Opzoek naar een BBL of deeltijd/avond opleiding paravet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

julya

Opzoek naar een BBL of deeltijd/avond opleiding paravet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-20 14:45

Hallo,

Zoals de titel al aangeeft, ben ik opzoek naar een goede BBL, deeltijd of avond opleiding voor paraveterinair.

Ik wil graag weten of mensen hier ervaring mee hebben, en wat jullie aan of afraden :)

Captain

Re: Opzoek naar een BBL of deeltijd/avond opleiding paravet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 14:47

Ik zou je de hele opleiding afraden want er is vrij weinig [***] in te vinden. :)

julya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-20 14:49

Oh, dat had ik niet zo door. Ik heb het idee dat in mijn omgeving (almere) de vacatures wel redelijk aanwezig zijn?
Of zijn er dan meteen 10 mensen die daarop solliciteren haha

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 14:56

Wel meer dan 10. :D Ik heb de voltijd twee jarige opleiding gedaan, en van de 40 studenten in de klas zaten, zijn er denk ik nog geen 10 die ook daadwerkelijk als dierenartsassistente werken. Vrijwel iedereen heeft daarna nog iets anders gestudeerd en is iets anders gaan doen.

Aan [***] komen is het makkelijkste vanuit je stages. Ik heb nog 5 jaar bij mijn laatste stage adres gewerkt, maar meer als inval een paar uurtjes per week. Sowieso zijn er weinig fulltime vacatures voor paraveterinair. Het zijn vaak parttime banen, ook iets om rekening mee te houden.

julya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-20 15:13

Aha. Dat is dan wel een puntje.
Baal baal.
Ik werk nu op de dierafdeling van een tuincentrum, en ik wil gewoon meer. Maar geen idee wat :')

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 15:22

Ik zou eerst gaan zoeken naar een baan en melden dat je een BBL wilt doen. Dan ben je gegarandeerd van een baan en kan je beginnen met de opleiding

julya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-20 15:27

Dat is een hele goede, maar ik zit ook nog te kijken naar een kwalitatoef goede bbl. Ik heb het van Capabel gevonden, maar die staan niet zo goed aangeschreven. En via NTI of LOI... tja... is dat exht wat?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 15:33

Ik zou bij bbl ook eerst zoeken naar een werkplek. Ik volg dan een andere richting maar zo heb ik het ook gedaan. Het zou toch zonde zijn als je een tijd bezig bent en geen plek kunt vinden. Op zich als een bedrijf wel een bbl student aan wilt nemen dan is er vaak ook wel de kans dat je daarna daar kunt blijven werken. Ik zou dan ook aanraden dat als je de opleiding wilt doen je eerst gaat solliciteren naar BBL plekken.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 16:33

Bij aeres Barneveld hebben ze ook paravet opleidingen, BBL, normaal en cursus ik zou even neuzen op de site

julya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-20 16:34

Amber_anne schreef:
Bij aeres Barneveld hebben ze ook paravet opleidingen, BBL, normaal en cursus ik zou even neuzen op de site

Bbl kon ik niet vinden bij Barneveld?

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 20:10

Heel eerlijk denk ik niet dat je baankans erg groot is als je nog geen diploma hebt. Wij zouden je als praktijk in ieder geval niet aannemen. Klinkt heel banketstaaf maar er komen genoeg meiden van de opleiding af of die blijven even hangen na een stage. T is juist lastig om een goede ervaren paravet te vinden.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 20:40

Hi TS, ik heb deze opleiding deeltijd via capabel gedaan. Moet eerlijk bekennen dat ik de opleiding via dit bedrijf niet aan zou raden. Slechte organisatie, ongeordend en slechte lessen. Geen praktijkmateriaal of lessen, dus je bent volledig aangewezen op je theorie en stage, indien je dit niet erg vind, goed door kan werken en discipline hebt, heb je wel in relatief korte tijd een diploma.
Over het werken als paraveterinair, naar mijn inziens zijn er banen zat. Ik kon nog voor ik mijn diploma had al aan de slag (weliswaar bij de praktijk waar ik stage had gelopen, maar dat kan voor jou ook gaan gelden) en ook nu ik daar gestopt ben, word ik nog regelmatig opgeroepen omdat ze weer een vacature hebben staan ivm drukte. Ben zelf verhuisd dus ben iets dichter bij mijn nieuwe huis gaan zoeken, en werd ook hier bij de eerste beste praktijk die ik aanschreef aangenomen.. En ook al eens ergens anders gevraagd, maar toen was ik al fulltime in een praktijk aan de slag, dus kon het er niet nog bij hebben. En als ik nu op vedias kijk staan er ook nog best wel wat vacatures :j

Overigens, in je opleiding zal het wel lastig zijn om betaald werk te vinden, weet niet of dat is wat je wil, maar je zit als paraveterinair ook met bepaalde bevoegdheden die je hebt door je diploma, waardoor je zonder minder goed inzetbaar bent + je stukje kennis en ervaring mist natuurlijk, denk niet dat er praktijken zijn die een ongediplomeerd iemand betaald aan zullen nemen, dus dan zul je het wel echt moeten hebben van stages denk ik en daarnaast eventueel een bijbaantje voor je financiën, maar dit is op zich haalbaar, bij Capabel in ieder geval. Ik deed 2 dagen stage, 2 dagen school, 2 dagen werken. Ja het is veel, maar dat geld voor alle combinaties studie-werken waarschijnlijk