Moderators: Mjetterd, Polly, Ladybird, Hanmar, Maureen95, Dani, Giolli, ynskek
Absolem schreef:Ik zou gewoon even contact opnemen met nordwin/aeres zelf. Die kunnen je die info prima geven lijkt me.
Mijn ervaring is dat je uit bijzonder hout gesneden moet zijn om het echt te kunnen maken in de paardenhouderij of je moet vanuit er al volledig in zitten. (of de loterij winnen)
Earth schreef:Zonde. Je kunt beter een andere studie gaan doen en daarnaast paarden als hobby houden. Of als je toch echt gek genoeg bent om in de paarden te gaan werken, zoek dan een stal in de buurt waar je ervaring op kunt doen. Ik heb zelf altijd overwogen om de opleiding te gaan doen, maar uiteindelijk werkte ik samen met mensen die Deurne hadden gedaan en we deden hetzelfde, reden dezelfde paarden en kregen hetzelfde betaald. Dus met andere woorden, een diploma in de paarden heeft in mijn inziens geen enkel voordeel.
Enige voordeel zie ik wanneer je ouders bijv een stal hebben die je over wil nemen of wanneer je genoeg kapitaal hebt om er zelf eentje van waarde te beginnen.
Earth schreef:Gedragsdeskundige is ook leuk, maar dan moet je wel echt iets kunnen bieden om daar van te kunnen leven. En dat leer je niet op dit soort opleidingen, daar kun je beter andere opleidingen voor doen. Maar die moet je zelf betalen en zijn duur. En het is zinloos als je er zelf nog geen ervaring in hebt, want ik denk dat gedragsdeskundige iets is wat je niet alleen kunt leren, maar je moet er ook aanleg, inzicht en handigheid voor hebben.
En met dieren werken is leuk, dat snap ik. Dan zou ik eerder kiezen voor dierverzorging of paraveterinair. Het enige nadeel is, je bent niet de enige. Banen hierin waarvan je kunt leven zijn dun bezaaid. Vooral bijv als dierenartsassistent. 100 mensen voor 1 vacature is niet abnormaal.
Earth schreef:Gedragsdeskundige is ook leuk, maar dan moet je wel echt iets kunnen bieden om daar van te kunnen leven. En dat leer je niet op dit soort opleidingen, daar kun je beter andere opleidingen voor doen. Maar die moet je zelf betalen en zijn duur. En het is zinloos als je er zelf nog geen ervaring in hebt, want ik denk dat gedragsdeskundige iets is wat je niet alleen kunt leren, maar je moet er ook aanleg, inzicht en handigheid voor hebben.
RianneH schreef:Heb je al eens een paar dagen/weken op een stal meegedraaid?
bij veel beroepen moet je ook beseffen dat ie uiteindelijk het meeste met de mens werkt.
Liekemo schreef:En laten we wel wezen, ik wil net als iedereen toch wel een goed betaalde baan om een fijn leven te kunnen lijden...
Ir111 schreef:'iets in dieren' is supervaag, wil je dan hoefsmid worden of bioloog of toch liever voor proefdieren zorgen? Ik noem maar wat he?Mijn tip; investeer in en goede loopbaan coach. Ga ontdekken wat jou drijft en motiveert. Daaraan kun je een werkveld en uiteindelijk een baan (en dus ook studie) koppelen.
Heb ik (vanuit een andere uitgangspositie) ooit ook gedaan. Het allerbeste wat ik ooit heb kunnen doen!
juval schreef:ik vind dat wanneer je werk kan doen waar je passie ligt (bijvoorbeeld 'dieren') dat een goed salaris dan van ondergeschikt belang is.
Ik ben dolgelukkig met mijn werk tussen de koeien, ik zou echt niets anders mee willen. We kunnen er van leven maar het is zeker geen vetpot.. de dieren, omgeving en (relatieve) vrijheid weegt daar wat mij betreft wel tegenop.
josien_m_ schreef:Nou, ik weet niet, als we iedereen afraden een paardenstudie te doen in welke vorm dan ook, hoe kom je dan aan de professionals? Er zijn juist mensen nodig die met kennis en ervaring met de paarden werken. Die leren van de nieuwste onderzoeken, die niet alleen iets van huis uit meekrijgen, maar zich werkelijk verdiepen in alle onderdelen van het houden van paarden of het trainen en het gedrag.
Ik weet wel dat niet iedere opleiding even goed is, maar natuurlijk zijn er op veel plaatsen mensen die bevlogen lesgeven over het paard!
Earth schreef:josien_m_ schreef:Nou, ik weet niet, als we iedereen afraden een paardenstudie te doen in welke vorm dan ook, hoe kom je dan aan de professionals? Er zijn juist mensen nodig die met kennis en ervaring met de paarden werken. Die leren van de nieuwste onderzoeken, die niet alleen iets van huis uit meekrijgen, maar zich werkelijk verdiepen in alle onderdelen van het houden van paarden of het trainen en het gedrag.
Ik weet wel dat niet iedere opleiding even goed is, maar natuurlijk zijn er op veel plaatsen mensen die bevlogen lesgeven over het paard!
Die professionals komen er 9 vd 10 keer wel zonder dat diploma hoor. Ik bedoel, het is niet meteen iets waar ik me zorgen om maak als dit soort opleidingen er niet meer zouden zijn. Waar ik me dan meer zorgen om zou maken is bijv hoefsmeden.
Gebruikers op dit forum: goesju, SemrushBot en 11 bezoekers