Solliciteren (tijdens corona)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Iolanthe

Solliciteren (tijdens corona)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-20 17:32

Hi iedereen!

Er zijn vast nog meer mensen die momenteel aan het solliciteren zijn, ofwel omdat het schooljaar bijna om is of omdat door corona veel mensen helaas op zoek moeten naar iets nieuw...

Ik zelf studeer af deze maand (bijkomende studie) en ben hier en daar al aan het solliciteren, maar vind het toch moeilijk om een bedrijf echt te "leren kennen" via Skype...

Dus bij deze een topic voor iedereen die aan het solliciteren is, we kunnen ervaringen delen, tips geven of gewoon een beetje zagen als het niet mee zit :)

Ik ben benieuwd!

Zertab

Re: Solliciteren (tijdens corona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 17:53

Gelukkig ben ik ondertussen voorzien, maar niet elk bedrijf doet het via Skype. Ik heb maar twee gesprekken via Skype gehad. Als tip is het misschien handig om vragen te stellen over hoe een dag eruit ziet, hoe de organisatie in elkaar steekt en of er bijvoorbeeld ook met collega's eens iets leuks gedaan wordt.

Als ik op een face to face gesprek kom, dan weet ik ook niet hoe het bedrijf is hoor. Dat merk je echt pas als je ergens begint.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 18:05

Ik heb net een nieuwe baan. Alle sollicitatiegesprekken via Skype en telefoon.

Inwerktraining volg ik nu geheel via Adobe connect en Teams. Werk ook vanuit huis. Lastig? Ja. Maar het is te doen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 18:12

Hier ook sinds 1 april een nieuwe baan. Sollicitatiegesprekken toen de Corona maatregelen net in zijn gegaan. Dat was wel even apart maar het had ook wel wat. Ik vond het gesprek via Skype eigenlijk wat relaxter dan face to face.