Moderators: Giolli, ynskek, Mjetterd, Hanmar, Dani, Maureen95, Polly
horsiegek schreef:Betaal je NL'se belasting? Toen ik in België zou gaan werken als jobstudent moest ik ook een Belgische rekening openen waarop mijn salaris gestort zou worden. Je betaald belasting aan het land waar je werkt. Voor zover ik weet is de belasting voor jobstudenten in BE juist veel lager dan in NL.
CalipsoLover schreef:Je mag in België 475 (of was het 425?) uur onbelast werken per jaar. Je kan dit checken en wordt hier allemaal nogmaals uitgelegd https://www.mysocialsecurity.be/student ... ngent.html
Als je over deze uren gaat moet je RSZ betalen. Dit wordt normaal automatisch er af getrokken en dan veranderd je statuut ook naar werkstudent.
SBravour schreef:Als je over die uren gaat, betaal je dan enkel de overuren belasting? De belasting wordt momenteel al bij mij afgetrokken..
Citaat:Mag ik meer dan 475 uur werken?
Wil je meer werken dan de 475 uur die je van de overheid krijgt?
Dat kan, maar dan betaal je de normale sociale bijdragen.
Als je 475 uur opgebruikt zijn, zijn de normale sociale bijdragen verschuldigd van het 476ste gewerkte uur.
Opgelet: ook na je 475 uur blijf je student en moet je dus een studentenovereenkomst hebben. Het enige verschil zit in de hoogte van de sociale bijdragen.
Citaat:Ik studeer of woon niet in België maar in een buurland. Krijg ik ook 475 uur?
Ja. Ook jij hebt recht op 475 uur waarin je mag werken tegen verminderde sociale bijdragen. De algemene regel is namelijk dat de socialezekerheidsbijdragen verschuldigd zijn in het land waar je werkt.
Als je niet alleen in België maar ook nog in een ander land werkt, dan gelden er speciale regels. Contacteer ons in dat geval voor een advies op maat.
SBravour schreef:CalipsoLover schreef:Je mag in België 475 (of was het 425?) uur onbelast werken per jaar. Je kan dit checken en wordt hier allemaal nogmaals uitgelegd https://www.mysocialsecurity.be/student ... ngent.html
Als je over deze uren gaat moet je RSZ betalen. Dit wordt normaal automatisch er af getrokken en dan veranderd je statuut ook naar werkstudent.
Als je over die uren gaat, betaal je dan enkel de overuren belasting? De belasting wordt momenteel al bij mij afgetrokken..
Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense en 3 bezoekers