Vreemdste compliment wat jij op de werkvloer hebt gehad

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 12:55

Hier is het gehalte seksistische opmerkingen heel hoog.
T is bijna altijd een persoon, soms steekt hij de rest ook aan maar we zijn het eigenlijk wel een klein beetje gewend. Nieuwe mensen weten vaak niet wat hun overkomt als ze hier de eerste paar dagen op kantoor zitten..zal maar geen voorbeelden noemen want dan wordt ik hier geblokt haha.

Maflinger_S
Berichten: 12171
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Vreemdste compliment wat jij op de werkvloer hebt gehad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 13:00

"Then I guess I'd have to ask you to marry me".

RoosDeG

Berichten: 1837
Geregistreerd: 27-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 13:01

"Jij weet tenminste hoe je het brood moet behandelen" toen ik nog in een bakkerij werkte >;) :')

Whupp

Berichten: 418
Geregistreerd: 02-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 13:16

Op mijn afstudeerstage van mijn bachelor bij een productiebedrijf hadden we een bedrijfsuitje. Ik als student was wel wat feestjes gewend. Kreeg ik de dag erna te horen van de leidinggevende dat 'die mannen van productie wel respect voor je hebben gekregen, want je dronk gewoon bier en je hield ze prima bij terwijl je een vrouw bent'. Ik weet niet zo goed of ik er blij mee moest zijn of niet.

Sintara

Berichten: 7426
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Vreemdste compliment wat jij op de werkvloer hebt gehad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 13:25

Dat ik voor een Nederlandse helemaal niet zo arrogant ben
:+

Kwam van een Belg

lovelynutia

Berichten: 4843
Geregistreerd: 26-05-04
Woonplaats: Almere-Haven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 13:25

Dat ik heel dapper was omdat ik mijn thee zwart en zonder suiker dronk op stage in Londen :')

Saranghea

Berichten: 284
Geregistreerd: 11-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 17:02

"Iemand als jij kan ook nog wel een rijke vent vissen" van een klant. En mn collega een uur ofzo later "je bent wel aantrekkelijk voor ouwe mannen" :+ ja en bedankt. Klant mn'n mening gezegd, dat ik dat "hondenbaantje" doe omdat t kan en niet omdat t moet en hartelijk met mijn collega gelachen

Indy_Mouse_9

Berichten: 2127
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Re: Vreemdste compliment wat jij op de werkvloer hebt gehad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 17:12

Collega: 'Jij bent vet'
Ik: -O-
Collega: 'Vet leuk!'

kiki1976

Berichten: 16865
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Vreemdste compliment wat jij op de werkvloer hebt gehad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 17:29

Tijdens het werk buiten achter de kraam ben ik een dame aan het helpen.
Opeens zegt ze "wauw waar koop jij je kleurlenzen"?
Uhhhh nergens, die heb ik niet. Is gewoon mijn eigen kleur ogen

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 18:31

"Je klinkt als een duitser"

En dat echt veel vaker dan ik kan tellen, en niet alleen van Nederlanders maar óók van echte Duitsers :+ (note, ik sta in verschillende winkels in duitser vakantie gebied, heb max 2 jaar Duitse les gehad)

Ohja en de "ik kom hier eigenlijk alleen omdat ik jou zo'n leuke verkoopster vind" <3 (ik werk niet meer in die winkel, maar klant in kwestie is elk jaar weer super blij als ze me ergens aan t werk tegen komt, echt geweldig)
Laatst bijgewerkt door Dimphyl op 02-02-21 18:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 18:32

kiki1976 schreef:
Tijdens het werk buiten achter de kraam ben ik een dame aan het helpen.
Opeens zegt ze "wauw waar koop jij je kleurlenzen"?
Uhhhh nergens, die heb ik niet. Is gewoon mijn eigen kleur ogen


Ohh jaaa die heb ik ook wel eens gehad! Of random (oude mannen) die inderdaad complimenten geven over mn ogen :+ ja thanks, die heb ik al sinds mn geboorte

Sherivey
Berichten: 8694
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Vreemdste compliment wat jij op de werkvloer hebt gehad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 18:34

Ik krijg aan de telefoon als ik mn naam noem vaak complimenten over mijn naam. Ik vind mijn naam verschrikkelijk, mede omdat het vaak als jongensnaam Dylan wordt uitgesproken :x

Verara
Berichten: 145
Geregistreerd: 09-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 18:35

“Mijn hulp weet alles”, aldus een demente cliënt.
Dat ik het meeste op zoek op internet begrijpt hij niet meer.
Tegen zijn dochter zegt hij ook vaak, “Dan moet je Mar even bellen, die weet dat wel” :')

En verder.
“Wat ben je toch verschrikkelijk druk. Toch ben ik blij dat je er bent”

Zoolgangster

Berichten: 9676
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 18:43

Filiaalmanager tijdens mijn afscheid: "Ik heb er altijd een goed gevoel bij gehad dat jij hier rondschuifelde." :')

Loraine1985

Berichten: 643
Geregistreerd: 07-02-14
Woonplaats: Tilburg

Re: Vreemdste compliment wat jij op de werkvloer hebt gehad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 18:57

Mijn ex baas, toen ik net mn verschrikkelijke baantje bij hem als verschrikkelijke baas had opgezegd:

Joh,das jammer, je begon het net goed te begrijpen.. wil je niet alsnog blijven?

Nee, meneer, het gaat goed omdat ik er geen donder meer om geef, wat je van me vindt en ik minstens zo'n grote muil geef s de rest van het personeel

MarryAnneR
Berichten: 695
Geregistreerd: 14-11-06
Woonplaats: Brabant

Re: Vreemdste compliment wat jij op de werkvloer hebt gehad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 19:16

Jongens.. dit is ze dan! Mijn nieuwe linker en rechterhand! Die andere kandidaat heb ik niet aangenomen. Ik hoef geen knappe meid met een strak figuurtje. Dat geeft teveel afleiding voor jullie...

Ehm bedankt!

Sheran

Berichten: 17243
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 19:22

Aanhakend op dat Roemeens van de vorige pagina:

Ik was een tijdje gids op een Frans kasteel. Ik deed Nederlandse en Engelse rondleidingen en sprak Frans met mijn collega's. Dus mijn groepje (Nederlandse mensen) hoorde me Frans spreken tegen de collega's. Halverwege de rondleiding: 'Je spreekt echt super goed Nederlands! Je hebt echt bijna geen accent!'
Ennnnn dank je _O- (ze kwamen uit Brabant, verklaart dat wat? :P)


En de tweede: er was een Oostenrijkse vriendin op bezoek en ik wilde haar meenemen in een rondvaartboot in Amsterdam (jaja). Dus ik vraag aan die gast van de boten of ze ook het Duits aan kunnen zetten. Hij: maar dat heb jij toch niet nodig? Je spreekt super goed Nederlands!'
Ennnn wederom dank je _O-

Britta31

Berichten: 13155
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Vreemdste compliment wat jij op de werkvloer hebt gehad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 19:43

Een bejaarde bij de thuiszorg zei dat ik zo goed Nederlands spraak voor een Turkse.Maar ik ben niet van Turkse afkomst.

Ibbel

Berichten: 49204
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 19:46

Zo heb ik er ook nog één inderdaad.
Ik was ooit eens lid van een internationale commissie die een Nederlands onderzoeksinstituut kwam doorlichten. Mijn achternaam ziet er nogal Engels uit, niemand kende mij daar verder, en tijdens gesprekken in de koffiepauzes schakelde ik regelmatig van Engels naar Nederlands en terug - afhankelijk van of er Engelsprekenden bij waren.
Dus kwam daar onvermijdelijk het: "wat spreek je goed Nederlands" langs wapperen.

gerlindie

Berichten: 4649
Geregistreerd: 10-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 20:16

MarryAnneR schreef:
Jongens.. dit is ze dan! Mijn nieuwe linker en rechterhand! Die andere kandidaat heb ik niet aangenomen. Ik hoef geen knappe meid met een strak figuurtje. Dat geeft teveel afleiding voor jullie...

Ehm bedankt!


Fantastisch :')

Zebrastreep

Berichten: 9797
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 21:03

haha leuk topic!

2 weken terug hadden ik en een collega nogal veel lol tijdens een dienst. Ze zei toen voor de grap ik verwacht morgen 25 complimenten van je. Ik zei van oké dat ga ik nu ook echt doen. Ze dacht dat ik dat niet meende omdat we al niet zo serieus waren die dag ervoor. Ik netjes 25 complimenten opgeschreven en die binnen een uur aan haar gegeven :')

Het was een bijzondere dienst om het zo maar te zeggen :') Maar uiteindelijk hebben we er nog wel leuke gespreksstof gehad en veel gelachen om de complimenten. Normaal zou ik dit echt niet doen als stagiaire maar dit was gewoon te grappig om niet te doen. Ik voel mij denk ik iets teveel op mijn gemak daar :')

Raarste complimenten wat ik heb gehad was op mijn vorige werk. Werkten voornamelijk mensen met een licht verstandelijke beperking en daar hadden aan aantal mannen toch echt geen rem... Ik kon het gelukkig goed negeren en deed er verder niks mee.

En tja weet niet of ik het moet zien als een compliment ik vond het nogal ongemakkelijk , maar vaak hadden vooral de vrouwen die er werkten nogal de neiging om mij te claimen omdat ik door kon werken. Vaak was dit het eerste wat werd gezegd als ze binnenkwamen en dan was ik er nog niet eens. Ik kon mij ook totaal dus niet tegen verweren. Voelt wel als een fijn compliment dat ze vinden dat je fijn doorwerkt , maar voor mij was het ook wat ongemakkelijk en vond ik de discussies nergens op slaan 9 van de 10 keer.

mairead

Berichten: 3215
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Op de grens tussen Noord- en Zuid-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 21:16

Ooit, jaren geleden, toen ik bij de informatie balie op Schiphol werkte, kreeg ik van een Indische passagier te horen dat ik een mooie neus heb :+ Zo heb ik nooit naar mijn neus gekeken :')

Happinez

Berichten: 8390
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Drenthe, Overijssel, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 21:46

Ik werkte destijds in een kledingwinkel toen er een vrouw naar mij toen kwam, Meiske wat heb jij een prachtig haar, dat mag je nooit afknippen hoor <3 beloof je me dat ?
Mevrouw wist alleen niet dat het een mooie bos extensions was :+

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 21:52

loez schreef:
Dat ze mij moesten klonen en bij elk filiaal neer moesten zetten _O-

Die krijg ik ook :j Dan leg ik ze wat uit en vertel hoe het er op mijn afdeling aan toe gaat, en vraag of ze nog vragen hebben. Bijna standaard “ja, ik heb nog wel een vraag: kunnen we jou klonen?”

En mijn leidinggevende laatst “ja, jij en [naam collega] moeten dat gewoon doen, jullie kunnen dat, jullie denken anders dan [naam collega] en ik. Beetje autistisch”. Oké, dank :') ik weet wat ze er mee bedoelt en vat het ook daadwerkelijk op als een compliment.

pinto_1

Berichten: 2567
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 21:58

Leuk topic, en grappig om te lezen dat sommige complimenten toch wel indruk maken, of in ieder geval bijblijven.

Had er hier eentje na (of tussen) coronatijd. Na een lange lockdown kwamen collega's heel enthousiast even langs kantoor voor een praatje.

"Jemig, je bent net een honingpot"

Die koester ik dus echt. :D