Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Kairos schreef:https://www.vangelderadvocaten.nl/is-ee ... -mogelijk/
Als ik het goed begrijp mag een concurrentiebeding niet worden opgenomen bij een uitzendovereenkomst. Het uitzendbureau mag wel aan dat bedrijf een vergoeding vragen is wat ik uit deze bron opmaak
A_nouk schreef:Ik zou het gewoon communiceren met de intercedenten binnen het uitzendbureau waarvoor je werkt. Dat je graag direct bij het bedrijf wil solliciteren omdat er een functie vacant is.
Normaal gesproken hebben bedrijven vaak vastgelegde afspraken met het uitzendbureau wanneer ze voornemens zijn een contract aan te bieden en wat de voorwaardes zijn daarvoor richting het bedrijf waarvoor je werkt. Eea ligt vaak in elkaar verlengde vanuit een uitzendcontract krijgen ze per gemaakt uur x% op basis van een omrekenfactor wanneer je overgenomen wordt betalen ze vaak een soort van werkingsfee welke in het verlengde van de omrekenfactor zit x het maximaal aantal uren dat je contractueel bij het uitzendbureau mag werken bij 1 opdrachtgever
ikke schreef:Ik heb de kwestie ook al voorgelegd aan de FNV, maar die zijn natuurlijk niet zo heel erg snel met reageren. Gaat mij er vooral nu even om te weten of ik er goed aan doe om voor sollicitatie het uitzendbureau te ‘vragen’ of ik mag solliciteren of dat ik ze pas op de hoogte hoef te gaan stellen op het moment dat ik weet dat ik de functie mag gaan invullen. Onder het mom van geen slapende honden wakker maken.Maar leg het parallel daaraan ook bij je eigen rechtsbijstand neer.
Geen rechtsbijstandverzekering? Nou, dan weet je nu waarom je die wel moet hebben.

Taucha schreef:ikke schreef:Ik heb de kwestie ook al voorgelegd aan de FNV, maar die zijn natuurlijk niet zo heel erg snel met reageren. Gaat mij er vooral nu even om te weten of ik er goed aan doe om voor sollicitatie het uitzendbureau te ‘vragen’ of ik mag solliciteren of dat ik ze pas op de hoogte hoef te gaan stellen op het moment dat ik weet dat ik de functie mag gaan invullen. Onder het mom van geen slapende honden wakker maken.Maar leg het parallel daaraan ook bij je eigen rechtsbijstand neer.
Geen rechtsbijstandverzekering? Nou, dan weet je nu waarom je die wel moet hebben.
Autumnn schreef:Jeetje wordt er al gesproken over een rechtsbijstand terwijl er nog geen belletje naar het UZB is gegaan? Vind ik wel heel heftig hoor.
Waarom kan je die functie niet uitoefenen via het UZB?
Autumnn schreef:Taucha schreef:Ik heb de kwestie ook al voorgelegd aan de FNV, maar die zijn natuurlijk niet zo heel erg snel met reageren. Gaat mij er vooral nu even om te weten of ik er goed aan doe om voor sollicitatie het uitzendbureau te ‘vragen’ of ik mag solliciteren of dat ik ze pas op de hoogte hoef te gaan stellen op het moment dat ik weet dat ik de functie mag gaan invullen. Onder het mom van geen slapende honden wakker maken.
Jeetje wordt er al gesproken over een rechtsbijstand terwijl er nog geen belletje naar het UZB is gegaan? Vind ik wel heel heftig hoor.
Autumnn schreef:Jeetje wordt er al gesproken over een rechtsbijstand terwijl er nog geen belletje naar het UZB is gegaan? Vind ik wel heel heftig hoor.
dat weet je als je met een uitzendbureau in zee gaat als werkgever haha A_nouk schreef:Ik krijg hier echt het idee alsof een concurrent beding iets heel nieuws is. Volgens mij staat het zo ongeveer bij iedere grotere ondernemingen in een contract![]()
Volgens mij is er geen sprake van advies wat gebrast moet worden maar een gesprek over wat kan en wat niet. Een uitzendbureau is nu eenmaal niet een gewone werkgever maar een bedrijf wat commercieel belang heeft bij de uren die de TS maakt. Open communiceren is key in dit soort gevallen want linksom op rechtsom kost TS het bedrijf toch geld of ze rechtstreeks in dienst komt of ze als temp blijft werken
Wescha schreef:Ik heb daar ook mee te maken gehad. Bedrijf waar ik aan het werk was wilde mij in dienst nemen. Is natuurlijk goedkoper dan via het uitzendbureau. Ik moest een x aantal uren gewerkt hebben dan mocht ik “gratis” over. Anders moest er een vergoeding betaald worden. Mocht dit bedrag niet betaald worden mocht ik een half jaar niet werkzaam zijn binnen die organisatie. Uiteindelijk wilde het bedrijf de vergoeding niet betalen, had nog niet genoeg uren gewerkt en ben ik daar uiteindelijk als nog weggegaan. Ik ben gaan solliciteren bij een bedrijf waar ik nog niet gewerkt had. Daardoor kon ik direct weg
ikke schreef:Wescha schreef:Ik heb daar ook mee te maken gehad. Bedrijf waar ik aan het werk was wilde mij in dienst nemen. Is natuurlijk goedkoper dan via het uitzendbureau. Ik moest een x aantal uren gewerkt hebben dan mocht ik “gratis” over. Anders moest er een vergoeding betaald worden. Mocht dit bedrag niet betaald worden mocht ik een half jaar niet werkzaam zijn binnen die organisatie. Uiteindelijk wilde het bedrijf de vergoeding niet betalen, had nog niet genoeg uren gewerkt en ben ik daar uiteindelijk als nog weggegaan. Ik ben gaan solliciteren bij een bedrijf waar ik nog niet gewerkt had. Daardoor kon ik direct weg
Bijzondere insteek van die werkgever dan. Meestal is die voorwaarde ongeveer een half jaar werk. Daar wilde die opdrachtgever niet in mee? Dat maak je maar zelden mee.
Ik werk nu ook gedetacheerd maar daar is vanaf het eerste moment duidelijk gesteld door alle partijen dat ik na een jaar over ga naar de opdrachtgever, bij wederzijdse tevredenheid.
Dat is niet helemaal hetzelfde maar ik weet dat mijn werkgever, en veel van hun conculega's, werken met half jaar en jaarafspraken, ook als niet op voorhand een overname afgesproken is.