Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
En hoe is de ov verbinding? Gaat het regelmatig of heb je grote problemen als je een bus/trein mist? daffieduck83 schreef:Ik werk in het onderwijs en ga volgend schooljaar op een nieuwe school werken. Nu is mijn huidige school op fietsafstand en de nieuwe net iets te ver(19 km). Ik heb geen auto, maar wel een rijbewijs. Ook ligt de school naast een station en woon ik ook op loopafstand van een station. In het totaal is van deur tot deur met het ov 20 tot 25 minuten. Ik ben nu aan het twijfelen hoe ik ga reizen. Toch met de trein, een elektrische fiets kopen of een tweedehands auto kopen. Wat zouden jullie doen?
Ben van plan mijn eigen auto de deur uit te doen en voor noodgevallen (storm, ziekte) de auto van m'n man te pakken. Die werkt grotendeels thuis, dat scheelt wel. 
daffieduck83 schreef:Het is 1 rechtstreekse trein die 4x per uur gaat. De fietsroute is vooral langs de provinciale weg en snelweg. Helaas geen mooie natuur. Auto heeft als nadeel dat er te weinig parkeerplekken in mijn wijk zijn. Zonder pandemie zou het trein zijn en bij heel mooi weer op de fiets.
Marie_Anne schreef:Scooters vind ik een vieze vervuilende stinkdingen, bovendien komt er een landelijke helmplicht voor snorfietsen aan, dus hou daar rekening mee als je dat overweegt.
Brainless schreef:Marie_Anne schreef:Scooters vind ik een vieze vervuilende stinkdingen, bovendien komt er een landelijke helmplicht voor snorfietsen aan, dus hou daar rekening mee als je dat overweegt.
Je hebt ook elektrische scooters.
En voor 19/20 km enkele reis zijn ze ideaal.
Daarnaast zijn de 4-takt scooters steeds minder vervuilend.
Die van mijn dochter loopt 1 op 48/49.
, maar dat is off topic.
mar_fay schreef:Zelf gebruik ik overigens een ligfiets, daarmee kun je hoge snelheden halen omdat je aerodynamischer bent dan met een gewone fiets. Voor mij resulteert dat in 15km in 30 minuten (met Nijmeegse berg/flinke heuvel ertussen) en dan doe ik vrij rustig aan. Mocht dat je wat lijken dan kun je altijd eens naar een ligfietswinkel (bijvoorbeeld Elan in Nijmegen) gaan om er een paar uit te proberen. Als je daar interesse in zou hebben dan mag je me ook pb'en
Brainless schreef:@Marie_Anne
Tja de nieuwere scooters voldoen aan de Euro4 norm qua uitstoot en stoten veel minder uit dan een oudere auto.
Een 4takt verbrand geen olie meer en zijn de uitlaatgassen hetzelfde als die van een auto.
Doordat hij ook nog eens heel veel zuiniger is, is het een heel goed alternatief vergeleken bij een auto.