Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

MarjanB schreef:Klopt t wel dat je nu nieuwprijs gaat betalen aan bijtelling? Meestal krijg je een voordeliger voorstel als je een oudere auto in de lease krijgt
En een nieuwe is dan misschien wel voordeliger dit is een dikke uitvoering https://www.leaseplandirect.nl/lease-au ... uitrusting
robert45 schreef:Voor het geld wat je hier neerzet, een bus van 42.000 nieuwwaarde is een behoorlijk luxe bus.
Ik zou zeker als starter kijken of je al die luxe nodig bent. Vergeet niet dat je elke euro die je niet hoeft te betalen in je zak kan houden. Een nieuwe Renault master koop je bijvoorbeeld rond de 20.000 euro ex btw.
Als je privé gaat rijden in de bus dan heb je te maken met bijtelling.
Stephanie_M schreef:MarjanB schreef:Klopt t wel dat je nu nieuwprijs gaat betalen aan bijtelling? Meestal krijg je een voordeliger voorstel als je een oudere auto in de lease krijgt
En een nieuwe is dan misschien wel voordeliger dit is een dikke uitvoering https://www.leaseplandirect.nl/lease-au ... uitrusting
Bijtelling en lease zijn 2 compleet verschillende lasten. Lease betaal je voor het gebruik van de auto aan de garage. Bijtelling is belasting die je aan de belastingdienst betaald om privé met een auto te mogen rijden.
De bijtelling gaat bij jonge auto’s altijd over de cataloguswaarde. Dit bedrag kan je dus niet aanpassen.
Een auto kan zeker 20.000 in waarde verliezen in 2 jaar tijd. Het grootste verlies is als je de garage uit rijd en dan is de staat van de auto en de km stand ook nog van belang.
janderegelaa schreef:Je stelt hem een stukje terug anders wel.
Hutcherson schreef:janderegelaa schreef:Je stelt hem een stukje terug anders wel.
Die vraag is anders bedoeld. Het gaat om de catalogusprijs. Ik heb wel eens ergens gehoord... Van de volkswagendealer, dat een bedrijfswagen kopen/leasen niet te betalen is voor een particulier. Hij doelde daarmee op de cataloguswaarde, bpm en wegenbelasting.
Dus ik dacht: wellicht is het voor een bedrijf veel goedkoper dan als particulier.
Ik heb op dit moment een private lease contract en die auto staat ook niet zakelijk omdat ik er ook heel veel prive mee rijdt. Ik hou de zakelijke km bij en die worden dan eind vh jaar *0,19 cent de kilometer overgeboekt.
Dan heb je de bijtelling niet.
janderegelaa schreef:Hutcherson schreef:
Die vraag is anders bedoeld. Het gaat om de catalogusprijs. Ik heb wel eens ergens gehoord... Van de volkswagendealer, dat een bedrijfswagen kopen/leasen niet te betalen is voor een particulier. Hij doelde daarmee op de cataloguswaarde, bpm en wegenbelasting.
Dus ik dacht: wellicht is het voor een bedrijf veel goedkoper dan als particulier.
Ik heb op dit moment een private lease contract en die auto staat ook niet zakelijk omdat ik er ook heel veel prive mee rijdt. Ik hou de zakelijke km bij en die worden dan eind vh jaar *0,19 cent de kilometer overgeboekt.
Dan heb je de bijtelling niet.
Je had het ook over de bijtelling.
Je mag je grijs kenteken auto privé zetten en mits je een bepaald aantal zakelijke kilometers rijdt, hem zakelijk aftrekken. Ik doe dat ook. Alle onderhoud, brandstoffen, verzekering etc. Staan zakelijk en aan het eind van het jaar moet ik 1 keer 1200 btw meer betalen voor privégebruik en dan is het goed.