Wie nog meer helemaal klaar met thuiswerken?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marie111
Berichten: 4671
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 13:44

Zelf heb ik geen problemnen met thuiswerken. Had al een goede werkplek op zolder met goed bureau, vaste pc met 22 schermen, en goede bureaustoel (aantal jaren geleden mijn eigen stoel kunnen kopen, toen we op het werk nieuwe kregen). Het is er nu wel erg warm, dus dan ga ik in de koelere woonkamer zitten met mijn laptop.
Ik ben thuis veel productiever, omdat er veel minder afleiding is.
Ik werkte voor mijn vakantie gemiddeld 1 van de 3 dagen thuis. Of dat zo blijft weet ik nog niet.
Dingen als reiskostenvergoeding hoef ik mij niet druk over te maken, die krijg ik als gemeente-ambtenaar toch niet.

Josien_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 13:52

Marie111 schreef:
Zelf heb ik geen problemnen met thuiswerken. Had al een goede werkplek op zolder met goed bureau, vaste pc met 22 schermen, en goede bureaustoel (aantal jaren geleden mijn eigen stoel kunnen kopen, toen we op het werk nieuwe kregen). Het is er nu wel erg warm, dus dan ga ik in de koelere woonkamer zitten met mijn laptop.
Ik ben thuis veel productiever, omdat er veel minder afleiding is.
Ik werkte voor mijn vakantie gemiddeld 1 van de 3 dagen thuis. Of dat zo blijft weet ik nog niet.
Dingen als reiskostenvergoeding hoef ik mij niet druk over te maken, die krijg ik als gemeente-ambtenaar toch niet.


22 schermen is wel veel :D !

Ninus
Berichten: 1716
Geregistreerd: 10-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 13:53

Ik ga echt geen onkostenvergoeding vragen :n ten eerste niet omdat het in mijn geval, als ambtenaar, om belastinggeld gaat. Bij een commercieel bedrijf zou ik denk ik blij zijn dat het bedrijf het hoofd boven water houdt en dat ik nog werk zou hebben. Laten we de pijn een beetje verdelen.

Bovendien is de flexibiliteit ook wat waard, ik begin ook heel vroeg en kan in mijn lunchpauze dan een grote ronde doen met de hond, hardlopen of een kleine buitenrit maken. Vooral als het straks weer wat eerder donker is, is dat echt wel wat waard.

leeslampje

Berichten: 1112
Geregistreerd: 11-10-16
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 13:56

Ik vind het dubbel. Thuiswerken vind ik fijn! De flexibiliteit, gezellig met mijn partner lunchen.

De collega's mis ik wel. En ik ben op kantoor meer geconcentreerd. Daarom zou ik wel weer 1x p/week naar kantoor willen.
Maar veel van mijn collega's op kantoor houden zich niet aan de corona-regels. En daarom heb ik echt geen behoefte om naar kantoor te gaan. Best jammer, maar ik voel mij er echt niet prettig bij. Dan nog maar even fulltime thuis :)

Kaka

Berichten: 4814
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 14:01

Ninus schreef:
Ik ga echt geen onkostenvergoeding vragen :n ten eerste niet omdat het in mijn geval, als ambtenaar, om belastinggeld gaat. Bij een commercieel bedrijf zou ik denk ik blij zijn dat het bedrijf het hoofd boven water houdt en dat ik nog werk zou hebben. Laten we de pijn een beetje verdelen.


De 1e maanden dacht ik er ook zo over. Maar als duidelijk wordt dat de werkwijze voorlopig niet gaat veranderen, dan zou ik toch met mijn baas in gesprek gaan. Hij heeft ook minder onkosten om de locatie draaiende te houden. Bij ons is bijvoorbeeld een uitbreiding van het kantoor stil gelegd. Voor half maart waren er structureel te weinig plaatsen beschikbaar, nu zijn er genoeg.

ikke

Berichten: 37546
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 14:07

Kaka schreef:
Ninus schreef:
Ik ga echt geen onkostenvergoeding vragen :n ten eerste niet omdat het in mijn geval, als ambtenaar, om belastinggeld gaat. Bij een commercieel bedrijf zou ik denk ik blij zijn dat het bedrijf het hoofd boven water houdt en dat ik nog werk zou hebben. Laten we de pijn een beetje verdelen.


De 1e maanden dacht ik er ook zo over. Maar als duidelijk wordt dat de werkwijze voorlopig niet gaat veranderen, dan zou ik toch met mijn baas in gesprek gaan. Hij heeft ook minder onkosten om de locatie draaiende te houden. Bij ons is bijvoorbeeld een uitbreiding van het kantoor stil gelegd. Voor half maart waren er structureel te weinig plaatsen beschikbaar, nu zijn er genoeg.

Ik weet van een bouwbedrijf dat achter de schermen al bezig is om te kijken hoe een kantoorpand om te bouwen naar woningen.

Die houden de optie al open dat er nog meer leegstand in het kantoorbestand komt.
Daar zouden ze best eens gelijk in kunnen krijgen...

Kaka

Berichten: 4814
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Re: Wie nog meer helemaal klaar met thuiswerken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 14:09


Ninus
Berichten: 1716
Geregistreerd: 10-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 14:11

Als er voor gekozen wordt door een bedrijf dat thuiswerken de norm blijft dan vind ik het ook een ander verhaal :j Ik ga er dan ook vanuit dat je opnieuw afspraken maakt met je werkgever over voorwaarden. Op dit moment is het, in ieder geval bij ons, allemaal nog wat onzeker. Dus alle kantoren zijn nog beschikbaar en er wordt nog nergens op bespaard. Al zegt mijn baas wel dat ik het budget van mijn projecten wel mag overschrijden omdat ik niet meer reis :)) daar zit inderdaad wel een besparing :j

Lindsey_99
Berichten: 2486
Geregistreerd: 20-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 14:13

Ik heb er nul problemen mee, heerlijk, thuiswerken. :) bij ons zal het wel 'de norm' blijven voorlopig.
Af en toe even naar het werk voor een meeting of vergadering, even bijkletsen met wie er is, en dan rap weer naar huis, en via 'teams' verder overleggen.

SoofO
Berichten: 368
Geregistreerd: 17-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 14:15

Ik werk al 2 jaar vanuit huis, dus nee ik ben het niet zat. :+ Heerlijk juist, maar ik ben niet sociaal. :D

Tancreda4

Berichten: 24038
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 14:19

Er zijn geluiden dat ze dit willen houden, ze hebben gezien dat het kan en werkt. Ze vergeten alleen dat sommige mensen klein wonen en dus echt een inbreuk hebben op de privacy. Ik vind het echt naar dat ik nooit meer mensen kan laten komen eten omdat er een bureau moest komen. En ja, dat moest omdat iknaan de eettafel in paar weken tijd een pittige RSi heb ontwikkeld die denk ik niet snel meer weggaat.

Als mijn werkgever beslist dat ik ook na corona niet naar kantoor mag, moet daar idd wat tegenoverstaan. Ik ben dan veel meer kosten kwijt. Zij zijn geen reiskosten meer voor mij kwijt, dus dan kunnen ze dat in een andere manier besteden.

De eerste ellende allemaal overbruggen ala. Maar daarna wordt het een ander verhaal.

Sabbientje

Berichten: 4700
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 14:56

Marie111 schreef:
Ik neem aan dat je niet beide doet? Ramen open en airco aan?
Want het is niet erg efficiënt om warme lucht die door de ramen naar binnen komt te koelen. Dat zou je thuis toch ook niet doen?


Nee natuurlijk niet. We beginnen met de ramen open, maar als het buiten te warm word, gaan die dicht en de airco aan.
Laatst bijgewerkt door Sabbientje op 13-08-20 15:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 14:59

Ik ben er ook klaar mee. Ik werk wel op kantoor. Maar dus als enige. :+ Mega groot kantoor voor mij alleen. Ik vind het verschrikkelijk. Ik mis het sociaal contact enorm. En elke dag moet ik meer moeite doen om op te staan en mezelf klaar te maken.

Soms komt er nog eens een collega langs en dat is dan direct het hoogtepunt van de week op kantoor. :')

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Wie nog meer helemaal klaar met thuiswerken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 15:13

Ik vond het heerlijk dat thuiswerken! Mijn echtgenoot vond het minder, want hij werd naar zijn hobbykamer/muxiekstudio verbannen als ik werkte
Na de vakantie ben ik met pensioen dus ik hoef niet meert terug naar kantoor. Daar blijft de norm zoveel mogelijk thuiswerken want we zaten met vier in 1 klein kantoor en daar mag er nu maar 1 zitten. Ze gaan schema’s maken wie op welke dag naar kantoor mag.
Mijn naaste collega werd gek van het thuiswerken, hij heeft 2 kleine kinderen thuis en z’n vrouw moest ook thuiswerken. Hij heeft nu een burnout

ikke

Berichten: 37546
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 15:18

Tancreda4 schreef:
Er zijn geluiden dat ze dit willen houden, ze hebben gezien dat het kan en werkt. Ze vergeten alleen dat sommige mensen klein wonen en dus echt een inbreuk hebben op de privacy. Ik vind het echt naar dat ik nooit meer mensen kan laten komen eten omdat er een bureau moest komen. En ja, dat moest omdat iknaan de eettafel in paar weken tijd een pittige RSi heb ontwikkeld die denk ik niet snel meer weggaat.

Als mijn werkgever beslist dat ik ook na corona niet naar kantoor mag, moet daar idd wat tegenoverstaan. Ik ben dan veel meer kosten kwijt. Zij zijn geen reiskosten meer voor mij kwijt, dus dan kunnen ze dat in een andere manier besteden.

De eerste ellende allemaal overbruggen ala. Maar daarna wordt het een ander verhaal.

Maar waarom neem je al gelijk een stelling in "dat de baas wel niet over de brug zal komen"?
Dat getuigd, in mijn optiek, niet van veel vertrouwen in je werkgever.

Ook hier geldt dat elke situatie uniek is en dat het voor sommige mensen eigenlijk nauwelijks haalbaar is om thuis te werken, terwijl anderen dat fluitend kunnen doen.
Daar zal ook ruimte voor moeten zijn.

Nele80
Berichten: 574
Geregistreerd: 25-01-06
Woonplaats: België - Oost-Vlaanderen

Re: Wie nog meer helemaal klaar met thuiswerken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 15:25

Ik ben momenteel nog steeds verplicht thuis te werken. Ik ben sinds maart 1x op mijn werk geweest.
Ondanks dat ik thuis in quasi perfecte omstandigheden kan werken: mooie bureau, goede storen en zelfs airco lukt het mij niet meer.
Ik heb enorm last van uitstelgedrag. Ik begin goede moed en tegen de middag heb ik beslist om alles morgen te doen.

Laureas

Berichten: 2076
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 15:30

Ik ben wel blij met het thuiswerken, vanaf augustus moest ik weer twee dagen per week naar kantoor, en vind dat eigenlijk ook een goede verdeling. Grootste deel gewoon thuis blijven werken en af en toe naar kantoor, lijkt me heerlijk zo. Ook voor mijn diertjes. :)

Nele80
Berichten: 574
Geregistreerd: 25-01-06
Woonplaats: België - Oost-Vlaanderen

Re: Wie nog meer helemaal klaar met thuiswerken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 15:44

Ik ga er zeker niet over klagen hoor. Er zijn heel veel praktische voordelen: zo moet ik nu niet meer s avonds de stallen doen enzo.
Juist een nieuwe zak M &M’s opengedaan in de hoop mij beter te kunnen concentreren.

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-20 15:54

Morrie schreef:
Ik vond het heerlijk dat thuiswerken! Mijn echtgenoot vond het minder, want hij werd naar zijn hobbykamer/muxiekstudio verbannen als ik werkte
Na de vakantie ben ik met pensioen dus ik hoef niet meert terug naar kantoor. Daar blijft de norm zoveel mogelijk thuiswerken want we zaten met vier in 1 klein kantoor en daar mag er nu maar 1 zitten. Ze gaan schema’s maken wie op welke dag naar kantoor mag.
Mijn naaste collega werd gek van het thuiswerken, hij heeft 2 kleine kinderen thuis en z’n vrouw moest ook thuiswerken. Hij heeft nu een burnout


Oh wat afschuwelijk voor je collega! Die moest wel heel veel ballen hoog houden waarschijnlijk.

Ik vind thuis werken an sich niet vreselijk, maar wel als het de enige mogelijkheid is. Ik heb binnen mijn werk een enorme vrijheid. Moet gewoon zorgen dat ik m'n werk af heb en rond krijg en natuurlijk een goede kwaliteit lever. Die vrijheid bevalt mij uitermate goed, zeker omdat ik een hoog werktempo heb. Maar voor dat hoge werktempo kan ik eigenlijk het beste op kantoor werken. Snel systeem, goede temperatuur, geen kinderen en alleen maar werk werk werk. Heerlijk!

Zit nu even op m'n vrije middag met m'n voeten in een koud voetbadje in de tuin. Heb het idee dat de ergste warmte wel geweest is. Hopen op wat verkoelende buien vannacht maar die kon ik op buienradar nog niet vinden :P

veerledec

Berichten: 6689
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 15:57

Ik begin het sociale contact en het makkelijk even met iemand bijkletsen ook wel te missen. Tuurlijk zijn er vaste mensen die je geregeld even 'belt' (Teams) om bij te kletsen, maar er zijn er ook veel die je normaal toch even 'bij de koffieautomaat' spreekt en nu niet.

Maarrrrr, met dit weer kan ik wel mooi de paarden doen in alle vroegte.

Margoooo

Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 16:03

Ik ben ook helemaal klaar met dat thuiswerken. Ik woon alleen en heb geen partner, en naast dat ik gewoon aan de eettafel moet zitten, wat toch niet ideaal is, mis ik het sociale aspect echt énorm. Sinds +- mei mochten wij weer wat meer naar werk, ik werk in een lab dus dat kan niet thuis. Maar toen was het nog erg streng en mochten we niet op werk blijven hangen om eea uit te werken etc.

Maar nu zat ik er echt doorheen, mentaal gezien en heb dit aangekaart bij mijn baas. Zij begreep het gelukkig en sinds vorige week donderdag zit ik weer elke dag op het werk. Ook ivm de hitte en airco. Maar wat een verschil zeg, ik merk gewoon dat ik echt een heel stuk beter in mijn vel zit! :D
Hopelijk kan ik dit blijven doen. Mijn collega's werken wel liever thuis, dus ik heb het kantoor voor me alleen, maar op de afdeling zijn wel genoeg collega's voor het sociale aspect. Happy me :)

Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 16:06

Voor mij is het ook dubbel, mijn hond is blij met de aandacht, ik kan 's ochtends voor het werk nog wat met de paarden doen als het zo koel is. Maar ik mis de sociale contacten op kantoor, praatjes bij de koffieautomaat, de afwisseling van bureauwerk, vergaderingen en overleggen op verschillende locaties, de locatiebezoeken door het hele land en horen wat er speelt op andere afdelingen en binnen de organisatie. En natuurlijk de structuur van het naar je werk gaan, in de pauze even de stad in en lekker thuiskomen en dan met hele andere dingen bezig zijn.
De reistijd mis ik absoluut niet. Ik heb gelukkig een fijne werkkamer, die ook in het koelste deel van het huis is.
Ik verwacht dat wij dit jaar nog amper naar kantoor zullen gaan, en in de toekomst meer gaan thuiswerken.

Ik woon alleen, dus dat is aan de ene kant een voordeel, maar ook een nadeel dat het soms best eenzaam voelt.

SaskiaB

Berichten: 3278
Geregistreerd: 28-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 16:12

Ook bij mijn werk, wordt er binnen de functies die dit toelaten, nog volledig vanuit huis gewerkt. Dat gaat voorlopig ook niet veranderen.

Tot een maand geleden werkte ik altijd aan de keukentafel, want er was geen ruimte voor een apart kantoor. Inmiddels verhuisd en nu dus wel een kantoor, dat is al fijner werken. Aan een net bureau met degelijke bureaustoel.

Maar het feit dat je nooit thuis komt uit je werk of je ritje in de auto, niemand in de wandelgangen spreekt, niet kan zien hoe het met je collega's gaat bijvoorbeeld, vind ik verschrikkelijk. In de eerste maanden ging het werk ook continu door, ik heb een solistische functie dus niemand die mijn taken over kon nemen. En dan nog een kind alle dagen thuis, een man die wel deels naar kantoor mocht (jaloers :D ) ik was echt kapot. Op een bepaald punt heb ik de situatie weten te omarmen en het omgezet naar iets positiefs. We gingen verhuizen, dus kon ik makkelijk dingen inpakken tussen de bedrijven door. Ik was (ben) zwanger, dus kon mijn pauzes gebruiken voor een powernap bijvoorbeeld :D

En mijn werkgever voorziet in alles hoor, bureaus, schermen, stoelen, ventilators, etc. Maar ik mis gewoon mijn collega's op kantoor en in het magazijn en het algehele reilen en zeilen in een organisatie.

Mijn verlof gaat zo in, dat is zo'n moment wat je graag met collega's had willen delen. Maar ik kom sowieso niet meer op kantoor dit jaar. Ik vind het al met al best pittig.

Marie111
Berichten: 4671
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 20:48

Sabbientje schreef:
Marie111 schreef:
Ik neem aan dat je niet beide doet? Ramen open en airco aan?
Want het is niet erg efficiënt om warme lucht die door de ramen naar binnen komt te koelen. Dat zou je thuis toch ook niet doen?


Nee natuurlijk niet. We beginnen met de ramen open, maar als het buiten te warm word, gaan die dicht en de airco aan.


Ik heb namelijk collega's gehad die dus de airco aanzetten met de ramen open. Heeft wel 5 zomers geduurd voordat ze naar mijn argumenten wilden luisteren.
Was trouwens altijd gezeur over ramen open midden in de winter enzo (gelukkig heb ik ondertussen een andere werkplek)

Marie111
Berichten: 4671
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 20:51

Josien_ schreef:
Marie111 schreef:
Zelf heb ik geen problemnen met thuiswerken. Had al een goede werkplek op zolder met goed bureau, vaste pc met 22 schermen, en goede bureaustoel (aantal jaren geleden mijn eigen stoel kunnen kopen, toen we op het werk nieuwe kregen). Het is er nu wel erg warm, dus dan ga ik in de koelere woonkamer zitten met mijn laptop.
Ik ben thuis veel productiever, omdat er veel minder afleiding is.
Ik werkte voor mijn vakantie gemiddeld 1 van de 3 dagen thuis. Of dat zo blijft weet ik nog niet.
Dingen als reiskostenvergoeding hoef ik mij niet druk over te maken, die krijg ik als gemeente-ambtenaar toch niet.


22 schermen is wel veel :D !


O, typefoutje. 2 is genoeg