Wat ga jij doen met je zorgbonus?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Wat ga je doen met je zorgbonus?

Op de spaarrekening zetten
88 (59%)
Besteden aan iets voor mezelf
38 (25%)
Anders
23 (15%)

Totaal aantal stemmen: 149


Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 17:44

Mijn moeder werkt in de schoonmaak bij een klooster, waar nu ook andere ouderenzorg is met oa dementerende etc.
Zij heeft ook op de uitgebroken afdelingen gestaan, en er zijn extra roosters gemaakt voor de huishoudelijke hulp om vaak 2 a 3 keer extra savonds en in het weekens te komen schoonmaken ivm besmettingen. Voor haar is de bonus ook aangevraagd. Oh en mijn moeder gaat er een nieuw bed, en haar slaapkamer van opknappen.

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Re: Wat ga jij doen met je zorgbonus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 19:38

Ik vraag me echt af of er bokkers zijn die realiseren dat het mogelijk is dat de bonus teruggevorderd wordt...

Aslien

Berichten: 629
Geregistreerd: 19-11-12

Re: Wat ga jij doen met je zorgbonus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 19:49

Ik heb de bonus ook al ontvangen, ik ga hem gebruiken voor mijn E rijbewijs en de rest voor het afbetalen van studieschuld.

Doedatje
Berichten: 622
Geregistreerd: 28-06-15
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 19:56

Romeo2007 schreef:
Ik vraag me echt af of er bokkers zijn die realiseren dat het mogelijk is dat de bonus teruggevorderd wordt...


Heb je meer informatie hierover? Kan via google er niks over vinden.

Fem

Berichten: 12521
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Re: Wat ga jij doen met je zorgbonus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 19:58

Ik ben er binnen mijn organisatie totaal niet bang voor.

En zou het daarnaast ook ronduit belachelijk vinden.

fjordjes

Berichten: 12077
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Wat ga jij doen met je zorgbonus?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-20 20:11

Waarom zou die teruggevorderd kunnen worden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 20:12

Romeo2007 schreef:
Ik vraag me echt af of er bokkers zijn die realiseren dat het mogelijk is dat de bonus teruggevorderd wordt...



Ik maak me daar in mijn geval in ieder geval echt totaal geen zorgen over.

Olympia

Berichten: 55605
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re: Wat ga jij doen met je zorgbonus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 20:13

En ik ook niet. :)

verootjoo
Berichten: 35677
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 20:18

Natuurlijk wordt die niet teruggevorderd. Je werkgever keert hem alleen uit als ze het binnen hebben en je hem dus zeker krijgt.
Of zoals in mij geval zeggen ze expliciet dat iedereen hem krijgt en ze de rest uit eigen zak betalen.

Waarom zou een werkgever eerst uitbetalen en dan later bij de werknemer zeggen: oh nee, we hebben het fout gedaan, kom maar terug met die €1000.
Zou lekker stom zijn.

Boras
Berichten: 9973
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 20:19

Romeo2007 schreef:
Ik vraag me echt af of er bokkers zijn die realiseren dat het mogelijk is dat de bonus teruggevorderd wordt...


Door wie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 20:23

verootjoo schreef:
Natuurlijk wordt die niet teruggevorderd. Je werkgever keert hem alleen uit als ze het binnen hebben en je hem dus zeker krijgt.
Of zoals in mij geval zeggen ze expliciet dat iedereen hem krijgt en ze de rest uit eigen zak betalen.

Waarom zou een werkgever eerst uit betalen en dan later bij de werknemer zeggen: oh nee, we hebben het fout gedaan, kom maar terug met die €1000.
Zou lekker stom zijn.


Er gaat achteraf nog een accountantscontrole overheen bij de werkgevers. Als die niet in orde is moeten werkgevers terugbetalen aan het rijk. Vraag me sowieso af of werkgevers die fout dan nog achteraf op hun personeel kunnen verhalen.

In mijn geval: mijn beroep staat op de lijst, ik voldoe aan alle criteria. Dus die bonus gaat echt niet teruggevorderd worden. :P

verootjoo
Berichten: 35677
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 20:25

safina schreef:
verootjoo schreef:
Natuurlijk wordt die niet teruggevorderd. Je werkgever keert hem alleen uit als ze het binnen hebben en je hem dus zeker krijgt.
Of zoals in mij geval zeggen ze expliciet dat iedereen hem krijgt en ze de rest uit eigen zak betalen.

Waarom zou een werkgever eerst uit betalen en dan later bij de werknemer zeggen: oh nee, we hebben het fout gedaan, kom maar terug met die €1000.
Zou lekker stom zijn.


Er gaat achteraf nog een accountantscontrole overheen bij de werkgevers. Als die niet in orde is moeten werkgevers terugbetalen aan het rijk. Vraag me sowieso af of werkgevers die fout dan nog achteraf op hun personeel kunnen verhalen.

In mijn geval: mijn beroep staat op de lijst, ik voldoe aan alle criteria. Dus die bonus gaat echt niet teruggevorderd worden. :P


Klopt, daarom betalen sommige werkgevers nog niet uit. Maar je kan niet eerst uitbetalen en dan weer terugvorderen, volgens mij mag dat niet eens.

Maar goed, ik ben er ook niet bang voor want ze hebben gezegd dat ze dat niet gaan doen.

fjordjes

Berichten: 12077
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Wat ga jij doen met je zorgbonus?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-20 20:32

Morgen krijg ik m'n salaris, ik ben benieuwd of de bonus er dan bij zit. Hoe zit het eigenlijk met die 500 euro, is dat al zeker dat we die ook nog krijgen?

Ik voldoe ook aan de criteria, ik ben schoonmaakster/huishoudelijke hulp in de zorg. Wat ik ga doen met het geld weet ik nog niet, ik wil het besteden aan iets voor mezelf maar wat dat is geen idee en zolang ik het nog niet weet gaat het op mijn eigen spaarrekening.

Olympia

Berichten: 55605
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 20:34

Die 500 euro gaan ze strengere eisen aan verbinden geloof ik, omdat het rijk nu veel geld kwijt is , wat ze niet hadden verwacht. Maar de formulering kan nu heel breed genomen worden wat hier in het topic ook al is aangehaald.

Ik zie wel of ik dat krijg. Ik ben tester op het terrein. Dus in die zin ben ik wel in de frontlinie, maar als ik het niet krijg , ook prima. Daar doe ik het niet voor :)

Edit : Ik werk als pber in de gehandicaptenzorg en deze stond ook in de lijst van beroepsgroepen die recht zouden hebben op de bonus.
Laatst bijgewerkt door Olympia op 22-12-20 20:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Wat ga jij doen met je zorgbonus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 20:54

Dat is het ook een beetje: ik ben dankbaar voor die bonus. Maar ik had liever gehad dat mensen zich serieus aan maatregelen hadden gehouden. Of nog liever dat dat hele kl*tevirus niet had bestaan natuurlijk. Het is aardig dat ik het krijg, maar niet waar het voor mij om gaat.

Tanya
Berichten: 10084
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 23:18

Ik heb een bed voor mijn moeder gekocht en de rest gaat op de spaarrekening :j

Gowlan
Berichten: 4977
Geregistreerd: 21-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 23:50

fjordjes schreef:
Morgen krijg ik m'n salaris, ik ben benieuwd of de bonus er dan bij zit. Hoe zit het eigenlijk met die 500 euro, is dat al zeker dat we die ook nog krijgen?

Ik voldoe ook aan de criteria, ik ben schoonmaakster/huishoudelijke hulp in de zorg. Wat ik ga doen met het geld weet ik nog niet, ik wil het besteden aan iets voor mezelf maar wat dat is geen idee en zolang ik het nog niet weet gaat het op mijn eigen spaarrekening.

Ik ga even iets stoms zeggen, maar over welke €500 hebben we het nu? Ik weet eigenlijk niet beter dan de €1000 zorgbonus in Nederland. :+

fjordjes

Berichten: 12077
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Wat ga jij doen met je zorgbonus?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-20 23:53

Ze hadden het erover dat we volgend jaar nog eens 500 euro zouden krijgen ik dacht injuni/juli.

Blacky94

Berichten: 3506
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 00:14

verootjoo schreef:
safina schreef:
Er gaat achteraf nog een accountantscontrole overheen bij de werkgevers. Als die niet in orde is moeten werkgevers terugbetalen aan het rijk. Vraag me sowieso af of werkgevers die fout dan nog achteraf op hun personeel kunnen verhalen.

In mijn geval: mijn beroep staat op de lijst, ik voldoe aan alle criteria. Dus die bonus gaat echt niet teruggevorderd worden. :P


Klopt, daarom betalen sommige werkgevers nog niet uit. Maar je kan niet eerst uitbetalen en dan weer terugvorderen, volgens mij mag dat niet eens.

Maar goed, ik ben er ook niet bang voor want ze hebben gezegd dat ze dat niet gaan doen.

Ik weet dat verschillende ziekenhuizen en andere zorginstellingen bij ons in de buurt al uitgekeerd hebben nog vóór ze antwoord van het rijk gehad hebben. Mijn werkgever is net zo. Die is ook maar overstag gegaan om te zorgen dat iedereen ''voor kerst'' de bonus binnen heeft, ondanks dat ze nog niks van de regering gehoord hebben. Tenminste, ten tijde van het bekend maken dat ze de bonus gingen uitkeren iig nog niet. Maar die krijg ik hopelijk morgen of donderdag. Ik weet dat een vriendin van mij in een ziekenhuis verderop hem zelfs in oktober al gehad heeft en mijn schoonmoeder heeft hem geloof ik afgelopen maand gehad. Ook daarbij hoorde ik van hen dat hun werkgevers het voorgeschoten hebben.
Nu heb ik zelf o.a. op de covid gewerkt dus ik ga er vanuit dat ik hem gewoon mag houden, maar het is idd ook wel iets wat ik mij ook al afgevraagd heb. Nu heeft mijn werkgever mij, en anderen met mij, eerder dit jaar wel een oor aangenaaid toen ik teveel min-uren had ondanks dat ik hier wel achteraan gegaan was. Dat heeft me, achteraf onterecht, vakantie en PLB-uren gekost maar die krijg ik nu natuurlijk ook niet meer terug. Als ze sociaal zijn keren ze de rest uit eigen zak uit als blijkt dat niet iedereen hem krijgt, maar ergens zie ik ze ook nog wel moeilijk doen eigenlijk...

Verder heb ik er zelf 2 dekjes van gekocht en gaat het grootste deel op de spaarrekening. Dat gaat wrs t.z.t. het huis in want wil nog een nieuwe koelkast, combioven en douchewand maar ik wil ook even wat extra's op de spaarrekening hebben staan mocht ik onverhoopt volgend jaar een korte periode zonder baan komen te zitten i.v.m. verwachte wissel van werkplek.

Gowlan
Berichten: 4977
Geregistreerd: 21-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 00:14

fjordjes schreef:
Ze hadden het erover dat we volgend jaar nog eens 500 euro zouden krijgen ik dacht injuni/juli.

Oh echt?
Als ik zie wat voor een moeite dit al was, dan heb ik er een hard hoofd in of dat gaat gebeuren. Als ik er nou niet vanuit ga of op ga hopen, dan kan het alleen maar meevallen. :P

De zorgbonus van nu heb ik in ieder geval al mogen ontvangen van mijn werkgever, heel fijn. :)

Blacky94

Berichten: 3506
Geregistreerd: 07-07-08

Re: Wat ga jij doen met je zorgbonus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 00:17

Ik had laatst ook weer ergens begrepen dat ze die bonus van 500eu eigenlijk weer niet willen uitkeren aan mensen die nu al die bonus van 1000eu hadden gehad. Dus ik ga er maar niet vanuit en zie evt. tegen die tijd wel hoe het er voor staat en wat de eisen gaan zijn :')

raket

Berichten: 4097
Geregistreerd: 07-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 00:46

Ik ga een knuppel kopen om alle wappies, mensen die zich niet aan de regels houden neer te knuppelen. De rest houd ik over voor de bijbehorende boetes.

Sarcasme uiteraard. Het is taai bij ons momenteel. Ik geloof dat bijna ons hele team iets te eten heeft besteld bij de lokale horeca.
Ik heb er nieuwe dr martens voor gekocht om mijn voeten te bedanken. En een pyjama om te liggen. Een patiënt had deze ook. En ik vond het stofje fantastisch, hij was er ook in een andere kleur. En ik heb een bierpakket gekocht voor mijn vriend. Die heeft nogal last van mijn werk met alle appjes, telefoontjes en ad hoc verschoven diensten.
Hij zegt dat ik mbt het ziekenhuis lijdt aan het Stockholmsyndroom hahaha.

Letizia

Berichten: 12156
Geregistreerd: 24-04-02

Re: Wat ga jij doen met je zorgbonus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 01:01

Ik heb het vandaag bij het salaris gekregen.
Voorlopig staat het op de spaarrekening. Wil er wel bewust iets leuks/speciaals mee doen, dus niet meenemen in het boodschappen geld :)

Vealosz

Berichten: 4557
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: ‘s-Heerenberg

Re: Wat ga jij doen met je zorgbonus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 04:36

Ik ben beveiliger in een zorg instelling, en hier is het maar de vraag of ik het krijg.
Dat omdat ik niet werk bij het bedrijf van de instelling zelf, maar via een extern bedrijf.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110859
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Wat ga jij doen met je zorgbonus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 06:45

Mijn nichtje heeft het gegeven aan haar buurvrouw die door het sluiten van haar zaak momenteel haar huur en vaste lasten niet kan betalen.