Na een geschil met mijn voormalig werkgever kreeg ik in december dan uiteindelijk mijn nog openstaande vakantieuren uitbetaald. Dat was toen iets van 1400 euro geloof ik.
Volgens de advocaat van Rechtsbijstand hoefde ik dat niet op te geven bij het UVW (ik zit helaas in de WAO en ben voor 80/100% afgekeurd).
Ik kan mezelf wel voor mijn kop slaan dat we dat advies niet hebben gecontroleerd, maar mijn man (die nam op dat moment de honeurs waar omdat ik er door de stress even doorheen zat) ging er vanuit dat het goed zat.
Uiteindelijk blijkt dat de wet een aantal jaar terug veranderd is en de vakantieuren tegenwoordig wel bij als inkomsten worden geteld en die wel degelijk bij het UVW hadden moeten worden gemeld.
En toen viel er dus gisteren opeens een brief in de bus. Of we even 1800 euro willen betalen + 700 euro boete
Het voelt ZO oneerlijk! We zijn altijd heel netjes met op tijd papieren inleveren, dossiers maken etc. Het is echt een heel proces geweest om dit hoofdstuk af te sluiten. En dan krijg je voor je gevoel nog even een trap na
We hebben het advies van de Rechtsbijstand advocaat zelfs ook op papier, maar ja, dat advies klopt dus niet!
Inmiddels hebben we contact opgenomen met het UWV en die vinden het heel rot, maar doen er niets aan.
En dat is ook logisch, want het is niet hun fout.
Ik weet niet precies wat ik met deze post wil bereiken. Ik neem aan dat we hier niets mee kunnen verhalen op Rechtsbijstand, maar ik ben in ieder geval mijn ei (en een hele hoop geld
) kwijt..
) het niet hoefde op te geven bij het UWV omdat het niet onder inkomsten zou vallen.
(Ander dingetje dan situatie waar ik het net over had.) Uwv bleek baas boven baas.
).