Vreemdste compliment wat jij op de werkvloer hebt gehad

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Flits__

Berichten: 667
Geregistreerd: 05-12-06
Woonplaats: Veendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 22:00

‘Jij bent tenminste in verhouding dik, dan valt het niet zo op’ :')

En bedankt haha. Echt een super lieve collega verder hoor en heb ontzettend veel lol met haar gehad :P. Ze zei wel alleen alles wat in haar op kwam :')

Faelynn

Berichten: 3151
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 22:09

Geen compliment voor mij..
Maar had een tijdje terug een stagiair meelopen op mijn werk, in de beginnende fase.
Dus ik vraag aan de klant of ze het goed vind als de stagiair haar helpt met uitleg van medicatie, onder mijn toezicht. Begint die klant nog net niet naar me te gillen: JAAA OH WAT LEUK! ALS HET KON ZOU IK JE ZO ADOPTEREN, OCH WAT EEN SCHATJE IS HET TOCH HE, OOOOHHH.. en dat een hele poos door.
Even ter verduidelijking, ik werkte op een dierenkliniek, veel mensen doen dit naar hun huisdieren zoals een schattige puppy, maar deze vrouw had het toch echt over de stagiaire :')

Femek2902

Berichten: 1322
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Aan de ijssel

Re: Vreemdste compliment wat jij op de werkvloer hebt gehad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 22:19

Hahha dat verhaal van die vrouw tegen de stagiaire :D

Mijn vreemdste compliment was dat ik wel heel dapper was dat ik nog aan het werk was zover in mijn zwangerschap.. Jullie raden het al, ik was niet zwanger en iets van 19 ofzo :+

DJZ

Berichten: 3117
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 22:26

Toen ik ongeveer een half jaar bij deze werkgever rondliep, kreeg ik van een collega te horen: 'Toen jij jouw eerste dag hier binnen kwam lopen, hadden we allemaal zoiets van: Die gaat het niet lang uithouden... Daar hebben we ons behoorlijk in vergist, want je werkt als 2 kerels :')' (Ik loop achter de vuilniswagen aan).

Met dit zelfde werk, maar dan van een toevallige voorbijganger:
'Mag jij dit werk al wel doen??'
Ik: 'Uhm ja, hoezo dan?'
'Ben je al 18 dan'....
Ik was op dat moment 30 :=

Ik wordt overigens nog steeds begin 20 geschat, terwijl ik nu toch echt wel de 32 heb aangetikt... Ik maak er tegenwoordig maar van: ik ben 23, maar geboren in 1989 :D

Doedatje
Berichten: 622
Geregistreerd: 28-06-15
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 22:29

Ik was op stage (thuiszorg) en wij (mannelijke collega die 7 jaar ouder is en ik) waren bij een beginnend demente man. Toen we weer weg wilden gaan zegt die man tegen mijn collega:" Wat heb jij geluk met dat je zo'n knappe vriendin hebt". :+

Marije_jiplover

Berichten: 25336
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Vreemdste compliment wat jij op de werkvloer hebt gehad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 22:39

Ik heb een Duitse collega, die speciaal mee kwam naar evenementen waar veel Duitsers kwamen.
Wanneer wij er dan niet goed uitkwamen, schakelden we haar als tolk in.

Zo kreeg zij dus een compliment voor hoe goed ze Duits sprak en zij zei dan met een stalen gezicht dat wij als Nederlandse overheid ons uiterste best deden om hen goed te woord te staan, dus dat ze extra op haar Duits had geoefend _O-

Badeendje

Berichten: 3939
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 22:42

"Je weet best veel van dit onderwerp voor een vrouw"

Bedankt, jij weet er ook best weinig over voor een man. :')

Kmbrly

Berichten: 1844
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 22:43

Leukste blijft denk ik nog
Heel gesprek liggen zagen en klagen over nederlanders dat ze het niet kunnen bla bla ba.
Op het einde van het gesprek gaf klant aan je hebt me goed geholpen! En wat is je naam ?
Kimberly ..... , ja ik weet het mijn familienaam is niet zo bekend in België. Komt van uit Nederland <<)
Was een kort afscheid ~~}>

SjonnieZ

Berichten: 2358
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Vreemdste compliment wat jij op de werkvloer hebt gehad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 22:44

Ik werd op mijn 49ste een jaar of 28 geschat _/-\o_

ZoeyDercks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Knegsel

Re: Vreemdste compliment wat jij op de werkvloer hebt gehad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 22:48

Mijn baas tegen een nieuwe collega: Als je iets niet weet, vraag maar aan Zoey, die weet alles en werkt hier al sinds de steentijd. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 23:25

MarryAnneR schreef:
Jongens.. dit is ze dan! Mijn nieuwe linker en rechterhand! Die andere kandidaat heb ik niet aangenomen. Ik hoef geen knappe meid met een strak figuurtje. Dat geeft teveel afleiding voor jullie...

Ehm bedankt!

Dat is best banketstaaf ja.

Ik heb sinds kort een nieuwe baan en nu wilde ik vorige week een halfuur eerder weg van mijn werk ivm de fysio, dus ik zeg tegen de directeur dat ik iets eerder wegga omdat ik naar de fysio moet dus hij zegt ow heb je last van je rug? (joh :') ) dus ik zeg klopt, vooral van mijn nek en rug. Waarop hij zegt: ow ik dacht dat jij zo houterig van jezelf was.

Stumper_

Berichten: 1348
Geregistreerd: 16-12-04

Re: Vreemdste compliment wat jij op de werkvloer hebt gehad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 23:46

"Je werkt net zo hard als een man!"
Na een aantal weken samen intensief veldwerk gedaan te hebben in de tropen met een lokale werknemer die me begeleidde. :')

xChanelx
Berichten: 1924
Geregistreerd: 05-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 23:58

"Kunnen we haar niet houden?" (Tijdens mijn stage op een zorgboerderij)
Met als antwoord: "ze is geen puppy" :+

En "ik vind het echt knap wat je allemaal doet. Op jouw leeftijd." (Begin 20)

Malbec
Berichten: 1952
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 01:27

Dat ik op mijn oude werk (horeca) aan de praat raakte met een Fransman (ik red me wel in het Frans), en toen ie afrekende gaf ie me een flinke fooi met als opmerking: “pour votre sourire” > voor uw glimlach.

Nou echt, ik heb nog nooit zo gebloosd denk ik.

Edit:
Was het mooiste, niet vreemdste. Sorry, zat met mijn hoofd bij een andere titel

kiki1976

Berichten: 16865
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 08:57

Badeendje schreef:
"Je weet best veel van dit onderwerp voor een vrouw"

Bedankt, jij weet er ook best weinig over voor een man. :')

Ooit op mijn werk.
IK: Mr kan ik u helpen?
Hij: nee denk het niet! Is meer voor mannen....
Ik: nou misschien kan ik u toch helpen?
Hij: Nee roep ..... maar, die weet er veel meer van.
Ik hem geroepen en vraagt of hij betreffende mr kan helpen.
Hij: nou ik moet verf hebben
Andere: nou dan moet u bij haar wezen.
Hij: nee dat weet een meisje toch niet (hihi was 30)
Andere: nou mr ze heeft meer cursussen erin gedaan dan ieder ander hier
Hij: als meisje? Nou dan moet ze me misschien toch maar helpen.

Later heeft deze meneer wel zijn excuses aangeboden en mij bedankt dat ik hem super had geholpen.

LWDaisy

Berichten: 4795
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 13:59

mairead schreef:
Ooit, jaren geleden, toen ik bij de informatie balie op Schiphol werkte, kreeg ik van een Indische passagier te horen dat ik een mooie neus heb :+ Zo heb ik nooit naar mijn neus gekeken :')


Ik kreeg wel eens de vraag of ik wel door mijn neus kon ademen. "Want je hebt zulke kleine neusgaten".
Oké dan :+ Mijn neus is gewoon normaal hoor bij mijn weten haha.

Kaplaars

Berichten: 1551
Geregistreerd: 07-11-04
Woonplaats: Bommelerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 14:36

kiki1976 schreef:
Badeendje schreef:
"Je weet best veel van dit onderwerp voor een vrouw"

Bedankt, jij weet er ook best weinig over voor een man. :')

Ooit op mijn werk.
IK: Mr kan ik u helpen?
Hij: nee denk het niet! Is meer voor mannen....
Ik: nou misschien kan ik u toch helpen?
Hij: Nee roep ..... maar, die weet er veel meer van.
Ik hem geroepen en vraagt of hij betreffende mr kan helpen.
Hij: nou ik moet verf hebben
Andere: nou dan moet u bij haar wezen.
Hij: nee dat weet een meisje toch niet (hihi was 30)
Andere: nou mr ze heeft meer cursussen erin gedaan dan ieder ander hier
Hij: als meisje? Nou dan moet ze me misschien toch maar helpen.

Later heeft deze meneer wel zijn excuses aangeboden en mij bedankt dat ik hem super had geholpen.

Ja! Dit heb ik ook wel eens gehad tijdens mijn bijbaan bij een bouwmarkt. Ik was op zaterdag altijd hoofd verfafdeling en dan vroegen mensen ook of er geen mannelijke collega was die kon helpen.

Ik heb bij die baan wel eens gehad dat ik verf stond te mengen voor een knul met vader en dat die vader dan de zoon ging aanprijzen. Blijkbaar zag ik er wel uit als een ideale schoondochter :') . Lekker ongemakkelijk voor die jongen ook

kiki1976

Berichten: 16865
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Vreemdste compliment wat jij op de werkvloer hebt gehad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 14:59

@ kaplaars, ja dat maakte jaar daar idd vaker mee. Maar moet wel zeggen dat het vaak wel mannen waren van de oudere stempel.

Anderzijds degene die je al eerder geholpen had kwamen altijd gelijk naar je toe. Zelfs als je er prive spullen aan het halen was.

Rocamor

Berichten: 10913
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Vreemdste compliment wat jij op de werkvloer hebt gehad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 15:28

"Bwohhh, jij bent echt groot voor een vrouw".

En daar had de oelewapper an sich wel gelijk in (ik ben niet klein, hij wel)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 15:29

LWDaisy schreef:
mairead schreef:
Ooit, jaren geleden, toen ik bij de informatie balie op Schiphol werkte, kreeg ik van een Indische passagier te horen dat ik een mooie neus heb :+ Zo heb ik nooit naar mijn neus gekeken :')


Ik kreeg wel eens de vraag of ik wel door mijn neus kon ademen. "Want je hebt zulke kleine neusgaten".
Oké dan :+ Mijn neus is gewoon normaal hoor bij mijn weten haha.

:')

Bij mijn vorige werk had iemand het altijd over mijn mooie wenkbrauwen haha.
Een man ook nog.

MarliesV

Berichten: 15211
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Vreemdste compliment wat jij op de werkvloer hebt gehad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 15:37

Sommige kunnen echt niet, doe normaal haha!

Hier werkend in een mannenbedrijf, dus krijg wel eens wat te horen, maar meestal met een kwinkslag of heel lief.

Laatst moest ik lachen, kwam aanfietsen, jurkje aan die nog al opkruipt op de fiets aan. An sich geen probleem, heb er keurig wat onder. Maar toch ff trekken als je weer opstapt, zag net een jonge collega (15 jaar jonger), kreeg ik later een berichtje met een knipoog en: je zou vaker met een rok moeten fietsen.

Haha heb er smakelijk om gelachen!

Warboel
Berichten: 14691
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 15:53

Van collega’s valt het nog mee.
maar van klanten.. _/-\o_

Ik werk in een elektronica winkel en doe vaak service; dus reparaties innemen en uitgeven, mensen helpen met problemen en dergelijke. Echt sommige mensen denken dat ik daar voor de sier sta ofzo :') de mooiste was een mevrouw; ”voor een probleem met mn iPad moet ik zeker bij je collega zijn?” “Hoezo mevrouw?” “Mannen weten daar altijd meer vanaf!”

En dan vervolgens als je ze dan toch hebt weten te helpen komt het compliment: “goh, voor een vrouw weet je best veel”
Bedankt mevrouw. :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 16:00

Kaplaars schreef:
Ja! Dit heb ik ook wel eens gehad tijdens mijn bijbaan bij een bouwmarkt. Ik was op zaterdag altijd hoofd verfafdeling en dan vroegen mensen ook of er geen mannelijke collega was die kon helpen.

Ik heb bij die baan wel eens gehad dat ik verf stond te mengen voor een knul met vader en dat die vader dan de zoon ging aanprijzen. Blijkbaar zag ik er wel uit als een ideale schoondochter :') . Lekker ongemakkelijk voor die jongen ook
Zo is een vriendin van mij wel aan haar man gekomen. :)) Of nou ja, het was wel iets minder geforceerd, maar zij was onderweg naar New York (ze is Amerikaanse) om door te vliegen naar Zürich als stewardess. Toevallig had ze op die vlucht de stoel naast de vader van haar nu-man, raakte met hem aan de praat een aantal jaar geleden, en tegen het einde van het gesprek gaf hij haar het nummer van zijn zoon. Van het een kwam het ander en eind vorig jaar zijn ze getrouwd. :D
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-02-21 16:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15119
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Vreemdste compliment wat jij op de werkvloer hebt gehad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 16:02

Ik krijg regelmatig te horen ''ik had je toch wat anders voorgesteld'' als ik mensen eerst telefonisch of via de mail heb gesproken.. :+ Als ik dan vraag waarom dan gaat het vaak over mijn lengte + leeftijd.. :')

Ik ben nog geen 1.60m en heb best een pittige functie waarin ik wel mijn mannetje moet staan, blijkbaar kom ik dus imposanter over via mail/telefoon dan in het echt _O-

Qimm

Berichten: 15180
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 16:05

'Oh dat doe je best goed, mijn complimenten'
Mijn reactie, 'dat mag ik hopen, ik doe het ook nog maar 17 jaar'

Had het idee dat de betreffende persoon dacht dat ik stage liep of zo :')