Ik heb onlangs een slaaponderzoek gedaan via mijn longarts. Er kwam uit dat ik slaapapneu heb, maar ook dat er wat meer aan de hand is; wss ook restless legs syndroom. Om deze reden (en omdat ik ook veel migraine heb; iets dat de laatste jaren enorm verergerd is) krijg ik binnenkort nog een uitgebreiden slaaponderzoek.
Ik heb al een jaar of 3 last van enorme vermoeidheid maar omdat ik ook een schildklierziekte heb, dacht ik dat het restklachten daarvan waren. Echter is die vermoeidheid de afgelopen 6 maanden, als ik eerlijk ben, complete uitputting geworden. In die zin ben ik ook blij om te weten nu waar het vandaan komt.
Ik werk 32 uur en ben alleenstaand moeder van 2 pubers met autisme. Ik loop de laatste maand echt op mijn tandvlees doordat ik zo moe ben. Ik merk ook dat ik me lastiger kan concentreren en dat ik dingen vergeet als ik ze niet goed opschrijf.
Mijn baan is ontzettend hectisch (ik hou 20 ballen in de lucht, zeg maar) en eigenlijk sowieso wat teveel voor de 32uur dat ik werk. Hierdoor sta ik sinds een week of 2 met buikpijn op als ik mijn laptop open. Continu mensen die iets van me willen
en een rustige dag is er momenteel niet bij. In combinatie met die vermoeidheid heb ik vrij veel stress. Mijn leidinggevende weet wat van mijn gezondheidsproblemen op het moment en ik heb ook (het team waarin ik werk) verteld dat ik hierdoor enorm moe ben.
Helaas word ik ook op mijn vrije dagen gebeld als ze iets willen weten en ik merk dat ik daar nu ook stress van krijg. Dat komt echt doordat ik maar weinig kan hebben momenteel.
Morgen heeft mijn leidinggevende een gesprek gepland (ook met de rest van het team trouwens) en daar voel ik me ook gespannen over; ik vind dat ik minder goed functioneer maar ik vind ook dat ik aan moet kaarten dat de hoeveelheid werk standaard teveel is voor het aantal uren dat ik werk. Mijn collega die hetzelfde werk doet op onze andere vestiging ervaart dit overigens ook zo. Zij heeft geen gezin en werkt zelfs al tijden de zaterdag extra om maar bij te blijven. Dat ga ik dus echt niet doen. Bovendien krijg ik overuren niet betaald.
Maar goed, het zal even duren voordat mijn vermoeidheid wat minder zal worden. Behandeling start na het uitgebreidere slaaponderzoek (dat vindt over 1,5e week plaats als het goed is)
Ik vind het lastig om toe te geven dat het me momenteel (te)veel is maar dat ga ik toch doen in het gesprek morgen.
Hoe gaan andere om met die vermoeidheid door slaapapneu. Verbetert dat merkbaar door behandeling (cpap masker, medicatie)?
Ik weet even niet hoe ik dit aan moet vliegen. Ik kan als alleenstaande moeder me het niet veroorloven mijn baan kwijt te raken, maar ik merk wel dat ik uitkijk naar een week niets doen om bij te tanken. In het weekend kan ik uren slapen. Mijn hele lijf voelt de hele dag als lood aan.
Overigens vind ik mijn werk wel heel erg leuk! En mijn collega's vind ik ook leuk. Daar ligt het niet aan.
Dank voor het lezen, iedereen die zo ver is gekomen
Het is heel fijn om het even van mij af te schrijven.