Wat voor klantenkaart vinden jullie handig?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Wat voor klantenkaart vinden jullie handig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 07:21

Wij beginnen binnenkort met onze eigen zaak aan huis in veevoeder en stalbedekking. Nu was onze interesse in de Joyn app groot, tot wij het prijskaartje zagen := Dus wij willen onze eigen klantenkaart geven. Nu wil ik even peilen welk model jullie het interessants vinden.

Optie 1:

10 vakken. In deze vakken wordt het aankoopbedrag ingevuld (bv op 01/01 €25,53, op 10/03 €13,67 etc) Zijn de 10 vakken vol krijg je x aantal procent van de totale aankopen korting op de volgende aankoop.

Optie 2:

Stempelkaart. Als alle 10 de stempels erop staan krijg je een bon van €5.

Optie 3:

Ook een stempelkaart maar een grotere. Bv na 5 stempels heb je een zak paardensnoepjes gespaard. Na 10 stempels een bon van €5. Na 15 stempels een liksteen, na 20 bv een zak eten.

Wat zouden jullie kiezen? Ik persoonlijk vind optie 1 de eerlijkste optie. Maar ik bekijk het dan ook uit de ogen als handelaar zijnde.

capopjekop
Amazone

Re: Wat voor klantenkaart vinden jullie handig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 07:25

De kaart blijft dan bij jullie? Optie 1 spreekt mij het meeste aan

Suzanne F.
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 07:34

Optie 1 zou ik alleen handig vinden op een kaartje die je scant zeg maar. Het is bewerkelijk.
Op een kaart die je scant kan je meteen punten sparen aan de hand van je aankopen, een soort Kruidvat kaart.
Als het echt een fysieke kaart is dan is optie 2 de beste, de stempelkaart. Stempeltje erop en klaar. Dat hebben wij bij de Chinees. Volle kaart is 5 euro korting.

belle_boef
Amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 07:37

Ik vind korting zelf fijner dan producten krijgen.
Een bouwwinkel hier spaar je per euro een bedrag. Dat wordt dan je korting en je kan zelf bepalen hoe lang je door spaart.

En aangezien ik kaarten vaak vergeet heb ik een voorkeur voor een digitaal systeem

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 07:39

korting krijgen na een bepaald bedrag aan aankopen, ik hebe chter nooit mijn beurs mee dus bij de welkoop kan het oa ook op postcode opgezocht worden in het systeem, dat is erg fijn

JorineV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 07:44

Ik doe eigenlijk nooit iets met stempelkaarten die je zelf moet bewaren, meenemen etc, dat vind ik dan het gedoe niet waard... Dus zelfde vraag als capopjekop: blijft de kaart bij jullie in beheer? Dan wordt het voor je klanten aantrekkelijker lijkt me! Optie 1 lijkt me dan voor alle partijen het eerlijkst, maar wel meer administratie - heb je daar zin in?

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 07:46

Sommige winkels werken ook met stickers ipv stempels. Als je dan de kaart niet bij je hebt, kun je de stickers alsnog meekrijgen en ze thuis erin plakken.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 07:48

Ik heb een hekel aan klantenkaarten, want je moet ze allemaal weer ergens bewaren en er continue aan denken dat je hem dan ook nog meeneemt naar de winkel. Ik zie liever een digitaal spaarsysteem op postcode en huisnummer.

capopjekop
Amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 07:50

Of een kaart/app die je in je telefoon hebt staan

8nnemiek
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 07:51

Ik vind digitale spaarkaarten met punten die je direct in kan leveren altijd het fijnst. Bij tuincentrum Daniels hebben ze daar een mooi systeem voor. Bijvoorbeeld bij elke euro krijg je een punt, en voor elke 10 punten die je heb verzameld kun je een euro korting krijgen op je aankopen, wat rechtstreeks van je pasje wordt afgeschreven. Dan kun je kiezen of je voor een paar euro al de korting pakt, of door spaart voor een grote aankoop.
Maar ik kan me voorstellen dat zoiets te lastig of duur is voor een klein bedrijfje.

Al koop ik zelf meestal gewoon bij de goedkoopste winkel, en die hebben meestal geen ruimte om kortingen te geven. Als je met kortingen gaat werken dan moet vanzelfsprekend ook de prijs omhoog als je hetzelfde eraan wil verdienen.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 07:57

Ik zou ook opteren voor een digitaal spaarsysteem. Ik ben nl een ramp met klantenkaarten.
Dus ofwel een systeem dat je op naam kan zoeken (in de meeste ERP pakketten kan je wel een dergelijke module aankopen, of je zou zelfs kunnen opteren om een simpele excel te maken => Kolom 1 de naam,kolom 2 adres, kolom 3 telefoonnr,email,... volgende 10 kolommen bedragen van de aankopen, en in kolom 11 zet je een formuletje die de korting automatisch uitrekent na 10 aankopen, tabelletje erop en je kan sorteren en vrij simpel zoeken op naam en je hebt ook direct een mailinglijst)
ofwel een systeem met een barcode-klantenkaard die je automatisch kan scannen.
Automatisch laten opslaan en open laten staan op de pc en je hebt een simpel basic syteem

wortel115
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 08:19

Ik vind stempel kaarten fijn. Wel op pinpas formaat zodat ze bij mijn telefoon in het hoesje passen en ik ze niet vergeet. Ik heb er een stuk of 5. Bakker, coffeeshop, pedicure enz. Sommige bij de bakker en coffee shop krijg ik een gratis product na zoveel stempels en bij de pedicure 50% korting op de volgende behandeling naar keuze.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 08:36

Voor mij zou een digitaal systeem ook mijn voorkeur hebben. Stempelkaarten raak ik vaak kwijt of ik vergeet ze iedere keer.

Optie 2 zou verder mijn voorkeur hebben

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 08:39

Ik vind een kaart alleen fijn als ik hem op stocard op de telefoon kan zetten.
Of anders bij jullie in het bestand.
Maar ik heb geen dikke portemonnee meer bij met plek voor tig van die dingen.
Dus dan hoef ik ze niet eens en baal ik dat ik niet kan sparen terwijl ik er wel voor betaal.

Chiren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 08:40

Ik heb een hekel aan fysieke klantenkaarten en zou alleen geïnteresseerd zijn in een digitaal systeem. Fysieke kaarten zijn onhandig en verspilling van grondstoffen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 08:48

Waar ik me soms over kan verbazen is dat vele wel willen sparen voor korting maar er zelf niets voor mee willen hebben (klantenkaart al dan niet een stempelkaart) maar het liefst allemaal in bewaring bij de winkelier.

Deze systemen zijn voor de winkelier ook kostbaar, maar daarnaast wordt verwacht dat deze wel de korting geeft.
En ja ik ben zelf ook zo'n persoon die altijd alleen mijn mobiel mee heeft en alle pasjes/klantenkaarten vergeet hoor _O-
En ben blij dat er winkels zijn die het bv dan op postcode opzoeken. Maar ik zie dat als een extra service, niet als een eis om mee te doen er aan.

Maar misschien omdat ik jaren in een winkel gewerkt hebt waar ze ook met een spaarsysteem werkte. Daar waren ook heel veel klanten die zowat eiste dat de klantenkaart bij ons bleef. Wij moesten erom denken. Hun wilde alleen de korting (hield in, 5% met terug werkende kracht in vorm van een cadeaubon).

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 08:50

Dan heb ik liever geen korting kiki.
En dat voor het geld dat het de winkel zou kosten een product fijn in de aanbieding komt.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 08:55

Was niet specifiek om jouw gericht hoor _Penotti (of iemand anders hier) maar meer hoe ik het zelf al die jaren heb ervaren.

Dat ben ik met je eens, dan liever leuke actie's. Zo'n spaarsysteem is best prijzig, dan kunnen ze dat beter besparen voor andere actie's.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 08:56

Nee zo vatte ik het ook niet op.
Ik gaf gewoon weer antwoord op jou mening :)

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 08:57

Ik zou gaan voor een combi van 1 en 2; een aantal vakjes en bij iedere x€ krijg je een stempel. Hoe lager je het bedrag maakt hoe 'eerlijker' het is.
Zou ook even kijken naar het gemiddelde aankoopbedrag. Als mensen gemiddeld voor €50 bij jullie kopen dan is iedere €5 een stempel en 10 vakjes een beetje knullig.
Daarnaast ook nadenken over hoeveel % korting je dus wil geven. Als je iedere €5 een stempel geeft, 10 stempels op een kaart doet en dan een waardebon van €5 uitgeeft is dat ongeveer 10% korting. Wil je dat wel?

Marriefloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 08:58

Of meedoen met piggy?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 09:03

Oei, ik denk dat jullie het allemaal heel erg groot zien :) Het is echt heel erg basic. De enigste vorm van bankcontact/pinnen is bv via payconic. Een digitaal systeem houd in dat ik alles zou moeten noteren om binnen in te geven. Maar ook telkens naar binnen moet om te kijken of ze recht hebben op korting. Als ze een bon willen is dit bv ook een geschreven bon (op aanvraag kan er wel 1 afgeprint worden). Dus echt back to basic _O-

Klantenkaarten wil ik eventueel wel op het bedrijf houden, maar dat is eerlijk gezegd iets waar ik nog nooit van heb gehoord :) Moest ik met stempels werken en ze hebben de kaart niet mee zou ik het ook niet erg vinden om deze op een bon te stempelen zodat deze later op de kaart kan gezet worden.

Vanilia: 10% is sowieso al niet haalbaar voor ons. Zelfs 5% niet. Alles is al laag geprijsd dus 2,5% is iets of wat realistisch.

Marriefloor: Ik heb piggy even opgezocht maar zie dat dit Nederlands is. Ik woon België. Wat ik zie is dit wel de aanhanger van Joyn. Joyn kost mij als handelaar €50 per maand. Deze prijs is voor mij totaal niet realistisch :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 09:39

Ik heb liever korting dan bijvoorbeeld een liksteen oid. Digitaal sparen is fijner, maar kan me voorstellen dat dit voor jou (nog) niet haalbaar is.

Chiren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 09:42

DeMolenhoek schreef:
Oei, ik denk dat jullie het allemaal heel erg groot zien :) Het is echt heel erg basic. De enigste vorm van bankcontact/pinnen is bv via payconic. Een digitaal systeem houd in dat ik alles zou moeten noteren om binnen in te geven. Maar ook telkens naar binnen moet om te kijken of ze recht hebben op korting. Als ze een bon willen is dit bv ook een geschreven bon (op aanvraag kan er wel 1 afgeprint worden). Dus echt back to basic _O-

Klantenkaarten wil ik eventueel wel op het bedrijf houden, maar dat is eerlijk gezegd iets waar ik nog nooit van heb gehoord :) Moest ik met stempels werken en ze hebben de kaart niet mee zou ik het ook niet erg vinden om deze op een bon te stempelen zodat deze later op de kaart kan gezet worden.

Vanilia: 10% is sowieso al niet haalbaar voor ons. Zelfs 5% niet. Alles is al laag geprijsd dus 2,5% is iets of wat realistisch.

Marriefloor: Ik heb piggy even opgezocht maar zie dat dit Nederlands is. Ik woon België. Wat ik zie is dit wel de aanhanger van Joyn. Joyn kost mij als handelaar €50 per maand. Deze prijs is voor mij totaal niet realistisch :)

Maar wat is dan de meerwaarde van een klantenpas? Kun je dan niet beter scherp prijzen? Een klantenpas haalt niemand over om klant te blijven, scherpe prijzen of acties wel.

capopjekop
Amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 09:43

Maar als je de bedragen op de kaart schrijft en ze nemen hem mee dan heb je toch geen controle of mensen zelf niet een leuk bedrag erbij schrijven?

Als je al scherp prijst zou ik het spaarsysteem laten voor wat het is en dan eerder kiezen om trouwe klanten af en toe met een kleinigheidje te belonen. Keer zak koekjes erbij bijvoorbeeld of korting op grote bestellingen
Laatst bijgewerkt door capopjekop op 12-06-20 09:44, in het totaal 1 keer bewerkt