Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Binck8 schreef:De quarantaine-periode is geweest in oktober, wij krijgen per 4 weken betaald en uitbetaling is 4 weken later altijd. Dus nu in november heb ik de 4 weken van oktober ontvangen.
Ik heb een korte nette mail gestuurd met verwijzing naar Belastingdienst en UWV en dat ik correctie verwacht....
Wij hebben geen HR of vakbond (laatstgenoemde weet ik niet zeker)
Citaat:Loondoorbetaling en thuisquarantaine bij een huisgenoot heeft die last heeft van klachten die passen bij corona.
Als een werknemer tijdens de thuisquarantaine door corona kan thuiswerken, moet hij dat doen. De werkgever betaalt het salaris van de werknemer door. Is thuiswerken niet mogelijk? Ook dan betaalt de werkgever het salaris van de werknemer door.

Hutcherson schreef:Volgens mij moet je gewoon doorbetaald krijgen. Het kromme is dat je werkgever de loonkosten niet vergoed krijgt van de verzuimverzekeraar. Alles coronagerelateerd wordt niet uitbetaald.
Sting schreef:Ben je de enige van jullie bedrijf die thuis heeft moeten blijven? Anders zou ik eens bij collega's informeren hoe het bij hen zit. Samen sta je sterker!
Binck8 schreef:Nee, maar heb met de anderen geen contact (ander filiaal).
Van 1 soort collega hebben ze bij een positieve test van zijn dochter van hem verwacht gewoon te komen werken met mondkapje op. Hij werkt minder nauw samen met anderen, ik wel. Ik heb directe collega's waarmee ik onmogelijk anderhalve meter afstand kan houden.
Gebruikers op dit forum: _JTM, corinec, DPTomboy, F_T, GabberGill, Geralda1994, IASCrawler, Kikka, Ladypronk, Lexis, LHS13, noviceh, palousa_boy, Pardoesje, Priscilla27, Rox87, Tucktuck en 86 bezoekers