Afstuderen 2020-2021

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Imke95
Berichten: 322
Geregistreerd: 12-06-20

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 10:38

Wat goed van je LienC! Gefeliciteerd *\o/*

Ik ben in afwachting van de goedkeuring van mijn thesis & eindgesprek. Mijn 2de thesis is momenteel op de helft dus daar ben ik met de resultaten begonnen. Lastig punt om te bedenken hoe je begint met het opschrijven vind ik altijd. Maar er zit schot in de zaak, mei afstuderen klinkt nog steeds realistisch <3

LienC

Berichten: 984
Geregistreerd: 25-01-11

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 10:55

Goed bezig zeg! Dan ben je ook al een heel eind op weg! Alleen je thesis nog afronden?

Jaaa, het is zo fijn dat het eind echt steeds meer in zicht is. Al vind ik het nog wel een hele hindernis, maar oké. Bij mij zijn er nog veel dingen die even moeten, maar gisteravond in ieder geval weer het overzicht helder gemaakt (heel Word document, hahaha). :D

Imke95
Berichten: 322
Geregistreerd: 12-06-20

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 11:32

Ja, het begint nu opeens echt op te schieten! Hopelijk binnen nu en 2 weken thesis nummer 1 afronden & dan in mei thesis nummer 2 afronden! Die hindernis herken ik wel inderdaad, maar het gaat goedkomen :D

LienC

Berichten: 984
Geregistreerd: 25-01-11

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 20:50

Lekker! Vast, nog eventjes doorzetten. Ik moet vandaag eigenlijk nog wat doen na 8.5 uur stage, maar ze wachten maar een dag langer op mijn verslag. Ben gaar, op, klaar, alles :')

ryukapple

Berichten: 1777
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: Raalte

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 18:52

Hier gisteren mijn eindgesprek gehad met school voor mijn stage en het af kunnen sluiten met een 7. Dat betekent dat ik nu alles afgesloten heb. Waarschijnlijk zal ik volgende week officieel horen dat ik al mijn punten heb en geslaagd ben *\o/*

LienC

Berichten: 984
Geregistreerd: 25-01-11

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 11:10

Gefeliciteerd!!!

Alweer bijna maart, nog een paar maandjes :))

LienC

Berichten: 984
Geregistreerd: 25-01-11

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 16:18

En het is maart!

Heb je nog iets gehoord ryukapple? :))

ryukapple

Berichten: 1777
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: Raalte

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 16:53

@Lienc ja ik ben geslaagd. Officieel moet het volgende week nog langs de examencommissie maar mijn progamma was al goedgekeurd dus dat is meer een formaliteit. Dus kan opzoek naar een baan *\o/*

Hoe is het met de rest hier?

WannabeAnky
Berichten: 381
Geregistreerd: 10-03-13

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 18:44

Ik heb weer een vak gehaald (nog 3 te gaan volgens mij nu haha) en mijn onderzoeksplan was goedgekeurd. Volgende deadline is ergens in April. Verder vooral druk met werk en wat minder met de master, nu die op z'n eind loopt.

LienC

Berichten: 984
Geregistreerd: 25-01-11

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 21:11

Oh lekker!

Ik merk ook dat ik weer wat zak qua motivatie. Ik moet nog zoveel doen maar ben eigenlijk het overzicht wel kwijt. Het is nu gewoon nog heel veel en mijn doel is om over 12 weken klaar te zijn.
* Ik check agenda, zelfs nog maar 11 weken. :wow:

Dus, zo bokt uit en weer duidelijkheid verkrijgen :))

Felien_Kyra

Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 20:19

Hi!

Poging 4637732 om mee te blijven praten in dit topic (ooit was ik zo fanatiek om er een topic van aan te maken :') ), al zal het nu wel vrij rustig zijn?
Gok dat de meesten van jullie net klaar zijn of in januari zijn begonnen?

Ik moet eigenlijk deze week mijn conceptversie inleveren en 29 maart mijn definitieve versie. Mijn conceptversie gaat hem helaas niet worden, maar goed, ik lever gewoon in wat ik heb tot dan en ga dan nog even heel hard strijden voor de definitieve deadline :j

Iemand nog de tip om positief te blijven terwijl je weet dat je dus de deadline niet gaat halen? -O-

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 20:26

Uhm misschien moet je wat minder streng voor jezelf zijn Felien? :)

Ik heb vrijdag hoofdstuk 1 ingeleverd van het afstuderen en ik was er behoorlijk tevreden over. Nu hopen dat het ook als zodanig wordt beoordeeld :P
Ik moet van mijn begeleider alles per hoofdstuk inleveren, doen jullie dat ook? Ik vind dat zelf wel heel fijn, want dan kan ik echt een goede structuur aan houden.
Overigens heb ik vanuit mijn stage/afstudeerplek echt supergoede hulp uit verschillende hoeken en mensen met verschillende kennis en ze willen me heel graag helpen omdat ik een onderwerp heb wat echt aanspreekt. (mocht je dat willen weten, kan ik dat per pb toelichten.) Dus ik heb er, ondanks mijn waardeloze gezondheid wel vertrouwen in. Al klinkt de deadline van 31 mei echt heel dichtbij :')

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 20:36

Ik wacht al 5 weken op mijn go/no go |o

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 21:03

theadora99 schreef:
Ik wacht al 5 weken op mijn go/no go |o


Huh, hoe dan? Dat is toch veel te lang??

Felien_Kyra

Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 21:08

Jeetje wat lang al theadora99... Bij ons is t max twee weken geloof ik.

Earth, ja ik moet misschien wel wat minder streng zijn voor mezelf, moet al trots zijn op mezelf dat ik na een moeilijke periode weer zo bezig ben.. alleen is het lastig omdat ik altijd nog in mijn hoofd heb dat de hele studie me eigenlijk vrij makkelijk af ging en ik dat nu ook graag weer zou willen zo op t einde.
Fijn zeg dat je het per hoofdstuk inlevert telkens. Hier lever je h1 tm h3 in t begin een keer in en dan vervolgens maak je zelf afspraken met je eerste begeleider hoe je het aanpakt. Ik laat haar ook telkens wel al mijn hoofdstukken zien.

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 21:10

Felien_Kyra schreef:
Jeetje wat lang al theadora99... Bij ons is t max twee weken geloof ik.

Earth, ja ik moet misschien wel wat minder streng zijn voor mezelf, moet al trots zijn op mezelf dat ik na een moeilijke periode weer zo bezig ben.. alleen is het lastig omdat ik altijd nog in mijn hoofd heb dat de hele studie me eigenlijk vrij makkelijk af ging en ik dat nu ook graag weer zou willen zo op t einde.
Fijn zeg dat je het per hoofdstuk inlevert telkens. Hier lever je h1 tm h3 in t begin een keer in en dan vervolgens maak je zelf afspraken met je eerste begeleider hoe je het aanpakt. Ik laat haar ook telkens wel al mijn hoofdstukken zien.


Ja dan snap ik wel dat je je verwachtingen hebt waar je misschien niet aan kunt voldoen. Maar daarom is het goed om af en toe je perspectief wat bij te stellen. Ik weet ook wel dat ik het makkelijk zou moeten kunnen, maar mijn lichaam zit me zo in de weg dat ik al blij ben dat ik uberhaupt nog zover ben gekomen.

Ik drukte te vroeg op versturen :P

Maar goed, perspectief bijstellen wil nog wel eens helpen. En kijken wat er wel goed gaat. Heel simpel, maar heel effectief.
Bij mij is het zelfs zo dat als mijn hoofdstuk door mn begeleider wordt terug gestuurd met feedback, en ik dan die feedback verwerk dan is dat hoofdstuk in principe voldoende. Dus dat is wel fijn.

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 21:45

Earth schreef:
theadora99 schreef:
Ik wacht al 5 weken op mijn go/no go |o


Huh, hoe dan? Dat is toch veel te lang??

Ja, goede vraag. Heb er ook maar eens een mailtje achteraan gestuurd. Als ik donderdag nog niets heb gehoord (heb het 1 februari verstuurd) dan ga ik er een mail naar de tweede beoordelaar (die ken ik) en/of SWB'er sturen inderdaad. Heel frustrerend. Ik had ook niet door dat het al zo lang geleden was, tot ik die mail eens een keer terugzocht voor iets anders.

Imke95
Berichten: 322
Geregistreerd: 12-06-20

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 12:46

Ik heb aankomende maandag na 5 weken wachten ein-de-lijk mijn verdediging gepland staan! *\o/*
Ga er aankomende donderdag & vrijdag nog eens goed voor zitten & even refreshen hoe alles ook alweer zat. Andere thesis heb ik afgelopen zondag mijn eerste 2 onderzoeksvragen resultaten opgestuurd die we morgenochtend gaan bespreken; loop nog tegen behoorlijk wat dingen aan, maar er komt licht aan de tunnel.

KirstenHorse

Berichten: 1291
Geregistreerd: 16-02-13
Woonplaats: Amsterdam

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 23:49

Volgens mij ben ik een van de weinige met een HBO afstudeeronderzoek? :') Hier ben ik in februari begonnen en moet ik begin juni ongeveer klaar zijn. De opstartfase is nu op zijn eind en ik ben gestart met de eerste (theoretische) hoofdstukken van het onderzoeksrapport. Ik heb een paar stressmomenten gehad, maar het gaat momenteel heel lekker! :j

Wat vervelend zeg theadora, hopelijk heb je snel meer duidelijkheid! Ik zou inderdaad ook zeker een ander persoon op de hoogte brengen van je situatie.

Succes Felien, ik zeg altijd maar, wat is het ergste wat er kan gebeuren? Maar je moet ook maar net de juiste persoon zijn voor die instelling :+ En ik moet eerlijk zeggen dat ik normaal ook wel wat meer last heb van de nodige stress/spanning (vandaar die instelling, anders gaat het helemaal mis bij mij), maar ik ben nu over het algemeen vrij relaxt. Dat vind ik best apart van mezelf haha.

Spannend Imke! Ontzettend veel succes gewenst, komt vast goed!

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 12:04

Kirsten ik doe ook hbo :)

Felien_Kyra

Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 09:45

Hier ook een hbo'er ;)

@Earth, thanks voor je opbeurende woorden. Zo moet ik ook denken hoor. Heb gisteren ipv h1 t/m h6, h1 t/m h4 kunnen inleveren voor feedback. Ik vond het vervelend dat het maar zover was, maar goed, een maand geleden had ik al deze hoofdstuk nog amper uitgewerkt.

@KirstenHorse, dank je wel! Ik moet zo ook denken hoor. Alleen is dat soms best even lastig. Fijn dat jij tot nu toe nog weinig stress ervaart, vooral omdat je aangeeft hier normaal ook wel last van te hebben :)

@imke95 succes!! You can do it :D

Oeps vergeten verder mijn verhaal te doen. Ga vandaag voor het eerst sinds maanden weer naar mijn afstudeerstage toe. Ben aan de ene kant super zenuwachtig omdat ik iedereen zo lang niet heb gezien maar voelt wel heel goed om weer even te gaan en overal over bij te praten. Ben daar vorig jaar begonnen ter vervanging voor zwangerschapsverlof van de decaan en vervolgens blijven hangen voor mijn afstudeerstage. Vond het werken daar echt super leuk en heb daardoor de collega's ook goed leren kennen, maar voelt een beetje alsof ik vervolgens niks meer van me heb laten horen. Heb alleen mijn begeleider vanuit stage nog gesproken tussendoor over dat het niet goed met me ging. Die was telkens super begripvol en vind het alleen maar belangrijk dat ik straks mijn diploma heb, maar voel me dus zelf erg schuldig dat ik nog steeds mijn bijdrage niet heb geleverd middels t onderzoek

Imke95
Berichten: 322
Geregistreerd: 12-06-20

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 10:28

Heel veel succes vandaag @Felien_Kyra! Je eigen gezondheid is het allerbelangrijkste, daar ben ik begin vorig jaar ook tegen aan gelopen helaas.

Ik heb gister een meeting gehad met mijn begeleider van mijn eerste thesis. Hij had contact gehad met een andere begeleider vanuit Utrecht & ze willen mijn MSc onderzoek gaan publiceren. Het is alleen nog even de vraag wat mijn bijdrage gaat zijn, of ik wordt eerste schrijver of co-auteur. Het proces duurt ongeveer 1,5 jaar + als het goed is begin ik in juni met een full-time baan, dus dat zou betekenen dat ik in mijn vrije uren aan mijn paper zou moeten werken. Moet voor aankomende maandag de knoop doorhakken..

Eelmo

Berichten: 2931
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 11:59

Vergis je niet in hoeveel tijd publiceren kost. Niet om je bang te maken.. := Een vriendin van mij mocht ook publiceren, als eerst autheur, en zij heeft er nu na 1,5 jaar haar handen afgetrokken en zelfs haar recht op co-autheurschap helemaal opgezegd geloof ik omdat het zo'n gedoe was. Nou liep het bij haar ook niet helemaal lekker met begeleiders, maargoed. Het is wel heel goed voor je CV, en ik zou zelf niet zo snel iemand anders er met mijn werk vandoor willen laten gaan.

Ik moet ook nog een artikel schrijven van mijn afstudeeronderzoek maar heb er echt 0,0 motivatie voor. Begin ook binnenkort aan een fulltime baan, dus moet er echt even vaart achter gaan zetten.

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 12:03

KirstenHorse schreef:
Volgens mij ben ik een van de weinige met een HBO afstudeeronderzoek? :') Hier ben ik in februari begonnen en moet ik begin juni ongeveer klaar zijn. De opstartfase is nu op zijn eind en ik ben gestart met de eerste (theoretische) hoofdstukken van het onderzoeksrapport. Ik heb een paar stressmomenten gehad, maar het gaat momenteel heel lekker! :j

Wat vervelend zeg theadora, hopelijk heb je snel meer duidelijkheid! Ik zou inderdaad ook zeker een ander persoon op de hoogte brengen van je situatie.

Succes Felien, ik zeg altijd maar, wat is het ergste wat er kan gebeuren? Maar je moet ook maar net de juiste persoon zijn voor die instelling :+ En ik moet eerlijk zeggen dat ik normaal ook wel wat meer last heb van de nodige stress/spanning (vandaar die instelling, anders gaat het helemaal mis bij mij), maar ik ben nu over het algemeen vrij relaxt. Dat vind ik best apart van mezelf haha.

Spannend Imke! Ontzettend veel succes gewenst, komt vast goed!


Welke hoofdstukken ben je mee bezig? Ik heb hoofdstuk 1 ingeleverd, dus aanleiding, hoofdvraag en doelstelling. Ik moet 31 mei inleveren, dat klinkt al zo snel!!!

Imke95
Berichten: 322
Geregistreerd: 12-06-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 16:31

Eelmo schreef:
Vergis je niet in hoeveel tijd publiceren kost. Niet om je bang te maken.. := Een vriendin van mij mocht ook publiceren, als eerst autheur, en zij heeft er nu na 1,5 jaar haar handen afgetrokken en zelfs haar recht op co-autheurschap helemaal opgezegd geloof ik omdat het zo'n gedoe was. Nou liep het bij haar ook niet helemaal lekker met begeleiders, maargoed. Het is wel heel goed voor je CV, en ik zou zelf niet zo snel iemand anders er met mijn werk vandoor willen laten gaan.

Ik moet ook nog een artikel schrijven van mijn afstudeeronderzoek maar heb er echt 0,0 motivatie voor. Begin ook binnenkort aan een fulltime baan, dus moet er echt even vaart achter gaan zetten.


Nou daar zit ik dus ook mee. In principe ben ik sowieso al co-auteur; alleen is de vraag of ik het voortouw ga nemen. Heb gister met iemand op stal hierover kunnen sparren die ook een PhD gedaan heeft & heb morgenochtend gesprek met mijn huidige thesisbegeleider die ook een PhD doet momenteel. Mocht mijn huidige thesis ook publicatiewaardig zijn; dan kies ik ervoor om bij de andere het tot co-auteur te laten :)