Tijdelijk geen inkomsten en wat doe je dan

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Tijdelijk geen inkomsten en wat doe je dan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-20 12:53

Je ziet het vaak op de tv of je leest er over, mensen hebben dieren maar ze hebben geen geld voor de dierenarts. Veel dieren zijn aangeschaft in een tijd dat het financieel mee zat.Maar dan opeens zit financieel even tegen wat doe je dan?

Wegens de corona zit ik zonder inkomsten, sinds eind maart, ik hoop ik september weer wat binnen te krijgen. Gelukkig staat de shetlander van mijn dochter bij mijn paard dus betaald zei het hooi en de stalhuur. Heb jij ook in zo.n situatie gezeten, en wat deed jij toen.

Mlies

Re: Tijdelijk geen inkomsten en wat doe je dan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 12:54

Bezuinigen waar op te bezuinigen valt... Of heel realistisch zijn, als er écht geen geld is zijn ze bij een ander baasje wellicht beter op hun plek.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 12:56

In zo’n situatie is het enige wat helpt : werk zoeken, als je in de mogelijkheid bent alles aannemen wat op je padje komt.
En daarnaast wakker liggen en de zenuwen hebben en heel hard hopen dat je dieren gezond blijven.
Been there done that %)

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 12:59

Vorig jaar is mijn werkgever failliet gegaan. Uwv ging mijn salaris doorbetalen, maar met een ruime maand vertraging. Ik moest nog zo’n twee maanden doorwerken voor deze werkgever en tegelijk nieuw werk zoeken.

Om te overbruggen heb ik geld kunnen/moeten lenen enerzijds en drastisch bezuinigen anderzijds om kosten zo laag mogelijk te houden (zowel voor paard als voor mezelf).

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 13:00

Zou eens een paar boeren benaderen. Velen zitten zonder Roemenen en Polen, tomaten en aardbeien plukken, komkommers stekken, in de kas werken...

Of een bijbaantje nemen? Kranten rondbrengen brengt makkelijk een paar honderd euro in de maand op en daar zoeken ze ook continue mensen voor, of bij de post is het nu ook druk, kijk eens op de site van Post.nl

Of langsgaan bij de supermarkt? Misschien zoeken ze daar ook nog mensen...

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 13:01

En als je zelfstandige bent, kom je mogelijk in aanmerking voor de TOZO?

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 13:02

Bij uitzendbureau langs werk zoeken hoge nood bij familie wat regelen of vrienden als je weet dat het tijdelijk is. Is er al veel mogelijk

En anders verkopen als het paard is .. maar dat is meer als het niet tijdelijk is

Of goedkoper iets verzinnen als in een wei hele zoner ipv volpension met binnenbak ect.

Verder zijn het levende maatjes van mensen... Of hun kind kwa gevoel dus het is plat gezegd van doe maar weg. Dat is wel moeilijk.

Anna_Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 13:06

Toen ik even wat minder te besteden had, heb ik er een baantje bij genomen. Overdag werkte ik in de winkel, 's avonds was ik telemarketeer. Verder ben ik gaan kijken wat ik aan diensten kon aanbieden en heb lessen gegeven en paarden vervoerd.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 13:15

Niet specifiek zo maar wel zonder werk, en in studietijd zonder geld.

Bezuinigen waar kan, minimaal boodschappen doen. Dingen schrappen of aanpssen zodat het goedkoper wordt. Eventueel dieren een andere baas geven en werk pakken waar kan. Ik heb degekste dingen gedaan. Parket sorteren, appels plukken, gymzalen schoonmaken, in fabriek productiewerk gedaan, op kantoor, achter de kassa, vakken vullen, reclamefolders rondbrengen enz. Soms twee banen met minder uren per baantje. Omdat hts werk toen niet te vinden was.

Anna_Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 13:36

Oh ja huizen schoonmaken heb ik ook nog gedaan.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 13:37

Klinkt bekend. Ook door Corona geen werk meer in mijn branche tot waarschijnijk september.

Ik heb altijd veel gespaard en zodoende een spaarpotje mochten de katten ziek worden. ( Heb alleen twee katten.) Daarnaast bespaar ik idd op alles:

Ik kon niet meer met de trein reizen, dus abbo opgezegd.
Tv en internet had ik al het goedkoopst
Overgestapt van energiemaatschappij (maar dat doe ik bijna elk jaar.)
Telefoon had ik al het goedkoopst

Enz,enz. Nu heeft mijn man gelukkig nog eenbaan, dat scheelt. Als hij dat niet had, dan hadden we de katten niet meer kunnen hebben vrees ik. Of ik zou elke dag amper eten? Of vragen of ik het van iemand kan lenen? Of een betalingsregeling treffen?

En daarnaast idd kijken of je toch ergens kan werken.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 13:44

fohadie schreef:
Klinkt bekend. Ook door Corona geen werk meer in mijn branche tot waarschijnijk september.

Ik heb altijd veel gespaard en zodoende een spaarpotje mochten de katten ziek worden. ( Heb alleen twee katten.) Daarnaast bespaar ik idd op alles:

Ik kon niet meer met de trein reizen, dus abbo opgezegd.
Tv en internet had ik al het goedkoopst
Overgestapt van energiemaatschappij (maar dat doe ik bijna elk jaar.)
Telefoon had ik al het goedkoopst

Enz,enz. Nu heeft mijn man gelukkig nog eenbaan, dat scheelt. Als hij dat niet had, dan hadden we de katten niet meer kunnen hebben vrees ik. Of ik zou elke dag amper eten? Of vragen of ik het van iemand kan lenen? Of een betalingsregeling treffen?

En daarnaast idd kijken of je toch ergens kan werken.

Hier ook door corona geen werk. Wel gelukkig een uitkering en dus sollicitatieplicht, maar lastig om ergens aan het werk te komen. Nu ergens aangenomen wat in mijn richting in de buurt komt, alleen geen idee wanneer ik kan beginnen.

Laatst een week tijdelijk werk gehad maar dat was echt niks en je word dan weer deels gekort op de uitkering, dus niet handig :+

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 13:47

Gelukkig heb ik niet geen inkomen, wel vorig jaar 30% ingeleverd door langdurige ziekte.
Door heel strak te budgetteren lukt het om zonder tekorten rond te komen en mijn potje voor noodgevallen te kunnen bewaren.

Begin om alle inkomsten en vaste uitgaven op een rij te zetten.
Ga daar flink in strepen, zeg abonnementen op en kijk goed naar je verzekeringen. Ben je niet over- of dubbel verzekerd? De doorlopende reisverzekering terwijl je geen geld hebt om te reizen etc.
Kijk of je door minder inkomen recht hebt op toeslagen of bijvoorbeeld minima-regelingen van de gemeente.

Geef jezelf een vast (krap)budget voor eten en drinken. Schrap daarbij op loze calorieën en kies voor voedzaam en gezond eten.
Ik eet bijvoorbeeld veel van To Good to Go en bespaar zo veel op boodschappen, leuke is dat er soms best luxe producten bij zitten die ik normaal nooit zou kopen.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 13:48

Werk zoeken! Voor een doorpakker is er altijd wel wat te vinden. Poetsen, in de tuinbouw, pakketten bezorgen. Creatief zijn. Als ik echt niks kan vinden, en het blijft sappelen dan zou ik mijn paard verkopen. Hartstikke fijn als je je dochter zijn eten betaald maar wat nu als er een nare wond is waar de da dagelijks een spuit in moet zetten? Of een week op de kliniek? Dat gaat dan niet meer. Dat risico wil ik niet lopen.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 13:51

Tsja, de meeste opties worden eigenlijk wel genoemd. Ik heb ook wel meegemaakt in de thuissituatie dat er geen/weinig geld was. Maar mocht het bij mezelf ooit zo ver komen zou ik er alles aan doen toch inkomsten te krijgen. Ik geloof niet dat er ergens in Nederland een overschot is aan ochtendkrantbezorgers dus dat zou actie nr 1 zijn voor me. Overdag hou je dan nog tijd om een ander bijbaantje te doen.

Verder proberen te bezuinigen in je variabele lasten. Dan maar even geen 7 dagen in de week vlees bij het avondeten (bijvoorbeeld). Leuk is anders maar voor mijn idee zijn er nog een heel aantal stappen voor compleet platzak zijn en dier verkopen.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 14:10

Oh wat een nare situatie en wat fijn dat je dochter je kan helpen. Echt een nachtmerrie.

Er zijn al wat tips langs gekomen. Ik zou idd zoekem naar werk, wat dan ook, als dst gaat lukken. Nu zijn er idd wel bijbanen bij boeren misschien. Verder bezuinigen maar bij helemaal geen inkomsten is dat niet voldoende. Kom je niet in aanmerking voor een bijdrage/ondersteuning vanuit de overheid die wat kan helpen?

Verkopen zou nu echt nog niet een optie zijn. Alsof het een fiets is wat je even de deur uit doet om te bezuinigen. Een paard is voor sommigen wel meer dan gewoon een hobby. Niet dat je het even weg doet en wel weer een nieuwr koopt als je weer geld hebt. Zeker als de sitiatie nu nog tijdelijk lijkt zou ik er alles aan doen dat te voorkomen.

Succes en sterkte iig.

Mocht ik zonder werj komen te zitten zou ik als een idioot iets anders proberen te vinden. Maar ik heb gelukkig ook familie waar ik op zou kunnen terugvallen gelukkig....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 14:15

Oh wat een vervelende situatie! Veel sterkte en succes.
Ik zou echt veel gaan bezuinigen. Werk zoeken etc
Kleding en spullen verkopen, alle beetjes werken toch?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 14:25

Inderdaad kijken naar je uitgaven, kijk waar je je geld aan uitgeeft en waar je kunt minderen. Op de lange termijn kan het ook lonen om wat minder te verbruiken vooral als je meer thuis bent. Water en stroom gebruik je namelijk als je thuis bent opeens veel meer.

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 14:27

Mazida schreef:
Zou eens een paar boeren benaderen. Velen zitten zonder Roemenen en Polen, tomaten en aardbeien plukken, komkommers stekken, in de kas werken...

Of een bijbaantje nemen? Kranten rondbrengen brengt makkelijk een paar honderd euro in de maand op en daar zoeken ze ook continue mensen voor, of bij de post is het nu ook druk, kijk eens op de site van Post.nl

Of langsgaan bij de supermarkt? Misschien zoeken ze daar ook nog mensen...

En paar 100 voor kranten bezorgen?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-20 14:29

Het probleem ook nog is dat ik nog niet goed kan lopen, ik brak vorig jaar mijn kuitbeen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 14:31

Ander werk zoeken en echt alles aanpakken. Ik zie nog steeds teveel mensen die zich voor van alles te goed voelen, maar geld is geld, rekeningen gaan door en het werk moet toch door iemand gedaan worden. Niemand is beter dan een ander.

Daarnaast snap ik zelf nooit zo dat mensen alles opmaken. Ja, je kan weinig verdienen en de kosten zijn vaak hoog. Geloof me, dat hebben wij ook. Maar ik maak nooit al ons geld op. Ik hoor zo vaak dat mensen geen geld hebben, terwijl ze samen verdienen en geen duur huis hebben, geen dure auto etc. Gaat mij niks aan waar ze het aan uitgeven, maar je doet het wel zelf.

Voortaan aan een buffer werken is wel heel verstandig. Meer werken, minder uitgeven.

En dan mag je blij zijn dat je je eigen kosten kan dekken. Voor dieren, zeker paarden wordt het heel lastig. Er zullen echt weer wat paarden in de handel terechtkomen, net als bij de vorige crisis.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 14:40

ik zat ook zonder inkomen vanaf eind februari, werk daarom nu tijdelijk bij postNL, gewoon op 0 uren contract en ze weten ook dat dit voor mij tijdelijk is, er is altijd wel iets te vinden om inkomen te krijgen, een aantal bedrijven hebben het nu juist druk en hebben tijdelijk extra medewerkers nodig. Het heeft voor mij 1,5 maand geduurd voor ik iets gevonden had en weer aan de slag kon.
Verder vind ik het echt belangrijk om een apart spaarpotje te hebben voor eventuele onvoorziene situaties of dierenartskosten, zodat je daar vrijwel niet mee in de problemen kan komen ook niet wanneer je even tijdelijk 1, 2 ,3 maanden zonder werk komt te zitten, lijkt me toch dat je daar altijd wel iets voor achter de hand houd, en niet standaard elke maand al je geld op maakt, onverwachte kosten kan iedereen overkomen namelijk, daar hoeft geen corona voor te zijn. Daar zou ik dus voor in de toekomst aan gaan werken,

Kleine edit, zie dat je moeilijk kan lopen, ik werk op kantoor bij PostNL en je kan eventueel ook nog pakketchauffeur worden met de fiets of een autobusje :j

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 14:44

Dan vraag ik me af hoeveel je als buffer hebt? Natuurlijk is een buffer goed, maar het kan er ook als je zuinig bent snel doorheen gaan als je geen inkomsten meer hebt, want als je maandelijkse lasten best hoog zijn zelfs zonder aparte dingen dan kan het me voorstellen dat je je gelijk zorgen gaat maken over het rond kunnen komen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 14:55

marleen_usar schreef:
Het probleem ook nog is dat ik nog niet goed kan lopen, ik brak vorig jaar mijn kuitbeen.

Tja, sorry, maar er zijn echt ergere dingen en voor alles is een oplossing. Heb schroeven in mn knie gehad naar verbrijzeling en 6mnd op krukken gelopen en later nog 2x enkele weken, maar dan je nog heel veel wel.
Heb nog veel zwaardere operaties gehad en erge reuma, maar blijf nooit stilzitten. Er is altijd iets wat wel kan!

En zeker iemand die "leest" weet toch wel dat dingen kunnen gebeuren en je voorbereid moet zijn op alles.......Je kan niet zonder flinke buffer.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 15:08

Zo Superpony, voel je je ff beter dan de TS? Wat een sneer zeg naar de TS, bah.

TS, hoe zeker is je inkomen normaal? Kan je er op vertrouwen dat september weer 'normaal' gaat zijn qua inkomen?

En kan gaat het nu alleen om de dierenartskosten die eventueel niet te dragen zijn? Of ook om de dagelijkse zaken (die lijk je met je dochter te hebben geregeld?).