Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
moonsparkle schreef:Voor mensen die werken op een Kinderdagverblijf, hoe gaat dat met pauzes? Om en om of zit je de hele dag bij de kinderen?
Citaat:Voor verpleegkundigen die te maken hebben gehad met mensen die zijn overleden. Hoe ging je er mee om en wordt je daar ook goed in begeleid?
moonsparkle schreef:Voor verpleegkundigen die te maken hebben gehad met mensen die zijn overleden. Hoe ging je er mee om en wordt je daar ook goed in begeleid?
moonsparkle schreef:Als je docent bent in het VO wordt je dan vaak de eerste periode uitgetest door de leerlingen? Zo ja, hoe ga je hier mee om?
moonsparkle schreef:Als je docent bent in het VO wordt je dan vaak de eerste periode uitgetest door de leerlingen? Zo ja, hoe ga je hier mee om?
Voor verpleegkundigen die te maken hebben gehad met mensen die zijn overleden. Hoe ging je er mee om en wordt je daar ook goed in begeleid?
Goof schreef:moonsparkle schreef:Als je docent bent in het VO wordt je dan vaak de eerste periode uitgetest door de leerlingen? Zo ja, hoe ga je hier mee om?
Ja. Iedere keer dat je op een nieuwe school start of een nieuwe klas krijgt die je nog niet kent![]()
Maar ik noem het geen 'uittesten', maar 'grenzen aftasten'. Logisch ook, moeten ze vooral ook lekker doen.
Hoe ik er mee om ga? Nuchter en ik maak me er vooral niet druk om. Ik geef altijd aan dat ze dat vooral lekker moeten doen als ze die behoefte hebben, ze komen er vanzelf achter waar de grens ligt. Blijf gewoon vooral in gesprek met je pubers en maak je niet druk.
moonsparkle schreef:Voor mensen die op de OK werken mag er muziek aan? En heb je daar dan ook wat in te zeggen of is het wat de arts wil? (straks werk je de hele dag met muziek waar je zelf normaal gesproken al niet kort naar Wil luisteren)
Kookaburra schreef:Ik weet van een oud-klasgenoot dat op OK's regelmatig een muziekje wordt gedraaidWie de muziek bepaalt... Geen idee. Arts klinkt logisch
Ik ben benieuwd naar iemand bij de hulpdiensten. Daar komen soms hele pittige meldingen voorbij. Heb je ooit gehad dat je de melding van de meldkamer kreeg en dacht: 'hier wil ik eigenlijk niet heen...'? En hoe zet je die knop toch om?
DewiRox schreef:Wat ik mij af vraag. Gebeurt het nou vaak dat de advocaat de waarheid weet van zijn cliënt, of moet deze zijn/haar cliënt meestal verdedigen zonder zelf ook van de echte waarheid op de hoogte te zijn? Even Jos B. als voorbeeld, zou zijn advocaat weten wat hij daadwerkelijk wel/niet heeft gedaan (even weggelaten dat het natuurlijk de vraag is wat voor waarheid hij heeft verteld aan zijn advocaat)
moonsparkle schreef:Bedankt voor de antwoorden tot nu toe, interessant om te lezen. Ik zou het denk ik de eerste keer dat er iemand zou overlijden moeite hebben om niet emotioneel te worden, maar dan vooral als je de familie ziet huilen /afscheid neemt. Maar misschien als je wordt opgeleid zie je dat eerst een tijd vanaf een afstand waardoor je er mee om leert gaan. Wat fijn dat je wel zoveel steun aan collega's hebt.
Bij het KDV met hoeveel kinderen ben je dan alleen?
Voor mensen die op de OK werken mag er muziek aan? En heb je daar dan ook wat in te zeggen of is het wat de arts wil? (straks werk je de hele dag met muziek waar je zelf normaal gesproken al niet kort naar Wil luisteren)
Voor mediums is dit iets wat je hebt aangeleerd of wanneer ontdekte je de gave? Heb je het weleens mis?
Misschien hebben andere ook vragen?
Kookaburra schreef:Ik ben benieuwd naar iemand bij de hulpdiensten. Daar komen soms hele pittige meldingen voorbij. Heb je ooit gehad dat je de melding van de meldkamer kreeg en dacht: 'hier wil ik eigenlijk niet heen...'? En hoe zet je die knop toch om?
DewiRox schreef:Wat ik mij af vraag. Gebeurt het nou vaak dat de advocaat de waarheid weet van zijn cliënt, of moet deze zijn/haar cliënt meestal verdedigen zonder zelf ook van de echte waarheid op de hoogte te zijn? Even Jos B. als voorbeeld, zou zijn advocaat weten wat hij daadwerkelijk wel/niet heeft gedaan (even weggelaten dat het natuurlijk de vraag is wat voor waarheid hij heeft verteld aan zijn advocaat)
moonsparkle schreef:Mocht je een BOA zijn of kennen, ben je weleens bang? Het lijkt me dat iedereen weleens bang is, maar dat je voor dit beroep waar je veel over geweld leest echt onbevreesd moet zijn om er aan te beginnen.
Rennie89 schreef:moonsparkle schreef:Mocht je een BOA zijn of kennen, ben je weleens bang? Het lijkt me dat iedereen weleens bang is, maar dat je voor dit beroep waar je veel over geweld leest echt onbevreesd moet zijn om er aan te beginnen.
Geen BOA maar wel luchthavenbeveiliger, nog nooit bang geweest maar wel boos vanwege het respectloze gedrag waar je soms mee te maken hebt. Dit betreft voornamelijk gescheld, geduw, niet mee willen werken of strafbare (wettelijk strafbare) wapens bij zich hebben. En ik word niet snel boos gelukkig, dus maar een paar x in de bijna 6 jaar hier dat ik de emotie de overhand heb laten nemen waar ik overigens niet trots op ben. Juist met dit werk moet je nuchter blijven en ten alle tijden rustig blijven.
moonsparkle schreef:Zijn er hier mensen die in de paarden werken en er wel een goede boterham mee verdienen? Zo ja wat doe je?