Moderators: Giolli, Hanmar, Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Dani, Polly
Sloffer schreef:Hoe komt het toch dat het werken met paarden dan toch zo geïdealiseerd wordt? Waarom laten mensen zich (in mijn ogen) zo graag al slaaf behandelen? Of zie ik het nu helemaal verkeerd en heb ik door de dingen die ik gelezen en gezien heb een heel eenzijdig beeld gekregen?
Shae schreef:Ik vind het eigenlijk sowieso een dingetje dat je op die leeftijd een studie 'moet' kiezen. Tegenwoordig kost studeren al snel bakken met geld en ik ken veel mensen die spijt hebben van de studiekeuze. Ik wilde ook de paarden in, maar uiteindelijk ben ik gelukkig een technische studie gaan doen. Nu heb ik paarden gewoon lekker als hobby.
Shae schreef:Ik vind het eigenlijk sowieso een dingetje dat je op die leeftijd een studie 'moet' kiezen. Tegenwoordig kost studeren al snel bakken met geld en ik ken veel mensen die spijt hebben van de studiekeuze. Ik wilde ook de paarden in, maar uiteindelijk ben ik gelukkig een technische studie gaan doen. Nu heb ik paarden gewoon lekker als hobby.
Sloffer schreef:Een achternichtje van me doet nu een paardenopleiding. Haar ouders hebben niks met paarden, er is geen start kapitaal in de familie om haar op weg te helpen met een onderneming of iets dergelijks, dus haar opleiding zal uiteindelijk leiden tot waarschijnlijk een loondienstverband. Maar als ik om me heen kijk hoe het op de meeste stallen gaat,en hier op bokt de diverse berichten over dit onderwerp lees, vraag ik me echt af waarom iemand nog in deze sector zou willen werken. Het betaald slecht. Veel uren maken. Vaak als voetveeg behandeld worden.
Hoe komt het toch dat het werken met paarden dan toch zo geïdealiseerd wordt? Waarom laten mensen zich (in mijn ogen) zo graag al slaaf behandelen? Of zie ik het nu helemaal verkeerd en heb ik door de dingen die ik gelezen en gezien heb een heel eenzijdig beeld gekregen?
Gebruikers op dit forum: boemel en 11 bezoekers