Hulp samenstellen boekenlijst Frans staatsexamen

Moderators: Essie73, Polly, xingridx, Firelight, Ladybird, Muiz, Mjetterd, NadjaNadja, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lies_sparkle
Berichten: 6151
Geregistreerd: 19-06-11

Hulp samenstellen boekenlijst Frans staatsexamen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-20 13:58

Bonjour bokkers!

Omdat ik volgend jaar een tussenjaar heb voordat ik mijn master kan starten, wil ik in dat jaar wat nieuwe dingen leren.
Ik ben dol op Frankrijk, Parijs, de taal en heb dat ook een jaar gestudeerd (geen P behaald helaas).
Nu wil ik volgend jaar op de uni wat vakken Frans volgen om mijn taal weer wat op te krikken maar daar heb je natuurlijk een VWO Frans voor nodig. Dat heb ik helaas niet.
Vandaar dat ik graag staatsexamen wil gaan doen.

Nu is mij alles duidelijk alleen ik zit een beetje met de boekenlijst.
Er staan wel een aantal boeken op de website van DUO maar die zijn allemaal nogal outdated.
Is er een bokker die misschien docent is, Frans heeft gegeven, iets weet van boekenlijsten die even een kwartiertje met mij een lijst wil samen stellen?

Merci d'avance!

Lisa

Suzanne F.

Berichten: 50071
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 16:40

Le petit prince heb je vast al gelezen? _O-

Anoniem

Re: Hulp samenstellen boekenlijst Frans staatsexamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 16:46

Ik heb het laatst toevallig aan iemand gevraagd omdat ik mijn Frans wil verbeteren. Als je wilt kan ik dat gesprek wel even terugzoeken. Het waren niet de meest recente boeken overigens.

Verder kan ik ook even mijn Goodreadslijst uitpluizen; daar heb ik recentelijk aardig wat Franse boeken aan toegevoegd. En wat je kunt doen, is even in de studiegidsen van opleidingen kijken welke boeken daar gelezen worden bij literatuurvakken.

lies_sparkle
Berichten: 6151
Geregistreerd: 19-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-20 18:39

Suzanne F. schreef:
Le petit prince heb je vast al gelezen? _O-


Bien sûr haha, natuurlijk staat die op de lijst, die mocht niet ontbreken natuurlijk :+


Mkango schreef:
Ik heb het laatst toevallig aan iemand gevraagd omdat ik mijn Frans wil verbeteren. Als je wilt kan ik dat gesprek wel even terugzoeken. Het waren niet de meest recente boeken overigens.

Verder kan ik ook even mijn Goodreadslijst uitpluizen; daar heb ik recentelijk aardig wat Franse boeken aan toegevoegd. En wat je kunt doen, is even in de studiegidsen van opleidingen kijken welke boeken daar gelezen worden bij literatuurvakken.


Als je zou willen graag! Ik heb wat studiegidsen onderzocht maar dat is nog niet echt geslaagd.
Hoe kan ik je vinden op goodreads?


------------------------------------------------------------------

Bedankt voor de reacties tot dusver!

Suzanne F.

Berichten: 50071
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 19:15