Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Suliko schreef:Die doelgroep heeft ook vaak niet zoveel geld te spenderen aan goede doelen...
Een kamer huren is al belachelijk duur tegenwoordig en veel kosten worden betaald vanuit een lening, inkomen dat met een bijbaantje wordt gegenereerd wordt meestal opzij gezet om te sparen of om ervoor te zorgen dat de studieschuld niet te veel opstapelt.
Ik denk dat het dus ook niet echt de doelgroep is om lidmaatschap van te verwachten...
Niet vervelend bedoelt hoor, maar ik zou als een student zeker niet maandelijks doneren, gewoon omdat mijn inkomen soms onzeker is (geen vast werk naast studie) en ik niet mijn studiefinanciëring door wil loodsen naar een goed doel wat ik dus later weer kan afbetalen als studieschuld.
Maar, ik heb bijvoorbeeld wel een jaarkaart van het Hoge Veluwe park om daar paard te rijden.
En ik doneer zeker wel eens geld naar belangrijke inzamelacties, met name die gericht zijn op natuur en dieren, bijvoorbeeld laatst nog aan een organisatie die zich inzet voor zwerfdieren in India die door de lockdown tegen een voedseltekort en vrijwilligerstekort aan liepen. Maar dat doe ik eenmalig en kies ik op dat moment bewust voor als het past.
Als natuurmonumenten een belangrijke actie houdt voor het behoud van iets of hulp die nodig is bij bepaalde projecten zou ik veel sneller overwegen om iets over te maken (en dan ook meer dan een paar euro) dan een maandelijks lidmaatschap.