Wat doen jullie in dit geval, ik bestel al langer bij een dieren groothandel en nooit een probleem gehad. Ik heb op 3 juli een bestelling geplaatst en op een dag stond er bestelling verwerkt. Er stond nog geen verzonden bij,vorige week heb ik een mail gestuurd en daar kwam geen antwoord op.
Toen een sms gestuurd en ze gaf aan op vakantie te zijn, ik zou het allang in huis moeten hebben. Ze ging de volgende dag naar huis en dan zou ze het na kijken. Na een paar dagen heb ik weer een sms gestuurd waar geen reactie op kwam.
Toen heb ik gebeld en niemand nam op, nu probeer ik via haar site de klantenservice te bereiken en daar staat page not found.Zou ze soms failliet zijn?
Misschien kun je haar dmv een aangetekende brief haar in gebreke stellen voor de niet geleverde dienst? Heeft ze ergens een adres? Inschrijving KvK? Zelf geen ervaring mee maar dit komt in mij op...
Klinkt als een professionele groothandel als ze dicht gaan tijdens vakantie. Groothandels in dierenbenodigdheden leveren doorgaans aan winkels welke ook in de zomer gewoon doordraaien, honden of cavia's moeten immers toch gevoerd worden, en als winkelier verwacht je dan dat de groothandel ook gewoon kan leveren.
Besluit je toch als groothandel een vakantie te nemen, dan maak je dit tijdig kenbaar aan je afnemers zodat zij hier rekening mee kunnen houden en voor de vakantie nog even iets extra kunnen bestellen.
Maar inmiddels ben je ongeveer 10 weken verder en heb je nog geen producten.. Als hun de telefoon niet meer opnemen en niet antwoorden op e-mails en sms, kun je er nu wel vanuit gaan dat ze je niet meer als klant willen, of misschien gewoon hun bedrijfsactiviteiten staken. Je hebt een bestelling gedaan, die is niet geleverd, hier kun je juridisch vast iets mee.. Maar de vraag is wat je er mee opschiet. (als je vooruit hebt betaald, dan schiet je er uiteraard wel iets mee op)!
In de huisdierbranche is een overschot aan groothandels, kun je de producten niet gewoon ergens anders verkrijgen?
marleen_usar
Berichten: 25136
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis
Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-20 21:49
Ja ik kan ze ergens anders ook krijgen maar ik vind het raar dat het nu zo gaat. Ik heb vaker bij hun besteld en nooit problemen gehad.
In dat geval moet je de leverancier in gebreke stellen. Hij levert een wanprestatie.
Verzoek de leverancier vriendelijk doch dringend om de producten binnen x termijn alsnog te leveren, of het reeds betaalde bedrag terug te storten. Reageert de leverancier hier niet op, dan kun je een incassobureau verzoeken het geld terug te halen, dit is vaak kosteloos voor jou.