Flex werkplekken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Gianti

Flex werkplekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-20 17:30

Ik ben nu aan het kijken naar een bedrijfspand. Hier wil ik (o.a.) flex werkplekken gaan aanbieden.
Nu was ik een beetje research aan doen en was benieuwd naar jullie input!

- zijn er mensen die in loondienst zijn en er interesse in hebben?
- zijn er mensen die zzp’ er zijn en er interesse in hebben?
- zou jij vaste plek willen of maakt het je niet heel erg uit.
- welke faciliteiten zijn voor jou belangrijk?
- hoeveel zou je er Max voor willen betalen.

Achterom

Re: Flex werkplekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 17:34

Ik ben in loondienst, maar zeker weten geen interesse :n mijn baas heeft zelf ook flexplekken en anders heb ik hier thuis ook een prima werkplek. Betalen ga ik al helemaal niet...
Ik denk dat de zzp'er eerder je doelgroep is.
Qua faciliteiten: rustig, voldoende ruimte op het bureau, liefst dockingstation die om kan gaan met mijn laptop of Chromebook, 2 beeldschermen, oplaadmogelijkheid voor telefoons...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 17:46

Ik denk eigenlijk dat iedereen nu goed heeft geoefend met thuis werken en om mij heen hoor ik veel mensen die het zo goed bevalt dat ze dat deels blijven doen :D
Vraag me af of hier markt voor is.

zonnebloem18
Amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 19:08

Ik weet dat er ook wel bedrijven zijn die dat soort plekken huren voor hun medewerkers.
Thuiswerken is trouwens leuk, maar het moet wel kunnen. Als de gastouder/oma in huis komt oppassen en er zijn 3 jonge kinderen in huis werkt dat echt niet fijn. In zulke gevallen is zo'n plek ideaal als er binnen het bedrijf geen ruimte voor is.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 19:11

Er is een tijdje zo‘n bedrijf geweest dat zulke plekken aanbood vlak bij de snelweg zodat je af kon slaan om te gaan werken ipv file rijden. Weet niet of dat nog bestaat maar dat vond ik op zich wel slim.
Voor ZZPers ligt het aan de kosten. Als dagelijks gebruik vergelijkbare kosten geeft als ergens een kamertje huren dan zal het niet uitkunnen denk ik?

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 19:41

In loondienst zou ik er geen interesse in hebben. Ik zit op kantoor of ik werk thuis.
Als zzp’er ligt het heel erg aan de locatie. Sowieso gratis WiFi, aanbieden van koffie, thee, lunch, bijzondere werkomgeving, denk aan strand, bos etc. Stel het zit gewoon in een kantoorgebied zie ik de meerwaarde er niet van in.
Denk eerlijk gezegd niet dat er animo voor is. De zzp’ers die ik ken werken ook of thuis, of bij de klant
Vaste werkplek lijkt me helemaal onhandig. Stel “jouw” plek is bezet voor die dag?
Wat zou ik er voor willen betalen. Eerlijk gezegd niet veel. Anders zit ik liever (gratis) thuis

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 19:50

Ik dacht dat er een Amerikaans bedrijf met een soortgelijk aanbod dit een tijd geprobeerd heeft in Nederland, maar dat het toch niet liep hier. Maar ik kan het helaas niet terug vinden

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 19:56

Gianti schreef:
Ik ben nu aan het kijken naar een bedrijfspand. Hier wil ik (o.a.) flex werkplekken gaan aanbieden.
Nu was ik een beetje research aan doen en was benieuwd naar jullie input!

- zijn er mensen die in loondienst zijn en er interesse in hebben?
- zijn er mensen die zzp’ er zijn en er interesse in hebben?
- zou jij vaste plek willen of maakt het je niet heel erg uit.
- welke faciliteiten zijn voor jou belangrijk?
- hoeveel zou je er Max voor willen betalen.

In loondienst? Dan moet je bij de baas zijn denk ik. Ik zie dit meer voor ZZP-ers
Ja, ik denk dat ZZP ers (ben er zelf ook een) hier interesse in hebben.
Vaste plek of flex maakt niet uit. Wel in hetzelfde gebouw.
Faciliteiten? Razendsnel en retestabiel internet. Zowel bekabeld als WiFi. Goede en snelle (kleuren) printer en scanner. Vergader mogelijkheid. Goede koffie (geen senseo of zo, echt goed spul).
Prijs? In ieder geval per dagdeel. Flexibele overeenkomst (strippenkaart systeem). € 25,-- per dagdeel ex 21% BTW.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 20:04

Hou er ook rekening mee dat er niet meer dan zoveel mensen aanwezig mogen zijn ivm corona. En hoe je dat wil gaan realiseren, via een app?

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 20:06

purny schreef:
Hou er ook rekening mee dat er niet meer dan zoveel mensen aanwezig mogen zijn ivm corona. En hoe je dat wil gaan realiseren, via een app?

Ik denk dat dat nog wel het minste probleem is. Lijkt me sowieso logisch dat je je via een platform in moet schrijven, alleen nu dan met een maximum.
Offtopic: daar zijn toch geen beperkingen meer voor?
Bron: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... ijks-leven
Als het dus maar goed geventileerd wordt en er een vaste zitplaats is.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 20:13

Autumnn schreef:
purny schreef:

Ik denk dat dat nog wel het minste probleem is. Lijkt me sowieso logisch dat je je via een platform in moet schrijven, alleen nu dan met een maximum.
Offtopic: daar zijn toch geen beperkingen meer voor?
Bron: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... ijks-leven
Als het dus maar goed geventileerd wordt en er een vaste zitplaats is.

Je moet er rekening mee houden dat je van de 3 bureaus er maar 1 kan bezetten ivm de 1,5 meter.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 20:23

Bij ons in de buurt zit er al zoiets. Een groot 'kantoorgebouw' dat al zijn werkplekken verhuurt. Ik denk dat mensen in loondienst niet bereid zijn hiervoor te gaan betalen. Voor die doelgroep ben je dus afhankelijk van of de werkgever hiervoor wil gaan betalen.
Ik denk wel dat er door corona wellicht meer interesse is van werkgevers om dergelijke werkplekken te bieden aan werknemers die zelf geen geschikte werkruimte thuis kunnen creëeren.
Zzp'ers is denk ik de main doelgroep. Ik denk dat het ook een pre kan zijn om een beetje community building aan te bieden die zzp'ers denk ik vaak ook wel missen. In het complex waar ik het over had bieden ze bvb ook sport en lunch aan om bepaalde tijden. Ik zou kijken of je het HR deel van het bedrijf een beetje kan overnemen, bvb af en toe een interessante lezing of een deel well being waar men zich voor in kan schrijven. Dat lijkt me voor zzp'ers echt meerwaarde.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 20:28

Mijn werkgever voorziet zelf in flexplekken door 't land. Erg fijn gezien ik een ambulante functie heb. Maar aangezien mijn werkgever ervoor zorgt, heb ik geen interesse in zoiets op commerciële basis van een derde partij.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 11:51

Ik ben ZZP'er, en heb thuis een prima kantoor met meerdere monitoren, goed bureau, bureaustoel en airco.

Misschien dat je je niet echt moet richten op mensen in loondienst of ZZP'er, maar de zogenaamde "digital nomads". Die werken ook nog weleens op een strand of in een cafeetje.
Dat zou voor mij veel teveel afleiding zijn.
Misschien dat ik het zou overwegen als ik in een monster file sta, en het pand dan precies bij de afrit is.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 11:55

Regus is één van de grootste op dat gebied : https://www.regus.be/nl-be/locaties?cou ... lsrc=aw.ds
Misschien kan je daar inspiratie opdoen.
Ik denk wel dat dit een moeilijk moment is om met zoiets te starten. Langs de ander kan tkan je het dan vanaf het begin Corona-proof maken, terwijl de anderen hun bestaand systeem moeten aanpassen.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 11:55

Ik ben in loondienst en zodra mijn werkplek niet thuis is, vind ik mijn werkgever verantwoordelijk voor het aanbieden en financieel dragen van een goede werkplek.

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 11:59

ik ken een aantal zzp 'ers die al gebruik maken van soortgelijke plekken. Parkeergelegenheid en/of goede bereikbaarheid met OV is belangrijk. Goede koffie en internet verbinding.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 12:04

Voor mensen in loondienst zal dit niet aantrekkelijk zijn, die werken of op kantoor of thuis.

Voor zzp-ers kan het handig zijn, zeker als je thuis niet zo'n geschikte werkplek hebt en af en toe ergens anders rustig wilt werken. Of als je samen met een of meerdere personen vergadert of samenwerkt, dan is zo'n locatie die voor allen goed bereikbaar is en goede faciliteiten biedt een uitkomst.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 12:08

Het ligt er denk ik ook aan waar je zit.
Veel hotels bieden dit ook aan maar hebben naast hun inkomen voor werkplekken ook natuurlijk ook mensen die overnachten.

Hier zijn er wat op aangemeld (lang niet alle plekken zijn hier aangemeld hoor.. er zijn er veel meer).
https://voordethuiswerkers.nl/
Citaat:
Midden in de stad, gratis parkeren!
Sandton Eindhoven Centre
wifi · koffie/thee · printer · tv · zithoek · roomservice · yogamat · fitness gewichten · airco · gratis parkeren · lunch inbegrepen 8:00 - 18:00 € 30 / dag

Ik weet dat werknemers/zzp-ers ook vaak bij klanten een flexplek kunnen krijgen om te werken.
En dat gebeurd steeds meer.

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 12:12

Ik ben in loondienst en heb geen interesse in zo'n flexplek, maar als zzp'er zou ik het wel interessant vinden. Ik kan me voorstellen dat het prettig is om - ik zeg maar wat - twee dagen per week in een kantooromgeving te werken, al is het alleen maar voor de contacten. Ik zou het belangrijk vinden dat het gebouw een inspirerende omgeving is (prettig ingericht), dat je er gratis kunt parkeren, dat er de mogelijkheid is om een vergader- of overlegruimte te huren en natuurlijk dat er goede koffie en uitstekende wifi is.

zonnebloem18
Amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 12:25

Afhankelijk van de locatie zijn er best wel bedrijven die hun kantoor bewust kleiner houden en waarbij personeel op gesprekken werkt. Werkplein hier huurt hiervoor plekken voor een aantal dagdelen per week op meerdere locaties.

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 12:27

zonnebloem18 schreef:
Afhankelijk van de locatie zijn er best wel bedrijven die hun kantoor bewust kleiner houden en waarbij personeel op gesprekken werkt. Werkplein hier huurt hiervoor plekken voor een aantal dagdelen per week op meerdere locaties.

Mijn werkgever doet het andersom: onze kantoren hebben meer werkplekken dan nodig, zodat we een aantal plekken kunnen verhuren aan zzp'ers (vaak zijn dit zzp'ers waarmee we sowieso al veel samenwerken).

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 12:52

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 13:11

Ik zou vooral kijken naar wat je toevoegt aan de al bestaande flexwerkplekken. Bij MyOffice kan het al voor €39 per dag exclusief BTW en zij zitten op meerdere plekken in Nederland.

https://www.my-office.nl/

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 21:42

Ik werk in een HNK, zij bieden ook zoiets aan.
Mijn bedrijf huurt daar overigens gewoon vaste kantoorruimte.