WA verzekering zzp'er paarden branche

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Naaoommii

WA verzekering zzp'er paarden branche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-21 13:15

Hoi,

Nu hoop ik dat dit topic hier goed staat. Maar voor mijn eigen onderneming ben ik opzoek naar de juiste WA verzekering. Ik heb me al rot lopen googlen maar kan gewoon niks in de branche "paarden trainer" vinden.

Mijn onderneming bestaat dus uit fotografie, vormgeving en paarden trainen. En voor het laatste vind ik geen passende WA verzekering. Voor de rest natuurlijk wel maar dit zal dan vast niet dekkend zijn als ik bezig ben met paarden trainen en ik val bijvoorbeeld.

Sbi code op de KvK valt onder paardensport en maneges, 93125. Dus voor ik ben echt op zoek naar een WA verzekering voor deze branche.

Wie oh wie heeft hier tips voor bij wie ik terecht hiervoor kan ?

Groetjes Naomi

Caira

Re: WA verzekering zzp'er paarden branche

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 13:21

Ik ben verzekerd bij equine risk

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 13:22

Jacquel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 13:43

Ik denk dat je je niets moet aantrekken van hoe de KvK jou classificeert,maar van je daadwerkelijke situatie. De KvK moet jou in een standaard systeem zien onder te brengen, dat mogelijk geen recht doet aan jouw persoonlijke situatie. En ook een verzekering kijkt naar wat jij doet en jouw risico's, niet naar hoe de KvK dat benoemt.

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-21 14:45

Bedankt dan zal ik daar eens gaan kijken.

@Jacquel hoe bedoel je dit precies ?
KvK heeft mij namelijk onder 3 codes staan en de meeste verzekeringen vragen waar op dit moment de meeste omzet mee gehaald word. Op dit moment is dat dus de paarden.

Ik kan namelijk nergens vinden om mij als zzp'er wa te verzekeren ongeacht wat ik voor werkzaamheden uit voer.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 14:47

Je zoekt geen WA verzekering maar een (agrarische) bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering.

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-21 16:15

Ibbel, duidelijk. Mij was verteld vanuit KvK dat ik een WA verzekering nodig had. Wellicht dat ik daarom niks kon vinden.