Het verhaal:
Per 1 april ben ik begonnen bij mijn huidige werkgever als Office manager. Ons bedrijf organiseert beurzen en wij zijn hard geraakt door de Corona crisis. Ze zijn echter tevreden over mijn kunnen en met wat alternatieve online ideeen is er toch wat te werken. Mijn contract loopt eind oktober af en ik zat al weken in spanning of mijn contract werd verlengd of niet.
Nu donderdag het nieuws gekregen dat ze me graag willen houden en heb ik een contract van acht maanden gekregen. Wegens drukte op het werk nog geen tijd gehad om te tekenen, dus ik heb het contract mee naar huis genomen. Nu viel het mij op dat er geen opzegtermijn in mijn contract staat vermeld. Bij mijn huidige eerste contract was dit ook niet, maar dit had ik niet goed nagekeken.
Nu het gene waar ik tegen aan loop:
- als ik teken en om wat voor reden dan ook wil ik eerder weg, dan moet ik officieel de hele acht maanden uitzitten.
- ik heb heel wat gegoogeld en geen opzegtermijn is eigenlijk altijd in het nadeel van de werknemer.
- nu wil ik dit maandag aankaarten en misschien is het geen probleem en wordt er een opzegtermijn in het contract gezet.
- echter ken ik mijn baas ondertussen een beetje en verwacht ik eerder de reactie ‘of je tekent dit, dus zonder opzegtermijn, of het is klaar’. Gelukkig heb ik op het werk zelf nauwelijks met mijn baas van doen en is mijn manager een fijne man.
Dit is niet mijn droombaan en werkgever, maar het is overal wel iets en had het grotendeels naar mijn zin. Om ook in deze tijd op zoek te moeten naar nieuw werk terwijl ik nu de komende acht maanden zeker kan zijn van werk is een flinke discussie in mijn hoofd. Mijn vriend en ouders zeggen gewoon tekenen, blij zijn dat je werk hebt. Vriendinnen zeggen niet tekenen, zorg voor een opzegtermijn..
Maandag wordt dit dus aangekaart, ondanks dat ik dit heel spannend vind, maar wat te doen als hij het hier niet mee eens is? Toch tekenen en blij zijn dat ik werk heb?
Ik hoor graag jullie meningen