Ik heb vanmorgen de hele ochtend zitten puzzelen, rekenen, bij elkaar zoeken, informatie opgezocht enz. Zoals ieder jaar wacht ik met de definitieve aangifte tot zo laat mogelijk zodat ik mijn spaarrekening wat extra lucht kan geven voor ik moet betalen.
Maar alvast de voorlopige ingevuld en niet opgestuurd uiteraard. Maar het valt mij dit jaar mee, zowaar.
Wel vorig jaar enorm veel ingewikkelde dingen erbij. Huis gekocht, scheiding afgerond met de nodige aftrekbare kosten en meer erop en eraf. De cijfers zo koud op papier maken het wel akelig duidelijk waarom mijn spaarcenten vorig jaar zo hard verdampten.
maar goddank komt er een terug van terug weer. Maar nog echt vrolijk wordt je er niet van.
Voor 2021 zou ik graag voorlopige aangifte gaan doen zodat ik iedere maand zou kunnen betalen ipv grote bult achteraf, voor nu zal het een constante inkomst zijn en continue aftrek ivm eigen huis. Alleen hoe ik dat moet gaan aangeven geen idee. Ik ben er mee aan het worstelen maar hoe moet ik weten hoeveel hypotheekrente ik aan het eind van dit jaar heb betaald.
.
.