Wat is een goede rugtas voor middelbare school?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 23:42

MarcoBorsato schreef:
Toen ik in het onderwijs zat, nog niet zo gek lang, kregen leerlingen na ieder blok van 2 lesuren gewoon 10 minuten pauze om te wisselen. Heel vreemd dat hij daar geen tijd voor krijgt.

Nope, hier is geen tijd voor in gecalculeerd. Dat zal per school verschillen. De lessen zijn 45 minuten aansluitend op elkaar met 15 minuten kleine pauze en een middagpauze. Gymen gaat tien minuten verderop. Niks vreemds aan, we hebben drie scholen gehad in de afgelopen 3 jaar, maar nergens pauze voor het wisselen van boeken.

Majabeestje
Berichten: 3808
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 23:59

Mijn brugpieper heeft een Fjallraven, wilde ze graag want haar vriendinnen hebben deze ook en Eastpak 'kan écht niet meer.. ' :')

Ik vind hem zo leuk dat ik er nu zelf ook een wil :D
En echt een top ding, er past heel veel in terwijl hij er niet groot/lomp uitziet. Brugpieper is nogal klein van stuk dus wel fijn dat de rugzak niet groter is dan zij zelf. Oh en de tas is loodzwaar maar zit comfortabel op haar rug, de banden zijn stevig en zacht.

mavantos

Berichten: 3609
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 00:01

Ik nam altijd al m'n boeken voor de hele dag in één keer mee in de tas. Legde niets in m'n kluis, want dan was ik bang ze vergeten mee naar huis te nemen oid. Had alleen m'n jas in de kluis.

Tassen waren altijd Eastpack in een hip printje! Ik had er een met één groot vak en dan zo'n klein vakje voorop. Dit was ruim voldoende. Die tassen met dubbele vakken zijn zo groot als er boeken in zitten. Dan is het echt "waar gaat die tas met dat kind heen?". Geen gezicht.

Felicxa

Berichten: 2415
Geregistreerd: 04-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 00:36

Ik heb altijd een eastpak gehad. Ik heb de mijne nu sinds ik in de tweede klas zat en nu 7 jaar later gebruik ik die nog steeds. Nog nooit wat aan kapot gegaan. En er past ook heel veel in gewoon zo'n standaard formaat (dus niet zo'n extra grote, maar gewoon eentje met 1 vak en dan nog een kleiner voorvakje). Heb er wel eens 8 verschillende vakken aan boeken en schriften in meegesleept, want ik had nooit zin om in de pauze boeken om te wisselen :P

Zebrastreep

Berichten: 9784
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 00:56

Ik gebruik voor school een herschel rugtas. Ik heb geen boeken meer tegenwoordig maar een stevige tas voor mijn laptop is zeker wel een vereiste. Nu heb ik om mijn laptop ook vaak nog een hoes zitten.

Prima tas past veel in gaat niet heel snel water doorheen en voelt heel stevig aan. Wel krijg ik heel snel last van hoofdpijn door een rugtas omdat het op mijn nek drukt. Maar dat ligt niet aan het merk hoor zou ik zelfs met het duurste van het duurste krijgen.

Wel zijn ze aardig aan de prijs maar als ik zie hoe die er van mij uitziet na een jaar is dat het zeker waard! Ziet er nog uit als nieuw.

Op de middelbare heb ik zoveel verschillende gehad waarvan de helft al snel uit elkaar viel van ellende. Ik lette nooit zo op wat andere hadden maar kan wel voorstellen dat het een puntje kan zijn. Wat ik absoluut niet wou waren van die wandel tassen waarvan de tas bijna groter leek als de persoon.

Nu zou ik mijn wandelrugzak zo meenemen als het moet. Grappig dat dat toen zo speelde en nu maakt het mij niks meer uit

Mondy

Berichten: 11850
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Wat is een goede rugtas voor middelbare school?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 06:24

Je topic past beter bij School,studie en werk en is daarom daarheen verplaatst.

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 06:37

Mindim schreef:
MarcoBorsato schreef:
Toen ik in het onderwijs zat, nog niet zo gek lang, kregen leerlingen na ieder blok van 2 lesuren gewoon 10 minuten pauze om te wisselen. Heel vreemd dat hij daar geen tijd voor krijgt.

Nope, hier is geen tijd voor in gecalculeerd. Dat zal per school verschillen. De lessen zijn 45 minuten aansluitend op elkaar met 15 minuten kleine pauze en een middagpauze. Gymen gaat tien minuten verderop. Niks vreemds aan, we hebben drie scholen gehad in de afgelopen 3 jaar, maar nergens pauze voor het wisselen van boeken.


Misschien alleen de scholen in het westen dan. Hij heeft geen pauze om de 2/3 lesuren? Het doet er verder ook niet toe maar hij zou toch prima kunnen wisselen in die 15/45 minuten pauze? Ik snap dat er geen speciale taspauze is hadden wij ook niet. Maar wisselen in de kleine en grote pauze.

Zebrastreep schreef:
Nu zou ik mijn wandelrugzak zo meenemen als het moet. Grappig dat dat toen zo speelde en nu maakt het mij niks meer uit


Als puber maakte ik me druk om de stomste dingen...

Kidde
Berichten: 3455
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 06:56

Mindim schreef:
MarcoBorsato schreef:
Is dit in België? In Nederland neem je alleen boeken mee voor de vakken die je op die dag hebt en die wissel je tussen de lesuren door.


We wonen in Drenthe en de school is in Overijssel, dus gewoon Nederland :D
Gemiddeld gaan er naast de laptop nog 4 tot 6 boeken mee en schriften. De boeken heb je zowel op school als thuis nodig, dus je kunt ze niet op school laten. We hebben daarnaast ook gewoon nog digitaal lesmateriaal. Tussendoor boeken wisselen in de kluis, is gewoon geen tijd voor.
Het verschilt per school, de vorige school gebruikte enkel boeken en de school daarna was enkel digitaal. Nu een mix van beide. Dus het wisselt enorm per school.


Maar ze hebben toch ook een lunchpauze? Bij ons wisselde iedereen aan het begin van de pauze zijn boeken. Ik nam ook alleen de boeken waarvan ik huiswerk had mee naar huis.

lenaa_tje

Berichten: 10346
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 07:00

Hier is er zeker om de 2/3 uur pauze maar hun prioriteiten zijn pauze en de jumbo. Dat kluisje vinden ze dan niet zo belangrijk. Dus dat verschilt denk ik gewoon per leerling/leeftijd/niveau etc. Ik heb ook wel mentorleerlingen die hun kluisje wel zo gebruiken als hierboven wordt beschreven. Ook leerlingen die hun boek meenemen in een plastic tas. Dan vind ik de Eastpak toch wel een betere optie :D

Ineke2

Berichten: 33135
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Wat is een goede rugtas voor middelbare school?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 07:25

Ik had een grote leren rugzak. Geen idee meer welk merk, maar met een stevige bodem. Dat was een vereiste voor al die boeken.

In de eerste klas werd door mijn mentor leraar geregeld dat ik een 2de boeken pakket kreeg die ik mijn kluis kon bewaren. Dit omdat ik zó licht was dat het echt niet verantwoord was mij die zware boeken heen en weer te laten sjouwen.
Klasgenoten waren uiteraard wel wat jaloers, maar heb er geen gezeur om gehad.

De eerste 2 jaar moesten wij behalve van lokaal wisselen, ook nog eens tussen 3 gebouwen wissen die 5 á 10 minuten lopen waren van elkaar vandaan.
Dus ik moest wel goed opletten met mijn rooster.

M_i_R

Berichten: 3625
Geregistreerd: 24-10-06
Woonplaats: Grunn

Re: Wat is een goede rugtas voor middelbare school?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 07:34

@mindim, dat kan natuurlijk. Maar alles meenemen wat er genoemd wordt is vaak niet nodig en dat gebeurt eerst wel. Al doende leert men.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 08:40

M_i_R schreef:
@mindim, dat kan natuurlijk. Maar alles meenemen wat er genoemd wordt is vaak niet nodig en dat gebeurt eerst wel. Al doende leert men.

Oh dat zal best, het zijn enkel werkboeken waar hij ook opdrachten in maakt voor wiskunde en biologie ook een tekstboek. Heeft hij ze niet mee, dan krijgt hij een aanmerking in Magister. Zelfs een leesboek is verplicht mee te nemen. Maar die laten ze meestal wel in de kluis. We hebben ook geen brugpieper meer in huis hoor, we zijn inmiddels in het derde jaar ;)

Citaat:
Maar ze hebben toch ook een lunchpauze? Bij ons wisselde iedereen aan het begin van de pauze zijn boeken. Ik nam ook alleen de boeken waarvan ik huiswerk had mee naar huis.


Citaat:
Misschien alleen de scholen in het westen dan. Hij heeft geen pauze om de 2/3 lesuren? Het doet er verder ook niet toe maar hij zou toch prima kunnen wisselen in die 15/45 minuten pauze? Ik snap dat er geen speciale taspauze is hadden wij ook niet. Maar wisselen in de kleine en grote pauze.


Wat hij op school met de boeken doet, weet ik verder niet en dat doet er ook niet toe. Feit blijft dat de boeken mee moeten van huis naar school en vice versa en daar hebben we een grote rugtas voor waar alles in past.

marleen_88

Berichten: 14071
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: Wat is een goede rugtas voor middelbare school?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 17:07

Ik had een dure, degelijke tas in mijn brugklas. Ik was zelf een klein muisje, dus verzoop met die enorme tas op mijn rug... Daarna veel soorten en maten tassen versleten. Mijn Eastpak is toch het beste gebleven en gebruik ik nog.

simongek

Berichten: 5342
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 17:27

mijn zoon isnet gestart en heeft een grijze eastpack. Hoeft niet heel veel in.

Laptop op school en boeken gebruiken ze niet.

Kluisjes hebben ze ook niet. Hij neemt zijn jas dus mee door de hele school. Hij is bang dat hij gejat word.

lenaa_tje

Berichten: 10346
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 17:28

simongek schreef:
mijn zoon isnet gestart en heeft een grijze eastpack. Hoeft niet heel veel in.

Laptop op school en boeken gebruiken ze niet.

Kluisjes hebben ze ook niet. Hij neemt zijn jas dus mee door de hele school. Hij is bang dat hij gejat word.

Mogen de jassen dan in de klas? Dat ken ik dan weer niet. (Ja ze willen het heel graag :j )

karijn

Berichten: 5409
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 17:53

Mijn oudste heeft een rugzak van Northface. Ziet er hip uit en en heel praktisch door de verschillende vakken. Voor zijn gymkleren heeft hij zo’n simpel dingetje. Niet praktisch maar de lockers worden momenteel niet gebruikt.

nicole_floor

Berichten: 3263
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 18:25

Ik had een eastpack, zo'n standaard maat. Ben inmiddels al 10 jaar van de middelbare school, maar gebruik hem nog steeds regelmatig. En wij wisselde ook iedere pauze boeken en vaak had je na 2/3 lessen wel een pauze. En ik kom toch echt uit het oosten. :+

Jorex

Berichten: 9966
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 18:28

Ik adviseer vooral om wel eentje met van die zijvakken voor water mee te nemen voor het geval er een flesje gaat lekken. Ik heb zelf jarenlang een Eastpak gehad die is op zich ook prima. Alleen ben ik een laptop verloren door een lekkende flesje dus nu een nieuwe met zijvakken, want ik wil niet nog een laptop verliezen. Ik zou het ook niet chill vinden als mijn boeken zo nat zouden worden. Ik heb nu een Burton, omdat ik wel vaak mijn laptop/tekentablet erin verplaats en daarbij kan mijn water mooi in een zijvak.

simongek

Berichten: 5342
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 19:29

lenaa_tje schreef:
simongek schreef:
mijn zoon isnet gestart en heeft een grijze eastpack. Hoeft niet heel veel in.

Laptop op school en boeken gebruiken ze niet.

Kluisjes hebben ze ook niet. Hij neemt zijn jas dus mee door de hele school. Hij is bang dat hij gejat word.

Mogen de jassen dan in de klas? Dat ken ik dan weer niet. (Ja ze willen het heel graag :j )


Bij hem wel. Vind het wel op een school zonder kluisjes

Anoniem

Re: Wat is een goede rugtas voor middelbare school?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 17:48

Ik zou vooral voor een relatief stevige rugzak gaan, ik kreeg van Fjallraven ontzettende last van mijn schouders omdat de schouderbanden relatief dun zijn. Ze zijn heel modieus maar mweh. Bol.com heeft een groot assortiment, ik heb een Dakine en een the North Face die allebei prettig zijn (verschillende inhouden).

Enneh, de hoeveelheid spullen die ze meeneemt zal vanzelf afnemen :o Je hebt niet bij alle lessen je werkboek en je tekstboek nodig, en je leert ook snel genoeg dat een notitieblok prima genoeg is. Mijn tas is misschien twee weken topzwaar geweest en daarna echt niet meer.