Studielaptop

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

julya

Studielaptop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-21 17:55

Hallo allemaal!

Na een break van 4 jaar, ja ik weer naar school! Superleuk, maar nu loop ik tegen het volgende aan; een laptop.
Mijn huidige laptop is joepie traag, en valt uit als hij niet aan de lader zit. Een nieuwe is dus wel welkom.

Nu wil ik dus een niet al te dure (max 500 euro?) laptop aanschaffen. Chromebooks lijken de uitkomst!
Maar hierbij zie ik vooral dat deze wel wat limieten geeft.

Heeft iemand een chromebook voor school? Zo ja, hoe bevalt dit?
Heb je een andere budget laptop die top werkt voor school, please let me know!

DreamB

Re: Studielaptop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 18:14

Ik heb zelf een Asus VivoBook 15, is wat duurder als jouw budget maar ik vind het een enorm fijne laptop en is onwijs snel! Nog altijd tevreden over! Zit verder niet in Chromebooks en laptops dus ik kan je wat dat betreft niet echt verder helpen :n

Lisa_22

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 18:22

Een vriendin van mij had een Chromebook maar als je apps of software moet downloaden voor je opleiding is het ontzettend onhandig, aangezien dit niet mogelijk is. Ik zou gaan voor een iets duurdere laptop waar je wel gewoon word, PowerPoint en andere handige software op kan installeren. Wel een pluspunt, de chromebook ging erg lang mee!

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 19:14

Naar wat voor school ga je? Stellen zij eisen aan je laptop, of geven ze aan met welke programma's je moet kunnen werken?

Je kan ook voor een refurbished laptop gaan, dan kan je voor minder geld meer laptop kopen. Aanbod is best groot, op het moment.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 19:24

Kijk even op coolblue tweede keus, zo ben ik aan mijn studie laptop gekomen. Zitten wat krassen op de buitenkant maar verder doet de laptop het prima.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 17:20

Prrrr schreef:
Naar wat voor school ga je? Stellen zij eisen aan je laptop, of geven ze aan met welke programma's je moet kunnen werken?

Je kan ook voor een refurbished laptop gaan, dan kan je voor minder geld meer laptop kopen. Aanbod is best groot, op het moment.

En daarbij: heeft je school geen laptop plan? Bij ons kun je via de universiteit goedkoper een laptop aanschaffen. Heb je ook meteen service via hun, als er een keer iets niet lukt, of als je laptop binnen de garantietermijn kapot gaat.

veerxsjimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 17:26

Kijk eens bij Cool Blue. Hebben super service. Mij werd een crome book juist afgeraden omdat het scherm niet heel stevig is.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 18:53

Ik heb een Chromebook voor mijn werk. Handig en snel ding, maar niet zo geschikt voor een studie.
Ik had/heb voor mijn studie een MSI; fijne laptop en toen heel snel. Nu wat minder maar dan is logisch hij is nu een jaar of 12.

CaptainJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 19:06

Ik heb ook een ASUS VivoBook 15. Het is een hele fijne en handige laptop. Ik doe er alles mee en kan Photoshop en de sims draaien wat toch wel programma's zijn die aan de zwaardere kant liggen.

julya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-21 19:58

Ik ga de studie Paraveterinair Dierenartsassistent doen. Zover ik weet zijn daar geen speciale programma's voor nodig die de laptop moet kunnen draaien.
Ik ga eens even een kijkje nemen voor die Asus Vivobook :)

@Marleen_88, kan je uitleggen waarom de chromebook juist niet geschikt is voor een studie?

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 20:51

Ik vind het beeldscherm te klein, als ik hem vergelijk met mijn laptop tenminste.
Verder vond ik het werken in/met Word enzo heel prettig. In Google Docs toch stuk minder gemakkelijk. Alleen het online werken vind ik wel echt top.

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 21:04

Oh ik ben juist zo ontiegelijk tevreden met mijn chromebook in mijn opleiding gebruiken we 80%de laptop en kan gewoon alles mee draaien geen probleem. Batterij die dagen mee gaat en lekker licht in de tas en handig mee te nemen. Ik ben fan !

Tis idd moeilijk als je bepaalde programma’s moet downloaden maar als je geen gekke poespas op dat ding hoef te zetten zou ik zeer zeker er voor gaan !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 21:07

marleen_88 schreef:
Ik vind het beeldscherm te klein, als ik hem vergelijk met mijn laptop tenminste.
Verder vond ik het werken in/met Word enzo heel prettig. In Google Docs toch stuk minder gemakkelijk. Alleen het online werken vind ik wel echt top.

Dat is net hoe groot je een chromebook neemt :') je hebt ze van 10 tot 15 inch ofzo.

Ik ben mega tevreden over chromebook geweest. Heb er mijn hele HBO studie mee gedaan. Google docs werkt heel makkelijk tegenwoordig. Mijne is 7 jaar meegegaan.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 21:09

Oh, bestaan er ook 15inch? :o? Nooit geweten, op mijn werk alleen de 10inch, daar is mijn ervaring op gebaseerd.
Als ze er in 15inch zijn en je hebt niet persee word nodig dan zou ik het zeker overwegen,
Laatst bijgewerkt door marleen_88 op 01-02-21 21:09, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 21:09

julya schreef:
Ik ga de studie Paraveterinair Dierenartsassistent doen. Zover ik weet zijn daar geen speciale programma's voor nodig die de laptop moet kunnen draaien.
Ik ga eens even een kijkje nemen voor die Asus Vivobook :)

@Marleen_88, kan je uitleggen waarom de chromebook juist niet geschikt is voor een studie?

Tot je opeens wel een programma nodig bent en dan kan je nog een laptop gaan dokken. Is een jaargenoot van me al overkomen. Chromebooks zijn goedkoop maar niet altijd even handig voor studenten.