Trainers en coaches verzamelen, interactieve werkvormen!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Earth

Trainers en coaches verzamelen, interactieve werkvormen!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-20 17:00

Jaaaaa, een van mijn favoriete dingen om te doen is tijdens het ontwikkelen van een training of voorlichting na te denken over interactieve werkvormen. Ik vind het leuk om ze zelf ook te maken, maar ik merk dat ik nu een beetje vast zit in oude ideeën. Daarom vind ik het superleuk om te sparren over interactieve werkvormen die jullie graag gebruiken.

Ik ben momenteel een voorlichting aan het ontwerpen en ik ben op zoek naar een leuke kennismakingsvorm die een lichte knipoog heeft naar studeren in coronatijd. Het kan een simpel kennismakingsrondje zijn met als thema 'wat doe je nu anders dan voor corona'. Dus bijvoorbeeld, ik ben Laura en normaal zou ik nu elk weekend met mijn vrienden gaan stappen, maar ik zit nu meestal thuis.' Of 'Ik ben Tim en deed eerst aan voetballen, maar daar ben ik nu mee gestopt.'

Eigenlijk nu ik m zo bedenk, is dit misschien al wel voldoende maar misschien hebben jullie nog creatieve ideeen. En graag denk ik ook met jullie mee. Ik vind het superleuk om daar over na te denken :D

NadoJarig

Re: Trainers en coaches verzamelen, interactieve werkvormen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 22:45

Leuk! Ik ontwerp en geef onderwijs voor docenten op universiteiten en ben ook heel erg van activerende werkvormen.

My two cents:
Ik denk dat als je een positief begin wil hebben, dat je deze werkvorm beter kan omdraaien. Dus, hoe ziet je weekend er nu uit en hoe gaat je weekend er (weer) uit zien na corona? Anders ben ik bang dat ze er een beetje treurig van worden en meteen in de ‘dit kan niet, dat kan niet’ modus gaan zitten. Met het omdraaien krijg je denk ik juist een open voor mogelijkheden modus.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-20 22:49

Nado schreef:
Leuk! Ik ontwerp en geef onderwijs voor docenten op universiteiten en ben ook heel erg van activerende werkvormen.

My two cents:
Ik denk dat als je een positief begin wil hebben, dat je deze werkvorm beter kan omdraaien. Dus, hoe ziet je weekend er nu uit en hoe gaat je weekend er (weer) uit zien na corona? Anders ben ik bang dat ze er een beetje treurig van worden en meteen in de ‘dit kan niet, dat kan niet’ modus gaan zitten. Met het omdraaien krijg je denk ik juist een open voor mogelijkheden modus.

Ja dat is een hele goeie, dank je wel! Ik twijfelde er ook wat over omdat het idd wat zwaar begint anders :)