Ik heb dit zelf ook een tijdje gedaan, ik ben online gaan kijken naar wat anderen er voor rekenen en ik ben in een prijsklasse gaan zitten waarvan ik het idee had dat mijn kwaliteit daarmee vergelijkbaar was.
Ik liep er tegenaan dat men het allemaal wel heel leuk en wow vind, maar ik krijg het niet verkocht voor zulke prijzen
mensen willen handgemaakte wow kwaliteit, maar willen er een Action prijs voor betalen. Daarom ben ik gestopt.
Als ik jou was zou ik aan die klant vragen wat hij ongeveer in gedachten heeft, wellicht geeft dat jou meteen al een idee of het jou die tijd, energie en het materiaal waard is.
Als ik zelf zo'n verzoek krijg dan ga ik in mijn hoofd het volgende bedenken wat er nodig is voor 5 van die modellen:
- primer
- verbruik/slijtage van mesjes, vijlen penselen en dergelijke tools
- hoeveel % van de verf uit je verfpot gaat dit kosten, van voornamelijk je paars en oranje. Doorberekenen (de overige kleuren zou ik zelf niet rekenen, die hoeveelheid is zo minimaal)
- uren eraan besteed
- je wilt ook dat de boel veilig bij je klant aan komt, dus iets van bubblewrap, doosje om het te verpakken etc. Het kan zo goedkoop als je wilt natuurlijk maar als je het niet hebt moet je het toch in huis halen.
Als je dat alvast voor jezelf optelt dan heb je ongeveer je materiaalkosten, dan weet je hoeveel je per uur zou verdienen als hij er x bedrag voor wil uitgeven.
Welke serie is dit trouwens, ik ken dit niet. Wat een leuke modellen!! Ik krijg spontaan weer zin om ook weer een model te schilderen haha.
Laatst bijgewerkt door
Telpeva op 11-09-20 16:17, in het totaal 1 keer bewerkt
Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif