Vindt jij je werk(beroep) echt leuk?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hutcherson

Berichten: 7354
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 23:07

Ik hou ook van mijn werk. Echter is er wel een dikke maar... We moeten echt naar de pijpen van de zorgverzekeraars dansen. Tekenen bij het kruisje en onderhandelen is geen optie. Teken je niet? Dan moeten je clienten zelf betalen en mensen die ziek zijn hebben vaak al extra kosten en minder inkomen.
Tevens wordt ons werk (de effectiviteit) grotendeels bepaald door wat gemeenten en verzekeraars vergoeden. Das echt enorm jammer en wordt elk jaar minder qua opties.

Daarnaast heb je ook clienten die enorm veel aandacht vragen, soms zelfs claimen. Ze vragen dan taken over te nemen (terwijl wij juist staan voor zelfredzaamheid en zelfstandigheid) die niet onder onze verantwoordelijkheden vallen.
Soms ook shoppers die kijken wat ze kunnen krijgen.
Ik ben de werkgever dus voor mij is werk soms minder leuk, zeker bij ziek personeel (hele Arbo gedoe) of als iemand niet goed functioneert. Zeker als het druk is met 'gewoon werk' zijn de leidinggevende taken echt veel. Er gaan geregeld weekenden naar achterstallig werk, regeldingen, planning, etc. Das wel minder maar voel me veel vrijer dan in loondienst. En dat is voor mij heel veel waard.

ikke

Berichten: 37549
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 23:15

Cambionn schreef:
Ik denk dan ook wel dat men hier eerlijk is. In feite, ik zie mensen hier nog best open zijn over hoe het niet allemaal een grote droombaan is. Denk dat het verschil eerder ligt in wat men nodig acht om hun beroep leuk te noemen, of er tevreden mee te zijn.

Hier neem je wat, daar laat je wat. Ik heb al zoveel gedaan; het is het nooit helemaal.

Maar ik heb wel altijd, soort van, kunnen doen wat ik leuk vind. In de basis heb ik een leuk vak geleerd waarmee je eindeloos veel kanten op kunt.
Ik heb nogal wat van die kanten bekeken en gedaan :D

DeEenhoorn
Berichten: 2936
Geregistreerd: 23-05-13

Re: Vindt jij je werk(beroep) echt leuk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 06:55

Ik doe milieuonderzoek op een laboratorium, nu zo'n 1,5 jaar. Heb hier ook een opleiding (laboratorium) voor gevolgd en mijn stage was ook in een milieulaboratorium. Misschien is het omdat ik nog niet (veel) andere takken van het werkveld of andere werkvelden heb gezien, maar tot nu toe vind ik mijn werk leuk! Ik zit bij een werkgever die niet bijzonder goed betaalt, maar ik heb wel twee leidinggevenden die inzien dat en wanneer ik klaar ben om nieuwe dingen te leren. Daardoor hou ik ook de uitdaging die ik nodig heb om het leuk te blijven vinden denk ik.
Op collegiaal vlak... ik kan het niet met al m'n collega's even goed vinden maar we kunnen wel allemaal bij elkaar terecht over werkgerelateerde vragen, als je ergens tegenaan loopt is iedereen altijd bereid je te helpen en dat is wel heel fijn. Ook al bots je buiten en óp de werkvloer soms een beetje.
Op de wisselende werkdruk en het salaris na heb ik dus eigenlijk best een leuke baan die bij me past, ik geef het een 8/10 :D

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Vindt jij je werk(beroep) echt leuk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 07:21

Ik kan volmondig JA zeggen,
Ik ben weginspecteur bij de provincie Noord-Holland.Het is zo afwisselend, veel contact met ketenpartners (politie,brandweer,ambulance, bergers, calamiteitenaanemers) Ik hou echt van “geen dag hetzelfde” en ben op m’n best als er een (groot) incident is, dan kan ik me goed focussen op wat er nodig is om alles zo goed mogelijk te laten verlopen, iets wat ik als er “niets” gebeurd lastiger is voor mij met mijn adhd :D
Ik hoop echt dat ik dit nog jaren mag doen.

Rennie89
Berichten: 37251
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 16:39

moniek21 schreef:
Ik kan volmondig JA zeggen,
Ik ben weginspecteur bij de provincie Noord-Holland.Het is zo afwisselend, veel contact met ketenpartners (politie,brandweer,ambulance, bergers, calamiteitenaanemers) Ik hou echt van “geen dag hetzelfde” en ben op m’n best als er een (groot) incident is, dan kan ik me goed focussen op wat er nodig is om alles zo goed mogelijk te laten verlopen, iets wat ik als er “niets” gebeurd lastiger is voor mij met mijn adhd :D
Ik hoop echt dat ik dit nog jaren mag doen.

Wat super vet! Ik had ook nog gekeken naar die functie! Ontzettend leuk en afwisselend werk! Neem aan dat je die boa functie doet toch?

ikke

Berichten: 37549
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 19:04

moniek21 schreef:
Ik kan volmondig JA zeggen,
Ik ben weginspecteur bij de provincie Noord-Holland.Het is zo afwisselend, veel contact met ketenpartners (politie,brandweer,ambulance, bergers, calamiteitenaanemers) Ik hou echt van “geen dag hetzelfde” en ben op m’n best als er een (groot) incident is, dan kan ik me goed focussen op wat er nodig is om alles zo goed mogelijk te laten verlopen, iets wat ik als er “niets” gebeurd lastiger is voor mij met mijn adhd :D
Ik hoop echt dat ik dit nog jaren mag doen.

En ik ben dan weer helemaal niet jaloers op jouw werk; waarmee weer blijkt: zoveel mensen, zoveel wensen :j

Tiggs

Berichten: 7525
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 19:37

moonsparkle schreef:
Als ik nu de lotto win zou ik misschien wel weer gaan studeren. Alle geld om te kiezen wat ik leuk vind en er is geen druk, als ik de studie niet haal of toch niks voor mij is kan ik zo stoppen. Ik ben heel leergierig.

Ik vind mijn werk best leuk, maar ik heb niet het idee dat ik me nu veel verder kan ontwikkelen in wat ik in mijn werk het meest interessant vind.


Oh ja! Dat wil ik ook naast die 2 dagen huidig werk en 2 dagen asiel *\o/*

Josien_

Berichten: 9009
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Vindt jij je werk(beroep) echt leuk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 08:44

Oh als ik de lotto zou winnen dan zou ik wel stoppen of iets zoeken waarbij ik veel minder dagen zou moeten werken. Dat laatste vooral, zou niet per se wat anders willen doen maar zou dan wel drastisch minder dagen willen werken en dat gaat waarschijnlijk niet in deze functie.

merel_gomez
Berichten: 10041
Geregistreerd: 14-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 14:38

Ja, ik ga met plezier naar mijn werk. Ik werk er in oktober 10 jaar. Uiteraard zijn er soms echt wel dingen die niet leuk zijn, maar dat heb je overal wel.
Ik hoop dat ik er ook nog heleboel jaren met plezier mag werken. Voordeel mijn werk zit letterlijk 5 minuten fietsen om de hoek.
Werk trouwens in de thuiszorg, verzorg de mensen aan huis. Ga altijd lekker op mijn fietsje door de wijk (ook met bar en boos weer das altijd dan weer niet leuk.. :\ )

Yvette81

Berichten: 462
Geregistreerd: 29-08-15

Re: Vindt jij je werk(beroep) echt leuk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 15:22

Ik vind mijn werk heel erg leuk.
Het is afwisselend, intensief op een leuke manier, gezellig. En ik heb hele fijne collega's. Ik heb echt lol met mijn directe collega's maar kan ook bij ze uithuilen.

Ik werk al 20 jaar in het onderwijs. Ik geef momenteel les in groep 8 op een school in een achterstandswijk. Daarnaast vervang ik in andere groepen om mijn collega's te ondersteunen.

merel_gomez
Berichten: 10041
Geregistreerd: 14-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 06:33

merel_gomez schreef:
Ja, ik ga met plezier naar mijn werk. Ik werk er in oktober 10 jaar. Uiteraard zijn er soms echt wel dingen die niet leuk zijn, maar dat heb je overal wel.
Ik hoop dat ik er ook nog heleboel jaren met plezier mag werken. Voordeel mijn werk zit letterlijk 5 minuten fietsen om de hoek.
Werk trouwens in de thuiszorg, verzorg de mensen aan huis. Ga altijd lekker op mijn fietsje door de wijk (ook met bar en boos weer das altijd dan weer niet leuk.. : )


Heb leuk klein team van collega's (12 man) Wat ik trouwens echt heel belangrijk vindt want daar staat of valt je werk ook mee. In de ochtend zien wij elkaar op kantoor daarna gaan wij allemaal de wijk in . Na de routes komen we in de middag weer op kantoor. Tussendoor is er telefonisch contact als dat nodig is en of als er een hulp nodig heeft bij noodgeval.

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 07:52

ikke schreef:
moniek21 schreef:
Ik kan volmondig JA zeggen,
Ik ben weginspecteur bij de provincie Noord-Holland.Het is zo afwisselend, veel contact met ketenpartners (politie,brandweer,ambulance, bergers, calamiteitenaanemers) Ik hou echt van “geen dag hetzelfde” en ben op m’n best als er een (groot) incident is, dan kan ik me goed focussen op wat er nodig is om alles zo goed mogelijk te laten verlopen, iets wat ik als er “niets” gebeurd lastiger is voor mij met mijn adhd :D
Ik hoop echt dat ik dit nog jaren mag doen.

En ik ben dan weer helemaal niet jaloers op jouw werk; waarmee weer blijkt: zoveel mensen, zoveel wensen :j


Hahaha gelukkig maar, het zou ook helemaal niet leuk zijn als we allemaal hetzelfde zouden doen, dan is er voor mij straks niks meer te doen :D