Moderators: Giolli, Hanmar, Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Dani, Polly
Koekie73 schreef:Jullie laten me wel nadenkenDank daarvoor. Ik denk dat ik moeilijk nee kan zeggen. De afspraak is bijv. dat mijn directe collega's (Sales, heren) hun binnengehaalde projecten compleet aanleveren. Ik ben projectleider. Maar bijna altijd gooien ze het incompleet over de schutting waardoor ik veel tijd kwikt ben bij hen alle details boven tafel te halen. Vooral 1 collega is er sterk in. Hij is er door mij, maar ook door anderen, al vaker op aangesproken maar het verandert tot op heden niet. Ik pak het dan toch op omdat ik niet wil dat de klant de dupe wordt. En daar gaat het al niet goed natuurlijk. Het vervelende is dat het ook nog iemand is die anderen van alles de schuld geeft en het nooit bij zichzelf zoekt. Dat trek ik me ook te persoonlijk aan.
SaskiaB schreef:Ik zeg niet dat het zo is, maar omdat anderen hun planning niet op orde is, ze jou met spoed benaderen, wil niet direct zeggen dat het jouw probleem is.
Ook ik werk in een solistische functie, doe dat voor 3 landen en ik werk niet fulltime. Het is een kwestie van 'opvoeden'. En het een keer in de soep laten lopen. Dat is heel vervelend maar het schept wel duidelijkheid. Wanneer je altijd, ten koste van jezelf, toch anderen gaat redden, blijft men denken: we vragen het haar wel, ze regelt het wel.
Ik kan de boeken 'nooit meer te druk' en 'getting things done' ook aanbevelen.
En zoals zovelen al zeggen: mail niet de hele dag checken. Dus ook de meldingen van nieuwe mails uitzetten. Anders ben je toch even afgeleid en het duurt weer even voor je in je werk zit.
Koekie73 schreef:Jullie laten me wel nadenkenDank daarvoor. Ik denk dat ik moeilijk nee kan zeggen. De afspraak is bijv. dat mijn directe collega's (Sales, heren) hun binnengehaalde projecten compleet aanleveren. Ik ben projectleider. Maar bijna altijd gooien ze het incompleet over de schutting waardoor ik veel tijd kwikt ben bij hen alle details boven tafel te halen. Vooral 1 collega is er sterk in. Hij is er door mij, maar ook door anderen, al vaker op aangesproken maar het verandert tot op heden niet. Ik pak het dan toch op omdat ik niet wil dat de klant de dupe wordt. En daar gaat het al niet goed natuurlijk. Het vervelende is dat het ook nog iemand is die anderen van alles de schuld geeft en het nooit bij zichzelf zoekt. Dat trek ik me ook te persoonlijk aan.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers