Figures schilderen, wat kan ik er voor vragen?

Moderators: Giolli, Hanmar, Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Dani, Polly

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

DarkCupid

Figures schilderen, wat kan ik er voor vragen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-20 15:40

hey hey ,

ik had een tijdje terug figures bij iemand gekocht en zelf beschilderd. nou wil hij graag dat ik ze voor hem ook beschilder, en vroeg wat ik er voor vraag. maar ik heb persoonlijk geen idee wat ik er voor moet vragen. ben absoluut geen pro en heb het gewoon voor mezelf gedaan voor de leuk, had niet verwacht dat hijzelf en andere interesse zouden hebben

( voorbeelden )
Afbeelding
Afbeelding

hij wil dat ik dit model beschilder(x5) :

Afbeelding

(model zelf kostte 10 euro.) dusja, wat vraag je voor zoiets?

~Riding is the best solution to any problem~

soeboenoe

Re: Figures schilderen, wat kan ik er voor vragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 15:48

Waar jij je comfortabel bij voelt :)

Kijk even hoe veel tijd je eraan kwijt bent, wat je materialen kosten en vraag dan waar je jezelf comfortabel bij voelt.
Ik weet niet of hij de intentie heeft om ze weer te verkopen of dat het voor "eigen gebruik" is, maar dat zou ik ook meenemen in het bepalen wat je vraagt.

Overigens vind ik het wel erg knap en echt ontzettend netjes hoe je zo gedetailleerd kunt schilderen op de figures!

"Elk afscheid betekent de geboorte van een herinnering"
s. Dali

Sas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 15:49

Als ondernemer gedacht: wat zijn je materiaalkosten en afschrijving van materiaal, hoeveel uur ben je er mee bezig en wat wil je er per uur aan over houden. Als je bijvoorbeeld 6 uur bezig bent, 15 euro per uur minimaal wilt vangen en 5 euro materiaalkosten hebt dan is het een simpel rekensommetje. Ga het vooral niet weggeven, wat je maakt is echt prachtig!

lessen in bewustzijn, Rebalancingsessies en hulp met paarden icm centered riding.
http://www.mensenbewustzijn.nl

Telpeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 16:16

Ik heb dit zelf ook een tijdje gedaan, ik ben online gaan kijken naar wat anderen er voor rekenen en ik ben in een prijsklasse gaan zitten waarvan ik het idee had dat mijn kwaliteit daarmee vergelijkbaar was.
Ik liep er tegenaan dat men het allemaal wel heel leuk en wow vind, maar ik krijg het niet verkocht voor zulke prijzen :+ mensen willen handgemaakte wow kwaliteit, maar willen er een Action prijs voor betalen. Daarom ben ik gestopt.

Als ik jou was zou ik aan die klant vragen wat hij ongeveer in gedachten heeft, wellicht geeft dat jou meteen al een idee of het jou die tijd, energie en het materiaal waard is.

Als ik zelf zo'n verzoek krijg dan ga ik in mijn hoofd het volgende bedenken wat er nodig is voor 5 van die modellen:

- primer
- verbruik/slijtage van mesjes, vijlen penselen en dergelijke tools
- hoeveel % van de verf uit je verfpot gaat dit kosten, van voornamelijk je paars en oranje. Doorberekenen (de overige kleuren zou ik zelf niet rekenen, die hoeveelheid is zo minimaal)
- uren eraan besteed
- je wilt ook dat de boel veilig bij je klant aan komt, dus iets van bubblewrap, doosje om het te verpakken etc. Het kan zo goedkoop als je wilt natuurlijk maar als je het niet hebt moet je het toch in huis halen.

Als je dat alvast voor jezelf optelt dan heb je ongeveer je materiaalkosten, dan weet je hoeveel je per uur zou verdienen als hij er x bedrag voor wil uitgeven.

Welke serie is dit trouwens, ik ken dit niet. Wat een leuke modellen!! Ik krijg spontaan weer zin om ook weer een model te schilderen haha.
Laatst bijgewerkt door Telpeva op 11-09-20 16:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 16:16

Je mag jezelf wel geen "pro" vinden, maar je kunt iets dat een ander niet kan, en ik neem aan dat het je tijd en moeite heeft gekost om die "skill" te verwerven.
Dit moet je in principe ook in je prijskaartje meenemen.
Zoals hierboven staat mensen willen vaak bést handgemaakt, maar voor action prijzen ( hoewel jouw geïnteresseerde niet zo die indruk maakt, meteen aangeven bereid zijn te betalen is een goed teken), maar het antwoord daarop is simpel zat; "nee".

DarkCupid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-20 17:20

heya dankje voor de antwoorden, vind het nog wel lastig haha, maar ik moet idd niet te goedkoop denken sinds het toch wel aantal uren per model kost, + materials. dankje voor complimenten ook ^^. had nooit eerder er aan gedacht om het te doen voor geld haha. ik zal wel wat proberen te rekenen en kijken waar hij mee akkoord gaat

@Telpeva het zijn figures van Guild Wars 2 ^^ is mijn eigen karakter + mounts in het spel ^^

~Riding is the best solution to any problem~

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie