Wat ga jij doen met je zorgbonus?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Wat ga je doen met je zorgbonus?

Op de spaarrekening zetten
88 (59%)
Besteden aan iets voor mezelf
38 (25%)
Anders
23 (15%)

Totaal aantal stemmen: 149


GMekkes
Berichten: 767
Geregistreerd: 23-05-10
Woonplaats: Peize

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 21:17

Overgemaakt naar allerlei goede doelen

goldenarrow

Berichten: 8662
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 21:18

Mijn werkgever heeft hem wel aangevraagd, maar het is nog heel erg stil. Mocht ik hem wel krijgen gaat hij in het spaarpotje om een paard van te kopen :)

jeetje77

Berichten: 3481
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 21:29

Kaatje_S schreef:
Bij ons hebben een aantal mensen hem wel gekregen en een deel krijgt hem niet. Helaas behoor ik tot de mensen die hem niet krijgt... (niemand heeft zich bij ons specifiek ingezet voor coronapatienten of risico gelopen)


Dat is waarom ik vermoed dat wij em ook niet krijgen. Aan de de andere kant hebben wij wel heel ons programma voor de cliënten hierop moeten aanpassen en wel veel meer op onze tenen gelopen om het maar buiten de deur te houden en de toko draaiende te houden. Wat tot nu toe nog steeds is gelukt.

Sjong
Berichten: 859
Geregistreerd: 10-02-19

Re: Wat ga jij doen met je zorgbonus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 21:37

Bij ons heeft iedereen hem gekregen. Zelfs de mensen die vanaf maart geen enkel cliëntcontact hebben gehad. Ik gun het ze hoor, maar als ik dan hoor dat bij andere organisaties veel strenger is geselecteerd vind ik dat wel oneerlijk.

miss_lizje

Berichten: 6263
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 21:50

Al ontvangen en nieuwe camera van gekocht.
Wij zouden eigenlijk niks krijgen volgens De Jonge. Dikke onzin! Wij hebben een hoop van die testen uitgevoerd boven op ons normale werk.

Electra63

Berichten: 17892
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Wat ga jij doen met je zorgbonus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 21:58

Juist omdat veel werkgevers de zorgbonus voor iedereen hebben aangevraagd is er nu vertraging met de uitbetaling en kost deze uiteindelijk veel meer dan begroot.

verootjoo
Berichten: 35666
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 22:02

Electra63 schreef:
Juist omdat veel werkgevers de zorgbonus voor iedereen hebben aangevraagd is er nu vertraging met de uitbetaling en kost deze uiteindelijk veel meer dan begroot.


Nee hoor, want er zijn strenge eisen aan wie hem wel of niet krijgt van de staat.
Maar best veel organisaties kiezen er zelf voor om de rest uit eigen kas te betalen.

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Re: Wat ga jij doen met je zorgbonus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 22:14

Er zijn idd strenge eisen maar je wordt als organisatie zijnde pas na het uitbetalen gecontroleerd. Je moet namelijke een verklaring achteraf afleggen En dan mogelijk terugbetalen

Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Wat ga jij doen met je zorgbonus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 22:20

Mijn moeder heeft het geld apart gezet omdat ze verwacht dat ze het terug zal moeten betalen. Ze werkt wel in de zorg maar doet niks met coronapatiënten, werkt ook gewoon thuis. Ze denkt dat veel hulpverlening zoals zij onterecht betaald is.

jeetje77

Berichten: 3481
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: Wat ga jij doen met je zorgbonus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 22:26

Daarom houdt mijn werkgever het Duits nog vast. Betaald hij pas uit als het echt niet teruggevraagd zal worden.

LienC

Berichten: 984
Geregistreerd: 25-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 22:26

APK en onderhoud van de auto :')
Kan nog wel 50 dingen bedenken, haha

8Eveline

Berichten: 3222
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 22:35

MarcoBorsato schreef:
Mijn moeder heeft het geld apart gezet omdat ze verwacht dat ze het terug zal moeten betalen. Ze werkt wel in de zorg maar doet niks met coronapatiënten, werkt ook gewoon thuis. Ze denkt dat veel hulpverlening zoals zij onterecht betaald is.

De organisatie waarvoor ik werk zou dat nooit doen. Niet alleen imago schade en naar personeel toe maar ook vraag ik me af of je wettelijk dit terug kan eisen na uitbetaling naar de werknemer.

Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Wat ga jij doen met je zorgbonus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 22:36

Als je als werknemer vindt dat je onterecht een bonus hebt gekregen kun je dat zelf ook wel bedenken, denk ik.

upendo

Berichten: 22303
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 22:37

Sparen voor een paard. :)

Dais_

Berichten: 4047
Geregistreerd: 06-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 22:42

Ik heb de helft aan mijn zus gegeven. Zij werkt in de kinderopvang en dan kom je niet in aanmerking voor een bonus, terwijl ik van mening ben dat zij hem meer verdient dan ik.
De rest is opgegaan aan dierenartsrekeningen en spullen voor de omheining :o

Sting

Berichten: 12865
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Re: Wat ga jij doen met je zorgbonus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 22:50

Weet iemand hoe het zit als je 2 baantjes hebt gehad in de zorg? Bijvoorbeeld wat uren schoonmaak en daarnaast bij een andere organisatie nog ander werk doet (zorggericht). Krijg je het op basis van je BSN, of per organisatie (en dus 2x)? Of nog op een andere manier natuurlijk, geen idee.

jeetje77

Berichten: 3481
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 22:57

Sting schreef:
Weet iemand hoe het zit als je 2 baantjes hebt gehad in de zorg? Bijvoorbeeld wat uren schoonmaak en daarnaast bij een andere organisatie nog ander werk doet (zorggericht). Krijg je het op basis van je BSN, of per organisatie (en dus 2x)? Of nog op een andere manier natuurlijk, geen idee.


De werkgever wat je de meeste uren draait had dit kunnen aanvragen voor je. Tenminste zo werd het bij ons op het werk aangegeven

Fem

Berichten: 12521
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 22:58

Je krijgt het maar 1x.
Je bent ook verplicht om aan je werkgever aan te geven dat je het al bij een ander werkgever krijgt.

Merexa

Berichten: 1167
Geregistreerd: 08-10-16
Woonplaats: Dorpie in Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 23:09

Toen ik mijn loon afgelopen maand kreeg hebben ze het er bij in gestopt + 13e maand. Dus dat was even een lekkere boost. Het staat nu eerst op mijn rekening, maar voor volgend jaar kan ik de dekking er mee betalen :D Ook ga ik mijn computer maar weer eens upgraden.

Amado7

Berichten: 10739
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Wat ga jij doen met je zorgbonus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 00:04

Ik heb het al uitgegeven aan een nieuwe lens :D En het overige staat lekker op mij rekening. Al moet ik ook nog nieuwe rijlaarzen hebben.

Electra63

Berichten: 17892
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 00:13

verootjoo schreef:
Electra63 schreef:
Juist omdat veel werkgevers de zorgbonus voor iedereen hebben aangevraagd is er nu vertraging met de uitbetaling en kost deze uiteindelijk veel meer dan begroot.


Nee hoor, want er zijn strenge eisen aan wie hem wel of niet krijgt van de staat.
Maar best veel organisaties kiezen er zelf voor om de rest uit eigen kas te betalen.


Ik werk in de ggz en door ggz Nederland is aangeraden om het alleen aan te vragen en uit te betalen aan het personeel dat daadwerkelijk betrokken is in de zorg aan Corona-patiënten.
Ik heb 14000 collega's, er is geen geld om die 1000 euro netto aan medewerkers uit eigen zak te betalen. Dat gaat ten koste van het budget voor de cliënten.
Ik vind het dus niet acceptabel, dat werkgevers het uit eigen zak aan de andere medewerkers uit betalen.

Bralindy

Berichten: 3326
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 00:14

Nieuwe tattoos <3

Britt_Sisi

Berichten: 8949
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Wat ga jij doen met je zorgbonus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 00:40

Het was lang onduidelijk of we hem zouden krijgen. De organisatie wilde hem voor iedereen of anders niemand. Ik werk in de gehandicaptenzorg, we hebben corona aardig buiten de deur kunnen houden, maar het werken was/is wel een stuk pittiger!
Gisteren te horen gekregen dat we hem krijgen! Hij komt binnen een week, valt samen met de 13e maand, kijk er naar uit haha!

Spaarrekening aanvullen om een huis te kunnen kopen!

VanHuisUit

Berichten: 6688
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 00:53

Hier net binnen en het gaat bij de spaarrekening voor de nieuwe badkamer :D

Ik heb tot augustus in de zorg gewerkt. Toen corona uitbrak had ik net een andere functie. In die functie had ik geen direct cliënt contact maar we hebben wel een aantal cursussen en trainingen ontworpen voor het zorgpersoneel en personeel dat omgeschoold moest worden. Blijkbaar op basis daarvan is de zorgbonus ook aan ons uitgekeerd. Vond dat een beetje vreemd eigenlijk want ik heb geen direct contact gehad met cliënten met corona.

Werk nu overigens wel (ook) weer in de zorg, via Extra handen voor de zorg. Erg fijn om zo toch een bijdrage te kunnen leveren en op een of andere manier voelt het nu wel een beetje zo dat die bonus wel echt voor mij bedoeld is.

Vind het vervelend als mensen vinden dat ze het wel hadden moeten krijgen en ze krijgen het niet... het is toch altijd lastig met iets als bonussen... (net alsof we dat gewend zijn in de zorg maar dat terzijde :x )

Kaatje_S

Berichten: 1009
Geregistreerd: 06-05-04
Woonplaats: Linschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 02:00

jeetje77 schreef:
Kaatje_S schreef:
Bij ons hebben een aantal mensen hem wel gekregen en een deel krijgt hem niet. Helaas behoor ik tot de mensen die hem niet krijgt... (niemand heeft zich bij ons specifiek ingezet voor coronapatienten of risico gelopen)


Dat is waarom ik vermoed dat wij em ook niet krijgen. Aan de de andere kant hebben wij wel heel ons programma voor de cliënten hierop moeten aanpassen en wel veel meer op onze tenen gelopen om het maar buiten de deur te houden en de toko draaiende te houden. Wat tot nu toe nog steeds is gelukt.



Ik werk in een instellingsapotheek, dus leveren medicatie aan verschillende tehuizen/instellingen. De bezorgers krijgen de bonus wel, terwijl zij juist nu niet naar de afdelingen gaan, maar de medicatie bij de voordeur op 1 punt afgeven. Een paar collega's die de afgelopen tijd wel eens bij een instelling zijn geweest krijgen hem ook, terwijl zij tijdens de eerste golf bewust niet daarheen gingen en al helemaal niet naar instellingen of afdelingen waar corona was. Heel eerlijk vind ik dus niet dat zij meer recht op de bonus hebben of meer risico hebben gelopen, dan iedereen in de apotheek zelf..

We kregen eerst bericht dat apotheken niet onder de regeling vielen, dus oké prima. Later een mail dat sommigen van ons het toch wel zouden krijgen. Had dat liever gewoon niet geweten

Mensen die direct met patiënten werken of risico lopen of zich anderszins hebben ingezet, ja absoluut terecht!

Maargoed, is niet anders :P