Salaris/tarieven stalmedewerker

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maartje1990

Berichten: 22287
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Salaris/tarieven stalmedewerker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 08:01

Ts, op de juiste plek krijg je gewoon fatsoendelijk. Ik kreeg zelfs 11 euro nog wat. Dus meer dan het minimumloon. (€1,50 meer geloof ik?)

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 08:07

Fitzroy schreef:
Ze zullen toch gewoon de CAO MBO moeten volgen, dus ik denk dat het wel meevalt.
Wat mij meer verbaast, is dat ze deze mensen zelf opleiden en blijkbaar niemand kunnen opleiden die hieraan voldoet. Anders hoef je hem niet op indeed te zetten.


Gezien het feit dat een dienstwoning onderdeel is van het arbeidsvoorwaardenpakket denk ik dat ze op zoek zijn naar iemand met “meer” ervaring.(lees een meer volwassen persoon)

Die gedurende de de avonduren en in het weekeind ook direct toezicht houdt op het complex.

Mensen die daar net van de opleiding komen zullen waarschijnlijk in de avond en weekeinde meer op stap zijn...

Maar je mag geen leeftijd in een advertentie zetten uiteraard :D

Suzanne F.

Berichten: 49404
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 08:16

Lynn_Nikita schreef:
Waarom niet? Ik heb het gedaan, van 10 jaar leidinggevende op kantoor naar een baan in de fokkerij. De dag vliegt voorbij. Ja ik verdien minder maar heb ook minder stress en doe de hele dag wat ik leuk vind. Soms is alleen inkomsten niet het belangrijkste. Ook is het fysiek zwaarder, maar hey, ik hoef niet naar een sportschool, beweeg de hele dag al veel.


En kan je daar een eigen huis van betalen, alleen? En verder jezelf voorzien in alle kosten van levensonderhoud?
Ik wou dat ik kon zeggen dat inkomsten niet het belangrijkste zijn. Maar die luxe heb ik niet. Want dan hebben ik en mijn dochter niets te eten en geen dak boven ons hoofd. Om over turnen en vakanties maar niet te praten.

LaPluche

Berichten: 1998
Geregistreerd: 15-05-16
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 08:33

Ben groom geweest voor meerdere stallen, ik heb nooit minder dan 1500 euro verdiend, gratis inwoning en paard mee. Ben ook van mening dat je dat gewoon kan eisen. Er zijn privé stallen waar je veel meer kan verdienen, zo heb ik tot max 2400 verdiend. Ik was toen wel head-groom en managede de gehele stal en alle medewerkers.
Voor mij de mooiste baan die er is, de samenwerking met de ruiters, mijn passie voor de sport en een beetje “madness”!!
Sta op je strepen en laat je vooral niet afschepen. Succes

Selente
Berichten: 1868
Geregistreerd: 14-05-09

Re: Salaris/tarieven stalmedewerker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 08:41

Ik heb een jaar en op een springstal gewerkt. Ik werkte hier 6 dagen in de week van 8 tot 6. Overuren niet uitbetaald. 1350 netto. Hier ging nog 250 voor mijn woning af (woonde intern) en 250 voor de stalling van mijn eigen paard.
Het voordeel van 6 dagen werken? Ik gaf niet zoveel uit in m'n vrije tijd. :+
Had op een jaar maar 1000 kunnen sparen...
Mijn functie was trouwens het rijden (heel soms zadelmak maken) van jong spul en zo nu en dan wat groomen als de groom het te druk had of een dagje vrij had.

Lynn_Nikita

Berichten: 25531
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 08:45

Suzanne F. schreef:
Lynn_Nikita schreef:
Waarom niet? Ik heb het gedaan, van 10 jaar leidinggevende op kantoor naar een baan in de fokkerij. De dag vliegt voorbij. Ja ik verdien minder maar heb ook minder stress en doe de hele dag wat ik leuk vind. Soms is alleen inkomsten niet het belangrijkste. Ook is het fysiek zwaarder, maar hey, ik hoef niet naar een sportschool, beweeg de hele dag al veel.



En kan je daar een eigen huis van betalen, alleen? En verder jezelf voorzien in alle kosten van levensonderhoud?
Ik wou dat ik kon zeggen dat inkomsten niet het belangrijkste zijn. Maar die luxe heb ik niet. Want dan hebben ik en mijn dochter niets te eten en geen dak boven ons hoofd. Om over turnen en vakanties maar niet te praten.


Ik heb nergens gezegd dat ze het moet doen als ze dan geen rekeningen meer kan betalen, maar als je ervan kan rondkomen en een contract hebt, waarom niet?

Ja, ik heb een gezin van 4, paarden aan huis en werk gemiddeld 24 uur op stal ( 20 winter en nu tot 36 in voorjaar en zomer) . Mijn man is is ook maar gewoon werkzaam in de productie ik verdien nu niet heel veel minder dan op kantoor hoor. Toen ik mijn baan opzegde op kantoor en op zoek ging naar wat anders, verdiende ik op de meeste kantoor banen of in bv de detailhandel ook niet meer dan het minimum. Ook die geven vaan niet meer dan rond de 10 a 11 euro per uur, daar zit ik nu boven. Zelfs assistent in een paardenkliniek betaalde niet veel meer dan die 11- euro per uur maar verwachte wel weekenddiensten, oproepdiensten en interne opeidingen.
Ik heb niet veel luxe als in de zin dure kleren, veel uit eten of kapper, maar heb een fijne (klus) woning met de paarden aan huis en een leuke baan, dat is mij meer waard dan een burn out op kantoor voor 100 euro per maand meer

Boras
Berichten: 9968
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 09:49

Ik zou juist super geïnteresseerd zijn in de vacature bij dat MBO als het karakter van de functie bij me zou passen.

Een fatsoenlijke baan met een dito salaris, een professioneel P&O beleid, veel (financiële) extraatjes, een pensioen opbouwen enz. Kom daar maar eens om in de paardenbranche.

In het onderwijs worden CAO's en wetgeving naar behoren toegepast. Daarom moet je de vacature niet bij voorbaat afschieten om de gewenste beschikbaarheid, maar juist goed gaan informeren hoe dat er in de praktijk uit gaat zien en of dat bij je past. En als je de juiste kandidaat bent, redelijke eisen stellen. Als dat alles helder is, dan kun je de baan altijd nog afwijzen. Maar niet op voorhand, want:

Volgens de CAO:

- Een aardig salaris (wat jaarlijks stijgt zonder dat je er een bij voorbaat kansloze strijd voor
moet leveren) behorend bij een werkweek van 36,86%
- De intentie van een vaste baan met een correcte arbeidsovereenkomst
- onregelmatigheidstoelslag
- wettelijke vakantietoeslag, "verhoogd" met de verdiende onregelmatigheidstoeslag
- een vaste eindejaarsuitkering van 8,3%, "verhoogd" met de verdiende onregelmatigheidstoeslag
- je gaat wonen in een dienstwoning, als dat voor jou geen probleem is, dan ben je gelijk voorzien van
goedkope woonruimte (maar dus wel informeren hoe dat past binnen het geheel)
- een bijdrage voor je zorgverzekering
- 30 vakantiedagen
- vergoeding voor dienstreizen
- pensioenopbouw bij het ABP waarbij de werkgever een groot deel van de premie betaalt

En dan nog zaken als studiefaciliteiten, jubileumgratificatie, overlijdensuitkering, bijdrage in vakbondscontributie, allerlei verlofregelingen zowel wettelijk als extra, arbeidsongeschiktheidsregeling, een persoonlijk budget, medezeggenschap, een ondernemingsraad.

Extraatjes van de werkgever:

- Fietsregeling: schaf een fiets aan met fiscaal voordeel.
- In december geniet je fiscaal voordeel (m.b.t. reiskosten en bijdrage zorgverzekering).
- Korting op verschillende verzekeringen van Univé.
- Collectieve personeelsregeling van ABN AMRO.
- Collectieve zorgverzekering bij VGZ en Zilveren Kruis.
- Arbeidsongeschiktheidsverzekering bij Loyalis.

Bij de functie horen arbeidsvoorwaarden die voor een werknemer in een soortgelijke functie in de paardenbranche doorgaans totaal onbereikbaar, maar wel belangrijk zijn.

Dat men een sollicitatieprocedure is gestart voor deze functie zegt alleen maar dat die school de werving professioneel en correct aanpakt. Het is een heel normale gang van zaken. Binnen dit soort organisaties worden vacatures voor iedereen opengesteld. Dat biedt gelijke kansen voor sollicitanten en je kunt als werkgever kiezen uit de beste kandidaten. Het zegt niets (negatiefs) over de inhoud van deze functie.

Ik heb geen aandelen, maar zet zaken graag in het juiste perspectief :)

Boras
Berichten: 9968
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 10:53

Oeps foutje :oo

juval

Berichten: 13275
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 11:09

betadine schreef:
idinn schreef:
Een vacature die nu open staat met salarisindicatie. Met dienstwoning in dit geval:

https://www.indeed.nl/m/viewjob?jk=ac1e ... sharedroid


Vraag me af waarom ze niet meteen hun advertentie in het Pools of Roemeens hebben opgesteld. Kan me moeilijk inbeelden dat er veel westerlingen 7/7 willen werken aan 10-11€ bruto per uur.


jawel hoor :D dat noemen ze boer }:0 :7

zit uiteraard wel verschil in, want eigen bedrijf, maar uren en beloning komen wel overeen met deze vacature.

Kleinester

Berichten: 708
Geregistreerd: 07-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-20 12:15

Suzanne F. schreef:
Waarom switchen van kantoor naar de paarden? Ga er maar vanuit dat je behoorlijk minder gaat verdienen en dat het veel zwaarder is, langere dagen, belastender voor je lichaam. Wat je ook nog kan overwegen is minder werken op kantoor en iets meer les gaan geven of op zaterdagen ergens op een stal gaan werken.
Ik zou nooit mijn zekerheid opgeven, zeker niet als ik een huis en vaste lasten had (maar dat weet ik van jou natuurlijk niet). Maar dan nog wil je aan de toekomst denken en sparen. In de paarden is het risico groot, vaak geen pensioen, geen arbeidsongeschiktheidsverzekering en weinig doorgroeimogelijkheden. Ik zou je altijd aanraden om dat erbij te blijven doen, of als hobby of als een parttime iets.
Kantoor is zeker ook niet altijd leuk, maar het biedt zekerheid, redelijk makkelijk geld verdienen zeker in de winter en goede voorwaarden.


Ja daar wil ik opzich wel op reageren, zonder m'n keuze te gaan verdedigen, want die is al gemaakt en daar draait het hier niet om. :)

Maar waarom? Omdat ik het mijzelf gun om iets te doen waar ik gelukkig van word. De laatste jaren ben ik er steeds meer achter gekomen dat heel veel mensen (in mijn werkomgeving in ieder geval) hun leven maar leven in een soort roes. Werken, sporten, sociaal, slapen en door. Vaak zonder echt veel werkplezier, maar gewoon 'omdat het zo hoort'. Maar dat is niet hoe ik mijn ideale leven zie. Ik geloof er oprecht in dat er meer in het leven zit dan dat.
Natuurlijk is het fijn om vastigheid en zekerheid te hebben! En ja, tuurlijk vind ik het super eng dat ik die vastigheid niet meer heb over een paar weken! Maar moet dat mij dan maar vasthouden in een baan/sector waar ik niet die geluksvonkjes van voel? Persoonlijk vind ik van niet! :) En daarom wil ik het erop wagen! Omdat ik nu nog jong ben, geen gezin heb die ik hoef te onderhouden, behalve mijzelf.
Zolang ik mijzelf financieel kan onderhouden, m'n huur kan betalen en af en toe iets leuks kan doen, vind ik het belangrijker om gelukkig te zijn in m'n baan dan een hoog saldo op m'n spaarrekening te hebben (op dit moment in m'n leven :) )

En weetje, lukt het allemaal niet, dan kan ik altijd nog terug de kantoorwereld in! Geen man overboord, dan heb ik het geprobeerd! Ik heb niets te verliezen in dat opzicht vind ik, alleen maar een hele hoop te winnen! :j
Laatst bijgewerkt door Kleinester op 19-06-20 12:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Salaris/tarieven stalmedewerker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 12:18

Goed hoor van je ts, geef je groot gelijk :)

Wat is er trouwens mis met de vacature van aeres? Lijkt me een prima normaal loon, er staat nergens dat je 24/7 werkt hoor?

plutolover

Berichten: 11706
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 12:37

brokjes schreef:
Goed hoor van je ts, geef je groot gelijk :)

Wat is er trouwens mis met de vacature van aeres? Lijkt me een prima normaal loon, er staat nergens dat je 24/7 werkt hoor?



alleen dat je in het weekend en avond uren op de paarden moet letten... Maar wie geeft ze dan in het weekend eten enz?

en als je weekend weg wilt.. wie let dan op de paarden??

Anoniem

Re: Salaris/tarieven stalmedewerker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 12:40

Daar kunnen we hier over speculeren, maar iemand met interesse zou er gewoon heenbellen en vragen hoe die constructie eruit ziet :+

ElCamino

Berichten: 8947
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 13:00

Het zou fijn zijn wanneer er bij de bedragen netto of bruto bij gezet wordt....
ik lees €2400 ...... is dat bruto of netto......ik mag aannemen dat dat bruto is of niet LaPluche

LaPluche

Berichten: 1998
Geregistreerd: 15-05-16
Woonplaats: Twente

Re: Salaris/tarieven stalmedewerker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 14:39

Dat was idd bruto. En ook niet in Nederland om eerlijk te zijn. Maar het kan wel, je moet zo het kaf van het koren scheiden en niet mee gaan met die belachelijk lage lonen.

chantalboes

Berichten: 1570
Geregistreerd: 06-06-12

Re: Salaris/tarieven stalmedewerker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 15:10

Ik heb een half jaar geleden ook het idee gehad om de switch van kantoor naar paarden te maken, maar het financiele plaatje in verhouding met het werk hield mij tegen. De stal (zeer professioneel op internationaal niveau) waar ik aan de slag zou gaan biedde een loon van +/- 1800 per maand, inclusief woning en vervoer. Het contract was voor 48 uur geloof ik, maar over overuren wordt niet gesproken.

In de proefdagen had ik al behoorlijk wat uur gemaakt, dus ik vroeg er voor de zekerheid naar bij het gesprek en toen werd gezegd dat je dat voor lief moest nemen en uit interesse moest doen. Dus ga uit van een werkweek van minstens 60 uur, maar wordt betaald voor 40. En dan worden wedstrijddagen (in het buitenland) ook niet extra meegerekend.

Dit stond mij al zo erg tegen dat ik verder ben gaan zoeken in mijn eigen vakgebied. Het is zo'n bizarre constructie wat eigenlijk niet acceptabel is, maar waar veel mensen toch mee akkoord gaan uit passie. Je moet er mee kunnen dealen en ik wist door mijn 'luxe kantoorbaantje' dat ik het echt niet ging trekken.

Jessix

Berichten: 16484
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 15:21

Kleinester schreef:
Suzanne F. schreef:
Waarom switchen van kantoor naar de paarden? Ga er maar vanuit dat je behoorlijk minder gaat verdienen en dat het veel zwaarder is, langere dagen, belastender voor je lichaam. Wat je ook nog kan overwegen is minder werken op kantoor en iets meer les gaan geven of op zaterdagen ergens op een stal gaan werken.
Ik zou nooit mijn zekerheid opgeven, zeker niet als ik een huis en vaste lasten had (maar dat weet ik van jou natuurlijk niet). Maar dan nog wil je aan de toekomst denken en sparen. In de paarden is het risico groot, vaak geen pensioen, geen arbeidsongeschiktheidsverzekering en weinig doorgroeimogelijkheden. Ik zou je altijd aanraden om dat erbij te blijven doen, of als hobby of als een parttime iets.
Kantoor is zeker ook niet altijd leuk, maar het biedt zekerheid, redelijk makkelijk geld verdienen zeker in de winter en goede voorwaarden.


Ja daar wil ik opzich wel op reageren, zonder m'n keuze te gaan verdedigen, want die is al gemaakt en daar draait het hier niet om. :)

Maar waarom? Omdat ik het mijzelf gun om iets te doen waar ik gelukkig van word. De laatste jaren ben ik er steeds meer achter gekomen dat heel veel mensen (in mijn werkomgeving in ieder geval) hun leven maar leven in een soort roes. Werken, sporten, sociaal, slapen en door. Vaak zonder echt veel werkplezier, maar gewoon 'omdat het zo hoort'. Maar dat is niet hoe ik mijn ideale leven zie. Ik geloof er oprecht in dat er meer in het leven zit dan dat.
Natuurlijk is het fijn om vastigheid en zekerheid te hebben! En ja, tuurlijk vind ik het super eng dat ik die vastigheid niet meer heb over een paar weken! Maar moet dat mij dan maar vasthouden in een baan/sector waar ik niet die geluksvonkjes van voel? Persoonlijk vind ik van niet! :) En daarom wil ik het erop wagen! Omdat ik nu nog jong ben, geen gezin heb die ik hoef te onderhouden, behalve mijzelf.
Zolang ik mijzelf financieel kan onderhouden, m'n huur kan betalen en af en toe iets leuks kan doen, vind ik het belangrijker om gelukkig te zijn in m'n baan dan een hoog saldo op m'n spaarrekening te hebben (op dit moment in m'n leven :) )

En weetje, lukt het allemaal niet, dan kan ik altijd nog terug de kantoorwereld in! Geen man overboord, dan heb ik het geprobeerd! Ik heb niets te verliezen in dat opzicht vind ik, alleen maar een hele hoop te winnen! :j


Als je de kans hebt moet je ook altijd je droom najagen. Ik wilde vroeger ook het allerliefste de paardenwereld in en heb het ook een aantal jaar gedaan. Ik heb ontzettend veel geleerd en heel veel plezier gehad. Ik heb er daarom ook totaal geen spijt van.

Uiteindelijk heb ik wel gekozen voor een goed betaalde kantoorbaan en heb 4 paarden aan huis. De doorslag om daar voor te kiezen was voor mij dat de droom anders was dan de realiteit. Het was hard werken voor weinig salaris, maar dat vond ik nog niet eens zo erg. Wat ik lastiger vond is dat ik vooral te maken had met mensen en hun financiële belangen. De beslissingen die vaak gemaakt moesten worden rijmde niet meer met mijn gevoel. Soms kun je hobby beter hobby houden.

Maar hoe jij het vindt zou je moeten ervaren. Dus als je de kans heb, ga er dan lekker voor. Je kan altijd weer een andere baan zoeken als het je toch niet bevalt.

Sansevieria
Berichten: 4224
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 15:41

In Belgie laatst (alweer) via natuurpunt een functie als schaapsherder voorbij zien komen, voor hele 10 euro en 5 centjes bruto per uur. Fulltime job, zwaar werk, want met flexnetten, bosmaaier e.d. in de weer.
Vooral geen 9 tot 5 mentaliteit, want ja, er moet toch ook in de weekeinden en avonden met water voor de dieren gesjouwd worden. Dus voor de 38 uur die je denkelijk betaald krijgt ga je er zeker 50 in de week werken, als je hart voor "je" dieren hebt.
Tja, hoe leuk dat ook mag klinken, daar doe ik het toch echt niet voor :D
En dan moet je daar ook nog een dure eigen (goed getrainde) werkhond, of liefst minstens twee meebrengen. Die je van dat geld ook nog mee moet onderhouden.
Hoe dan??

Ik zie daar veel banen-aanbod in voorbij komen, en dat verbaasd me ook niet, veel mensen zijn heel enthousiast, tot ze horen wat daarin te verdienen is.

En in de paardenwereld was me dat ook redelijk snel duidelijk, dat je dat wellicht beter als hobby naast je baan kunt hebben.

Poekkie

Berichten: 7362
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 16:14

Sansevieria schreef:
In Belgie laatst (alweer) via natuurpunt een functie als schaapsherder voorbij zien komen, voor hele 10 euro en 5 centjes bruto per uur. Fulltime job, zwaar werk, want met flexnetten, bosmaaier e.d. in de weer.
Vooral geen 9 tot 5 mentaliteit, want ja, er moet toch ook in de weekeinden en avonden met water voor de dieren gesjouwd worden. Dus voor de 38 uur die je denkelijk betaald krijgt ga je er zeker 50 in de week werken, als je hart voor "je" dieren hebt.
Tja, hoe leuk dat ook mag klinken, daar doe ik het toch echt niet voor :D
En dan moet je daar ook nog een dure eigen (goed getrainde) werkhond, of liefst minstens twee meebrengen. Die je van dat geld ook nog mee moet onderhouden.
Hoe dan??

Ik zie daar veel banen-aanbod in voorbij komen, en dat verbaasd me ook niet, veel mensen zijn heel enthousiast, tot ze horen wat daarin te verdienen is.

En in de paardenwereld was me dat ook redelijk snel duidelijk, dat je dat wellicht beter als hobby naast je baan kunt hebben.


Ik ben volledig met je akkoord, maar eigelijk is het jammer. Want het zijn zeer leuke jobs om hele dagen met/rond dieren te mogen werken. Helaas is het idd veelal kiezen tussen 'gevoel' op het werk en 'financiele stress' daarbuiten. Ze zouden eens een constructie moeten vinden waar je daadwerkelijk kan van rondkomen :o

Sansevieria
Berichten: 4224
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Salaris/tarieven stalmedewerker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 16:25

Inderdaad Poekie, zonder een partner die al heel erg goed moet verdienen red je dat gewoon niet als je nog een huishouden te runnen hebt.
Ik wil me nu ook geen zorgen moeten maken of ik met een dier wel of niet naar de dierenarts kan als dat nodig is.

Zinzi_jewel

Berichten: 8843
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 16:28

De baan die hierboven beschreven wordt.
In Barneveld, neem aan dat de studenten de paarden moeten verzorgen en mesten ook in de weekenden en dat er iemand moet zijn om die studenten aan te sturen / controleren.
Misschien is er wel een 2e persoon die dit deels op zich neemt ook .

Ik zou deze baan overigens niet willen . Stam nog uit de tijd dat werk in de paarden werken was . En de stagiaires die ik al voorbij heb zien komen op diverse stallen . De moed zonk me in de schoenen hoor

Autumnn

Berichten: 8077
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 16:41

Heerlijk TS als jij daar gelukkig van wordt en als je het je kunt permitteren zeker doen! Ik hoop alleen niet dat je nog een groot sociaal leven hebt, kinderen en een huishouden want dan wordt het best pittig. Zelf heb ik een jaar stage gelopen op een manege en werkte ik van 12 tot 8, deze tijden waren voor de stagiaire. Medewerkers begonnen vaak een uurtje eerder en eindigen een uurtje later. En als je daarvoor nog je eigen leven vorm moet geven... succes +:)+
geen idee of je er ervaring in hebt, maar ik verloor tevens ook de lol in mijn eigen paard. “Weer een paard om te rijden”. Nee ik werd er niet gelukkig van. Ik zou eerder denken aan een hondenuitlaatservice oid als je graag met dieren werkt. Daar zijn de uren vaak wel wat “vaster” dan met paarden. Denk aan hoefsmid, dierenarts (dier koliek? Dan moet jij er bij blijven) wedstrijden oid
Laatst bijgewerkt door Autumnn op 19-06-20 16:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Zinzi_jewel

Berichten: 8843
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Salaris/tarieven stalmedewerker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 16:43

Sociaal leven is sowieso bagger buiten je werk en je collega's om . De dag dat je vrij bent heb je nodig om bij te tanken van een werkweek van ruim 60 uur.
Op stap met je vriendinnen wil meestal niet lukken

Suzanne F.

Berichten: 49404
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 18:48

Kleinester schreef:
Ja daar wil ik opzich wel op reageren, zonder m'n keuze te gaan verdedigen, want die is al gemaakt en daar draait het hier niet om. :)

Maar waarom? Omdat ik het mijzelf gun om iets te doen waar ik gelukkig van word. De laatste jaren ben ik er steeds meer achter gekomen dat heel veel mensen (in mijn werkomgeving in ieder geval) hun leven maar leven in een soort roes. Werken, sporten, sociaal, slapen en door. Vaak zonder echt veel werkplezier, maar gewoon 'omdat het zo hoort'. Maar dat is niet hoe ik mijn ideale leven zie. Ik geloof er oprecht in dat er meer in het leven zit dan dat.
Natuurlijk is het fijn om vastigheid en zekerheid te hebben! En ja, tuurlijk vind ik het super eng dat ik die vastigheid niet meer heb over een paar weken! Maar moet dat mij dan maar vasthouden in een baan/sector waar ik niet die geluksvonkjes van voel? Persoonlijk vind ik van niet! :) En daarom wil ik het erop wagen! Omdat ik nu nog jong ben, geen gezin heb die ik hoef te onderhouden, behalve mijzelf.
Zolang ik mijzelf financieel kan onderhouden, m'n huur kan betalen en af en toe iets leuks kan doen, vind ik het belangrijker om gelukkig te zijn in m'n baan dan een hoog saldo op m'n spaarrekening te hebben (op dit moment in m'n leven :) )

En weetje, lukt het allemaal niet, dan kan ik altijd nog terug de kantoorwereld in! Geen man overboord, dan heb ik het geprobeerd! Ik heb niets te verliezen in dat opzicht vind ik, alleen maar een hele hoop te winnen! :j


Toen ik jong was en geen kind had stond ik er inderdaad ook zo in. En heb ik het ook gedaan. Vaak moet je gewoon eerst dingen meemaken en ervaren. Je kan beter spijt hebben van de dingen je wel gedaan hebt dan niet natuurlijk.
Ik heb het ook leuk gehad hoor, veel gezien, ervaring opgedaan, mooie kansen gehad. Maar ineens kwam ik in een andere fase van mijn leven en toen besefte ik dat dit niet meer realistisch was naar de toekomst toe en kwam ik erachter hoe makkelijk ik mijn geld kon verdienen op kantoor. Ik mis het soms nog weleens hoor, vooral ‘s zomers.

Zebrastreep

Berichten: 9833
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 19:02

Ik heb wel geleerd van mijn opleiding paardenhouderij en stages dat paarden leuk zijn voor de hobby maar niet om in te werken.

Kreeg wel een baan aangeboden op stage maar ik was een beetje tegen de manier waarop bepaalde dingen gingen. 7 dagen per week van 8 tot 10 voor een bedrag wat niet eens loon te noemen is.

Ik ben de zorg in gegaan veel meer baan zekerheid en ik vindt het ook leuker. Ik kan niet tegen eentonig werk en mijn diploma (3) stond eigenlijk gelijk aan stallen uitmesten en beetje paarden verzorgen.... Te saai en te makkelijk voor mij ik hou van uitdagen en nieuwe dingen leren.


Ik heb 2 eigen paarden en dat vindt ik meer als genoeg daar heb ik lol mee en kan ik financieel betalen en onderhouden door het werk wat ik doe. Tijdens mijn opleiding is ook niemand echt wat doen met paarden een iemand had dan al een springstal aan huis maar de rest gebruikt de paarden nog hobbymatig of wedstrijden.