Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Niekj_Jente schreef:Hele stomme vraag maar wil je echt perse een opleiding doen of is het ook mogelijk om bijv. In een supermarkt/winkel te gaan werken?
mocht je een andere kant op willen. Fijne mensen, maar wel 30 uur geloof ik.Firefly289 schreef:Werken in de zorg is een ruim begrip. Ik heb zelf een diploma als persoonlijk begeleider (niv 4) en doe nu de opleiding verpleegkunde. Er zijn veel verschillende doelgroepen en soorten zorg. Wanneer je liever vaste tijden hebt zou je kunnen kijken naar dagbestedingen. Een tip die ik heb is ga eens kijken welke grotere instellingen er bij je in de buurt zijn en of zij interne opleidingen aanbieden. Zo is er hier iemand die niveau 2 doet en als zij instromer (Geen vooropleiding of ervaring in de zorg) een dag in de week school heeft en verder een aantal uren werkt. De opleiding is leuk, maar wat ik van haar hoor wel pittig als je al een tijdje niet naar school bent geweest.
Zoals je zelf aangeeft heb je vanwege psychische problematiek een wajong uitkering. Nu weet ik natuurlijk niet hoe en wat precies, wat. Maar het is wel belangrijk om te kijken naar je draagkracht/belastbaarheid. Werken in de zorg is leuk, maar kan ook erg pittig zijn. Niet om je af te schrikken, want als je het graag zou willen zeg ik vooral doen, maar toch een kleine kanttekening erbij.
Ervaringsdeskundige kan, zoals boven mij aangegeven, ook interessant zijn. Heb via mijn werk al wat ervaring met mensen met een dergelijke opleiding. In de praktijk erg waardevol, wel moet je daar alleen aan beginnen als je daar echt klaar voor bent aangezien er ook wel reflectie komt kijken bij de opleiding. Dus het is wel belangrijk dat je zelf ook al zover bent in je eigen proces.
Ik zeg neem contact op met wat bedrijven/zorginstellingen en kijk of je wat informatie kunt krijgen (en inderdaad hier en daar eens kunt meelopen).