Studiekeuze maken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Studiekeuze maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 20:00

Hoi,

Ik plaatst dit verhaal omdat ik opzoek ben naar een frisse blik of misschien mensen die zich in mijn verhaal herkennen en advies willen geven.

Ik heb in 2015 mijn havo n&t diploma behaald maar ik heb nog geen afgerond diploma (wel een propedeuse) omdat ik gewoon echt niet weet wat ik wil.. soms denk ik wel dat geen een studie bij mij past en dat vind ik echt een rot gevoel.

Het probleem is dat ik overal wel wat in zie maar niks er echt bovenuit springt. Ik heb in de ouderenzorg gewerkt en vond het fantastisch. Zaten natuurlijk ook mindere kanten aan.
Momenteel werk ik in een financieel/administratieve functie en dat vind ik ook erg leuk.
En eigenlijk lijkt elke sector me wel iets :') hoe moet je dan filteren en kiezen?

Ik zoek dus een opleiding op HBO of WO niveau. Maar vind het onwijs lastig omdat ik merk dat veel mensen het gewoon weten of aanvoelen en ik eigenlijk alles wel leuk vind.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 20:03

Wat is eigenlijk de reden dat je alsnog wil gaan studeren? En welke studie(s) heb je al geprobeerd?

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 20:03

Geneeskunde? Er zijn geloof ik ook masters gericht op de ouderenzorg.

Of misschien HRM, als werken met mensen en administratief je wel iets lijkt :) Ik ben er zelf mee gestopt, het is niets voor mij, maar als het je wat lijkt kan ik je de HvA aanraden, de docenten waren namelijk wel super enthousiast en gemotiveerd :) Alleen ik zag het me gewoon niet gaan doen in de toekomst. Het is ook best breed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 20:09

Memories schreef:
Wat is eigenlijk de reden dat je alsnog wil gaan studeren? En welke studie(s) heb je al geprobeerd?

Om toch nog een diploma te halen. Vaak wordt er toch een afgerond diploma gevraagd en ik voel me eerlijk gezegd ook wel een beetje een onafgemaakt persoon zonder! Het lijkt me ook fijn om een studierichting te vinden die het helemaal is voor mij en waar ik gewoon een leuke tijd heb en vanuit daar een netwerk op kan bouwen voor later? Zoiets denk ik.

Ik heb een HBO opleiding gevolgd op het gebied van de groene leefomgeving (management). Ging wel goed en heb in een jaar mijn p gehaald, maar was daar echt erg ongelukkig. Niet mijn type mensen, weinig serieus, opleiding zat slecht in elkaar, veel les uitval, kon mezelf er niet meer voor motiveren.

@kairos, heb ik ook aan gedacht, maar dan verpleegkunde (veel eisen en natuurlijk selectie bij geneeskunde) het lijkt me erg leuk maar ik ben wel vrij introvert en ben bang om niet echt op mijn plek te zitten daar. Ook hou ik van enige regelmaat en dat is als verpleegkundige ook niet erg haalbaar. Maar misschien moet ik deze punten ook gewoon loslaten en zie ik onnodig obstakels.

HRM is misschien ook nog wel iets. Weer een optie erbij :+