Advies gevraagd, of misschien ook wel meer steun. Ik weet het niet.
Korte situatieschets zonder details ivm herkenbaarheid.
Zit in het derde jaar van mijn opleiding en ben helemaal niet meer gelukkig met mijn studie.
In het eerste jaar vond ik het nog wel leuk, vanaf het tweede jaar ontstonden de twijfels maar toch stug doorgezet naar het derde jaar.
En nu? Ik loop aan het begin van de week stage en ik heb al in het weekend gewoon buikpijn van het feit dat ik niet naar mijn stage wil.

Ik vind de studie niet leuk en zie geen toekomst in het werkveld waar ik aan de slag kan met deze opleiding.
Het is een vierjarige opleiding HBO. Alles in mij schreeuwt stoppen omdat ik er zo intens ongelukkig van wordt momenteel, anderzijds roept familie (en misschien ook wel een klein gedeelte van mezelf) dat ik door moet bijten om dan in ieder geval maar een papiertje te hebben.
Maar dan? Dan heb ik een papiertje op zak in een werkveld waar ik niet wil werken en doorstuderen is met de huidige regelgeving onmogelijk in verband met de hoge instellingstarieven als je een tweede studie wil gaan doen. Je bent dan een zogeheten 'stapelaar' en betaalt tussen de 8000 en 15000 per jaar aan collegegeld. Dit heb ik uiteraard niet....

Ik heb een andere studie in mijn hoofd zitten en wil de resterende tijd tot het nieuwe studiejaar invullen met fulltime werken.
En dan nu de vraag:
Stoppen of niet? Wat zouden jullie doen?
Ben heel nieuwsgierig naar hoe jullie hier in staan en hoor graag van jullie!