Biomedische wetenschappen aan Universiteit Utrecht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

JolanV

Biomedische wetenschappen aan Universiteit Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-20 12:29

Hey hallo,

Zijn er hier nog mensen die volgend jaar biomedische wetenschappen aan de Universiteit Utrecht gaan studeren? Of mensen die het al studeren. Ik ben toegelaten en heb er natuurlijk veel zin in. Maar ik heb geen idee met wie allemaal ik ga studeren (denk dat de introductieweek wordt afgelast i.v.m. corona) en hoe het precies gaat qua school, voorbereiding, vrije tijd ernaast.

Ik verwacht dat we rond de zomervakantie een mail krijgen met belangrijke zaken voor het nieuwe schooljaar. Maar na wat speurwerk online ben ik nu eigenlijk al wel heel benieuwd wat ervaringen zeggen hierover.

Laat maar weten wie van jullie ook is toegelaten of wie het al studeert!
Laatst bijgewerkt door Dani op 23-04-20 13:00, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast voor de duidelijkheid

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 12:37

Ah, Biomedische Wetenschappen aan de Universiteit Utrecht dus.
Moest eerst googelen wat de afkortingen betekenden. :')

Ik heb geen ervaringen met die studie, maar ik wil je alvast veel succes wensen.

JolanV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-20 12:38

Matheno schreef:
Ah, Biomedische Wetenschappen aan de Universiteit Utrecht dus.
Moest eerst googelen wat de afkortingen betekenden. :')

Ik heb geen ervaringen met die studie, maar ik wil je alvast veel succes wensen.

Juist, goed punt :j Ik zal de termen even aanpassen.
Bedankt!

Memories

Re: BMW UU

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 12:49

Ik ga het niet studeren maar heb het wel gedaan daar, vorig jaar afgestudeerd! Als je specifieke vragen hebt waar ik je mee kan helpen hoor ik het graag :D

LindyH

Re: Biomedische wetenschappen aan Universiteit Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 13:08

Is dat niet zo'n opleiding waarbij het vol zit met mensen die uitgeloot zijn voor geneeskunde of diergeneeskunde?

Tijdens de introductieweek (UIT) kom je trouwens niet in aanraking met je studiegenoten, dus wat dat betreft mis je niks. Wel jammer als het niet door zou gaan. Ik heb er erg goede herinneringen aan.

JolanV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-20 15:37

LindyH schreef:
Is dat niet zo'n opleiding waarbij het vol zit met mensen die uitgeloot zijn voor geneeskunde of diergeneeskunde?

Tijdens de introductieweek (UIT) kom je trouwens niet in aanraking met je studiegenoten, dus wat dat betreft mis je niks. Wel jammer als het niet door zou gaan. Ik heb er erg goede herinneringen aan.

Daar staat het wel bekend om. Maar het is niet dat het een 'B-level' studie is. Ik heb ervoor gekozen, omdat ik graag onderzoeker wil worden. Misschien probeer ik later voor de SUMMA te gaan: onderzoeker én arts is wat ik het liefst zou doen. Geneeskunde was voor mij nummer 2.

Oh, gelukkig mis ik niks qua kennismaken dan! :)

LindyH

Re: Biomedische wetenschappen aan Universiteit Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 16:41

Nee, ik snap heel goed dat jij er echt voor gekozen hebt, maar het lijkt me best lastig om te studeren met mensen voor wie het eigenlijk tweede keus is, en die misschien ook helemaal niet de intentie hebben om daadwerkelijk af te studeren.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 16:12

Hier iemand die zo'n 6 jaar geleden alweer is afgestudeerd van de studie biomedische wetenschappen. Ik heb het toen in ieder geval niet als lastig of vervelend ervaren dat veel mensen het als 2e keus studie volgen. Het is inderdaad wel zo dat er een hoop mensen zitten die eigenlijk geneeskunde wilden doen. Daar had ik zelf toen helemaal niet bij stil gestaan toen ik de studie koos.

In ieder geval heel veel plezier met je studie!

JolanV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-20 19:36

_Tara_ schreef:
Hier iemand die zo'n 6 jaar geleden alweer is afgestudeerd van de studie biomedische wetenschappen. Ik heb het toen in ieder geval niet als lastig of vervelend ervaren dat veel mensen het als 2e keus studie volgen. Het is inderdaad wel zo dat er een hoop mensen zitten die eigenlijk geneeskunde wilden doen. Daar had ik zelf toen helemaal niet bij stil gestaan toen ik de studie koos.

In ieder geval heel veel plezier met je studie!

Dankjewel! Ben benieuwd hoe het gaat uitpakken. Ik heb er erg zin in. Hoop dat het ook zo leuk wordt als ik verwacht. Wat ben je na je bachelor gaan doen als ik vragen mag?