Moderators: Giolli, ynskek, Mjetterd, Hanmar, Dani, Maureen95, Polly
SnuitjeLove schreef:Volgens mij ga je dan toch ook ziek uit dienst. Dus heb je recht op ziektewet uitkering.
Shadow0 schreef:https://www.uwv.nl/particulieren/veelge ... -uitkering
Ook bij een verkoudheidje dus, maar zodra je weer beter bent meteen melden en ook meteen WW aanvragen.
Maar ik zou dus wel nog even laten kijken naar dat dienstverband. Ontslag mag niet zomaar, zelfs niet bij payrolling, en als dat 1 maand extra doorbetaling is, dan heb je in elk geval de tijd om rustig beter te worden en de ww aan te vragen en te solliciteren enzo.
Mocht je geen lid zijn van de vakbond, dan zou ook het juridisch loket hierbij mee kunnen kijken.
Cinnepin schreef:Volgens mij had je inderdaad al een vast contract moeten hebben
Maar in geval van contract niet verlengen is geen ontslag. Als je het contract niet tekent is er geen contract...dus volgens mij kan dat gewoon, zelfs een dag van te voren
zonnebloem18 schreef:Je mag maximaal 6 contracten en 4 jaar als het via een uitzendbureau gaat. Dit hadden ze wel een maand voor het verlopen van het contract moeten melden, deze maand moeten ze nu gewoon doorbetalen.
Vraag vooral goed na hoe het zit met het ziek uit dienst gaan, daar weet ik ook het fijne niet van.
future_vet schreef:zonnebloem18 schreef:Je mag maximaal 6 contracten en 4 jaar als het via een uitzendbureau gaat. Dit hadden ze wel een maand voor het verlopen van het contract moeten melden, deze maand moeten ze nu gewoon doorbetalen.
Vraag vooral goed na hoe het zit met het ziek uit dienst gaan, daar weet ik ook het fijne niet van.
dit is veranderd sinds 01-01-2020 wet arbeid in balans.
Gebruikers op dit forum: Googlebot, KaasSouffle_, pyrrhus, wendyh, Willemiens en 8 bezoekers