Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
dorientjuh schreef:Dank voor alle antwoorden tot zover! Geen BEGIN ER NOOIT AAN reacties gelukkig.
Ik zie dat er een aantal mensen best vroeg beginnen 's morgens (07:00-08:30). Doe je dit omdat je dit zelf fijner vindt? Kun je dit werk niet nog de middag / avond ervoor doen? Ik heb namelijk een kindje van 2,5 jaar die ik eerst naar de opvang moet brengen, dus ik zou op zijn vroegst om 07:45 uur op school kunnen zijn (aangenomen dat ik dan les zou geven op een school in mijn woonplaats).
En qua vakanties: doen jullie veel in de vakanties qua lesvoorbereiding of zo, of betekent vakantie voor jullie ook echt vrij zijn?
Het AAN staan, dat herken ik wel van de verhalen van mijn zus en moeder. Daar ben ik me wel bewust van. Hoe dat dan in de praktijk is voor mij, dat zal ik dan zelf moeten merken.

dorientjuh schreef:Dankjewel voor de reacties weer! Ik had een paar onderzoeken gelezen over de werkdruk in het primair onderwijs, en daaruit kwam naar voren dat de werkdruk gemiddeld 133% is. Dus als ik daar vanuit ga, dan zou ik met drie dagen op papier werken, uitkomen op 4 dagen per week werk. Gezien jullie antwoorden klopt dat aardig volgens mij.
Lovelys: hoe heb jij de verkorte pabo ervaren? Hoeveel fte stond je tijdens je opleiding voor de klas en hoeveel tijd was je inclusief studie per week kwijt? Is dat bij elkaar echt een voltijd werkweek?