Alcohol naar Canada verzenden?

Moderators: Firelight, Muiz, NadjaNadja, Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Votti

Alcohol naar Canada verzenden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-20 07:15

Binnenkort heb ik een evenement waar helaas niet iedereen aanwezig kan zijn. Een collega uit Canada wil ik daarom een flesje wijn sturen als dank voor digitale deelname aan dit evenement. Helaas weet ik niet hoe ik dat het beste kan doen.

Kan ik het beste op een Canadese website bestellen en het dan laten bezorgen, of moet dit via Nederland? Heeft iemand hier ervaring mee?

troi

Re: Alcohol naar Canada verzenden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 07:17

Als je een credit card hebt zou ik het via een canadese slijter regelen. Via de post vanuit NL is enorm prijzig en omslachtig

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 07:17

Ik stuur jaarlijks kerstpakketten de wereld rond met een koerier (Fedex). Zit vaak ook drank in, zolang het goed verpakt is en netjes aangemerkt heb ik er nog nooit problemen mee gehad.

Op de MADB kan je zien wat de eventuele invoerrechten zijn hier voor.
Heb even voor je gecheckt, geen invoerrechten dus dat is geen probleem.

Maar ik denk dat je goedkoper en sneller bent door het online in Canada te bestellen en te laten bezorgen. Als het om een random flesje wijn gaat en niet om wat speciaals (bv Nederlandse wijn die daar niet verkrijgbaar is), zou ik niet alle moeite doen om het op te sturen.

Votti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-20 07:23

Wow wat zijn jullie snel, super fijn!

Als ik jullie reacties zo lees, denk ik dat het inderdaad het beste is om het in Canada te bestellen. Het is geen speciale wijn en het liefst heb ik het zsm bij de collega... eens even kijken waar ik een lekker wijntje kan halen!

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 09:17

Votti schreef:
Wow wat zijn jullie snel, super fijn!

Als ik jullie reacties zo lees, denk ik dat het inderdaad het beste is om het in Canada te bestellen. Het is geen speciale wijn en het liefst heb ik het zsm bij de collega... eens even kijken waar ik een lekker wijntje kan halen!

Welke provincie zit je collega?
Ik woon in Canada. Als ik je ergens mee kan helpen laat maar even weten :)

Votti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-20 10:21

Hij zit aan de andere kant van Canada, maar wat een lief aanbod, bedankt! Ik ga denk ik gewoon lekker online wat bestellen en dan komt het wel goed.. *D

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 11:45

Zeker bestellen in canada. Pakketten vanuit NL komen vaak heel slecht aan daar. Mijn moeder had ruim voor de kerst (denk: oktober) een klein pakketje naar mijn zus gestuurd. Uiteindelijk kwam het pakket, geopend en de helft van alle items kapot, in maart aan :=