Moderators: Giolli, Hanmar, Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Dani, Polly
Elin_ schreef:Uitzendovereenkomst is op oproepbasis, omvat geen vaste uren per week en geen werk is geen geld. Bij ziekte ligt het eraan of je met of zonder uitzendbeding hebt. Ik mis ook de context trouwens. Hoe bedoel je uitlenen aan zichzelf?
Brainless schreef:Elin_ schreef:Uitzendovereenkomst is op oproepbasis, omvat geen vaste uren per week en geen werk is geen geld. Bij ziekte ligt het eraan of je met of zonder uitzendbeding hebt. Ik mis ook de context trouwens. Hoe bedoel je uitlenen aan zichzelf?
Je kan prima een fase A contract hebben met vaste uren (en geen oproepovereenkomst).
Bij een oproepovereenkomst hoeven ze niet te betalen mist ze eerder dan 4 dagen je afzeggen.
Daarnaast kun je als uitzendkracht ook in fase B of C zitten en daar heb je altijd recht op een vast aantal uren en doorbetaling bij ziekte.
Elin_ schreef:Maar je begint toch meestal in fase A? Vandaar dat ik ook vroeg naar de context van TS gezien ik niet weet hoelang ze er werkt / hoeveel contracten al gehad heeft.
lrm schreef:Uit je verhaal klinkt het als intraconcern uitzenden. Dus het uitzenden in een eigen concern (of moeder-dochter concern)
Wellicht kom je zo met Google een stukje verder met je vragen.
Citaat:Intra-concern uitzenden niet toegestaan (Artikel 7:691 lid 6 BW)
Artikel 7:691 lid 6 BW stelt dat het niet is toegestaan binnen een concern uit te zenden met gebruikmaking van de uitzendfaciliteit. Dat betekent in ieder geval dat het uitzendbeding niet mag worden gebruikt. Daar is iedereen het over eens. In welke fase de uitzendkracht in geval van intra-concern uitzenden moet worden ingedeeld, daar verschillen de meningen over. Tot voor enkele jaren stond er in de ABU-cao de bepaling dat dit altijd fase B moest zijn. Die bepaling is verdwenen. In de cao van de NBBU heeft korte tijd gestaan dat het fase 2 moest zijn. Ook die bepaling is verdwenen. Beide brancheorganisaties adviseren uitdrukkelijk om alleen intra-concern uit te zenden als de kandidaat is of wordt ingedeeld in fase B of C respectievelijk 3 of 4.
Prrrr schreef:Zonder het contract en de feitelijke omstandigheden te kennen kan je hier bijna niks zinnigs over zeggen. Als je geen geld uit wil geven aan een jurist, ga dan op zijn minst naar een rechtswinkel met je stukken en kijk er met iemand naar die verstand heeft van het arbeidsrecht.