Vrijwilligerswerk thuis ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Maris

Vrijwilligerswerk thuis ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-21 15:23

Ik ben eigenlijk op zoek naar vrijwilligerswerk om thuis te kunnen doen. maar watvoor werk ? Ik heb al op een paar dingen gereageerd, maar vaak zijn het dan werktijden van 4 uur achter elkaar en dat is te lang.
Wie weet er fijn vrijwilligerswerk wat vanuit huis kan ?

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 15:29

Misschien kun je een stichting benaderen of je ze administratief ergens mee kan ondersteunen?
En dat kan van alles zijn, iets wat je aan het hart ligt.

Ik doe vrijwilligerswerk, gedeeltelijk vanuit huis (administratieve taken) en gedeeltelijk op locatie (bestuursfunctie, vergaderen op locatie, nu in de coronatijd is dat een ander verhaal)

Keet

Re: Vrijwilligerswerk thuis ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 15:41

Stichting Babyspullen zocht laatst nog iemand voor vrijwilligerswerk vanuit huis :)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 16:19

Wij hebben redelijk wat vrijwilligerswerk dat vanuit huis kan gebeuren: website/facebook pagina onderhouden, natuurberichten (soort nieuwsberichten) schrijven,... Denk dat elke organisatie wel dat soort werk heeft. Misschien organisaties benaderen waar je qua doelen bij aansluit en vragen of ze zo'n dingen hebben?

Marita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 16:24

Taalmaatje voor een statushouder of asielaanvrager? Dat doe ik, erg leuk en kan ook telefonisch of met video... kun je zelf indelen

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 14:42

Bestuur bij een stichting of vereniging? Die zoeken vaak vrijwilligers. Sportclubs etc.

waikiki_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 14:50

De voorleesexpress. Een uurtje per week voorlezen aan een kind ter verbetering van zijn/haar Nederlandse taalontwikkeling. Zeker in deze tijd nu de scholen dicht zijn super belangrijk omdat dit een kwetsbare groep is die anders veel achterstand oploopt.