Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Wijsje schreef:Hier gaan we ervan uit dat het nog veel langer gaat duren iig. Minimaal de meivakantie er nog aan geplakt.
Morgen wiskundetoets, ook weer uur de tijd voor terugmailen. Wel fraudegevoelig natuurlijk, voor hetzelfde geld zit je wiskunde-afgestudeerde grote broer ernaast om de antwoorden voor te zeggen.
Iedere morgen om 9 uur komt de dagtaak binnen, met zo'n 4 vakken om door te werken die dag. En voor 17 uur moet dat weer retour, via foto van werkboek of Wordbestand. Hopelijk valt de achterstand straks mee op deze manier, en ze houden wel eens soort ritme ipv dat de kinderen zich gaan lopen vervelen of de halve dag in hun bed blijven liggen.
pateeke schreef:Als leerkracht kan je best toetsen, ook op afstand / digitaal.
Je kan ook creatieve opdrachten geven (= doe iets nieuws met de geziene leerstof, maak een toepassing enz). Dat maakt het al moeilijker om af te schrijven of wat dan ook, maar er kruipt meer tijd in de verbetering enz. Daarnaast zou een toets ook kort gehouden kunnen worden en dan niet op papier, maar bv via videochat.
Er zijn echt wel mogelijkheden voor evaluatie, alleen vraagt het een andere manier van evalueren dan we normaal gewend zijn.
Jillz1 schreef:Nou hier wel Google meet lessen maar verder nog niks. Ja een thuisopdracht van NL en maatschappij.
Ik vraag me af hoe ze thuis toetsen in kunnen vullen. Ik hoop dat er nog op onze school wat meer duidelijkheid gaat komen
(ja, vervelend, maar dit is ook niet iets wat mensen al eerder meegemaakt hebben...) tiwi1969 schreef:Even omdenken, 7 kleine onvoldoendes betekent toch dat er, door ziekte, een heel stuk stof onvoldoende beheerst wordt.
Zou ze nu over gaan naar het volgende leerjaar dan betekent dat dat ze al met een achterstand begint. Het recept om de rest van haar schooltijd op de tenen te blijven lopen.
Blijven zitten is geen schande, maar een uitgelezen kans om de gemiste stof alsnog te leren. Een jaartje extra om de rest van haar leven op te kunnen bouwen.
marleen_88 schreef:tiwi1969 schreef:Even omdenken, 7 kleine onvoldoendes betekent toch dat er, door ziekte, een heel stuk stof onvoldoende beheerst wordt.
Zou ze nu over gaan naar het volgende leerjaar dan betekent dat dat ze al met een achterstand begint. Het recept om de rest van haar schooltijd op de tenen te blijven lopen.
Blijven zitten is geen schande, maar een uitgelezen kans om de gemiste stof alsnog te leren. Een jaartje extra om de rest van haar leven op te kunnen bouwen.
Precies en 7 onvoldoendes is zo ongeveer elk vak toch op het VMBO?
Amandavd schreef:Wijsje schreef:Hier gaan we ervan uit dat het nog veel langer gaat duren iig. Minimaal de meivakantie er nog aan geplakt.
Morgen wiskundetoets, ook weer uur de tijd voor terugmailen. Wel fraudegevoelig natuurlijk, voor hetzelfde geld zit je wiskunde-afgestudeerde grote broer ernaast om de antwoorden voor te zeggen.
Iedere morgen om 9 uur komt de dagtaak binnen, met zo'n 4 vakken om door te werken die dag. En voor 17 uur moet dat weer retour, via foto van werkboek of Wordbestand. Hopelijk valt de achterstand straks mee op deze manier, en ze houden wel eens soort ritme ipv dat de kinderen zich gaan lopen vervelen of de halve dag in hun bed blijven liggen.
Ik vraag mij dan überhaupt zin heeft om te toetsen als het zo fraudegevoelig is. Is toch ook totaal representatief voor het kunnen van de leerling dan?