Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

sjaslique schreef:In mijn geval is het principe van een basisrooster dat je voor een x aantal uur in de planning meegenomen wordt en dat je je in kunt inschrijven op open diensten. Bijvoorbeeld bij ziekte of vakantie collega. Je basisrooster is dus maar een percentage van je daadwerkelijke contracturen. Dit vul je aan met de open diensten.
Zolang je gewoon je contracturen uitbetaald krijgt. Even heel simpel gezegd. Je bedrijf is er toch gewoon verantwoordelijk voor dat je die uren kan werken? Zo gaat dat bij ons in ieder geval (werk onregelmatig, tel in maanduren) Themba schreef:Ik rooster zelf en het komt idd wel eens voor dat mensen minder worden ingepland. Vooral afgelopen jaar omdat in de formatie rekening word gehouden met cursussen enz en die niet gegeven werden had ik meer personeel dan uren.
Van personeel word verwacht dat zij zelf hier actief aan bijdrage dus keer extra werken of bij ziekte uren oppakken van een collega. Doen ze dat dan is er veel mogelijk kwa kwijtschelden en meenemen naar volgend jaar. Doen ze dat niet dat word er wel een gesprek met teamleider aangevraagd. Bij ons in bedrijf ook zorg werken wij met jaar uren systematiek. Zolang je op 31 dec zo dicht mogelijk richting de 0 zit is het prima
. Bij ons wordt er dan op de avond en weekenddiensten gewoon iemand over gezet zodat taken als de eerst verantwoordelijke verpleegkundige vrij zijn van de afdeling. Waar we normaal met 9 per avonddienst zijn zijn we dan met 10. Jester_ schreef:Dat mag niet. Wij hadden met ons basis rooster ook standaard min uren (al waren dat er 6 per maand) en iedereen liep daar op vast en na uitzoeken mocht dat niet. Het is hun verantwoording, niet de joune
Kimbers schreef:Ik werk op een vaste locatie en ben geen flexer. Ik ben 4 dagen per week beschikbaar om te werken.
De reden dat ik nu lastiger ben in te plannen is omdat ze me zonder overleg in het nieuwe jaar in het andere weekend hebben geplaatst en dan kan ik niet. Deze diensten zijn er uitgehaald maar niet vervangen omdat het rooster dus verder al rond is.