Moderators: Giolli, Hanmar, Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Dani, Polly
Colien schreef:Ik werk als persoonlijke begeleidster in de gehandicaptenzorg.
Voordat ik op mijn huidige werkplek kwam heb ik echter op een werkplek gewerkt waar ik met mensen met NAH werkte, verslavingsproblematiek, persoonlijkheidsstoornissen (psychoses), en verledens waarbij mensen ernstig beschadigd waren (lichamelijk en/of psychisch).
Ik sluit mij aan bij mijn voorganger, erg mooi en dankbaar werk. In tegenstelling tot wat ik hierboven lees merk ik het dankbare wel echt in een letterlijke dankjewel vanuit mijn clienten. Maar daarnaast ook erg veel dankbaarheid van familie voor de zorg voor hun zoon/dochter/broer/zus/etc
Oo het moment ben ik persoonlijke begeleider van 6 bewoners (=een gehele woongroep bij ons).
Mocht je vragen hebben is een pb altijd welkom.
Citaat:Je werkt met cliënten van allerlei leeftijden met bijvoorbeeld een verstandelijke of lichamelijke beperking, (chronische) ziekten of psychiatrische stoornissen. Ook is het mogelijk om te werken met cliënten met een verslaving of met dak- en thuislozen.
Cilli96 schreef:Ik las je opening post en dacht gelijk, volgens mij past een andere opleiding beter. Zelf opleiding specifieke doelgroepen gedaan en dat was idd erg gericht op de gehandicapten zorg al dan niet in combinatie met psychische problematiek. De opleiding is wat dat betreft erg breed. Zelf vond ik de focus erg liggen op de verstandelijk beperkte mensen.
Wil je MBO of HBO gaan doen? En als je MBO gaat doen, welk niveau?
zonnebloem18 schreef:Ik zal wel MBO moeten doen want ik heb geen middelbare school diploma. Daarnaast is werken en leren op het HBO niet echt mogelijk volgens mij en wij kunnen mijn inkomen echt niet missen. Werken en leren is meestal niveau 4 volgens mij.
Op de website van de opleiding staat het volgende:Citaat:Je werkt met cliënten van allerlei leeftijden met bijvoorbeeld een verstandelijke of lichamelijke beperking, (chronische) ziekten of psychiatrische stoornissen. Ook is het mogelijk om te werken met cliënten met een verslaving of met dak- en thuislozen.
Dat klinkt wel alsof het heel breed zou moeten zijn.
Gebruikers op dit forum: Fiero6, Lizziewizzie, Trendiction en 15 bezoekers