Welke baan past bij mij

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Stephanie_86

Welke baan past bij mij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-20 19:35

Zoals de topic titel al aangeeft welke baan past bij mij?

Ik heb jaren in de beveiliging op Schiphol gewerkt (normale passagiers controle en high risk flights profilen) daar ben ik twee jaar geleden mee gestopt om mijn passie achterna te gaan.

Ik ben nu fotograaf en werk een aantal uurtjes als zzp in een fotowinkel. Voornamelijk bewerken van opdrachten van mijn baas of bewerken van foto’s voor klanten.

Nu is het zo dat mede door de Corona mijn werk op 0 staat. Voordat dat zo was was het al elke maand alle eindjes aan elkaar knopen.

Ik wil wel blijven fotograferen maar wil niet meer dat het mijn hoofdinkomsten zijn. Dus ik zoek een baan met een modaal inkomen.

Ik heb een MBO diploma bloemsierkunst en mbo beveiliger 2. En ben 33 jaar oud.

Ik zou graag in het basis onderwijs willen werken maar dat is niet haalbaar omdat ik geen hbo heb gedaan. Ook maatschappelijk werk lijkt wel wat voor mij.

Ik ben uiteraard bereid om te leren mits dat naast werk kan gezien mijn huis e.d wel betaald moet worden.

Kortom ik zou niet weten wat ik zou kunnen, de meeste banen die ik voorbij zie komen waarvan ik denk nou dat lijkt me wel wat vragen ze 1000 diploma’s en werkervaring.

Heeft er iemand tips en eventueel ideeën?

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 19:41

Lastige situatie!

Ik zou, als ik jou was, eens vragen of je een dagdeel mee mag lopen op een basisschool/ voortgezet onderwijs.
Het zou best kunnen dat het je wellicht toch tegenvalt.

Binnen het onderwijs kun je ook met een mbo diploma terecht trouwens, wel niveau 4. Het salaris van onderwijsassistent vind ik wel echt schrikbarend laag trouwens.

Heb je al eens aan kinderopvang gedacht? Wellicht is dat een goede eerste stap. Dan zou je bijvoorbeeld op een bso kunnen werken en dat betaalt veel meer dan onderwijsassistent.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 19:43

Onderwijs assistent misschien? Weet niet wat de inkomsten zijn, wel dat je geen hbo nodig hebt en je dan in het basis onderwijs kunt werken.

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 19:53

Ik heb pas gesolliciteerd op een baan waar ik totaal geen opleiding of ervaring voor heb, gewoon de stoute schoenen aangetrokken en gevraagd of er een opleiding binnen het bedrijf word aangeboden.
Motivatie begonnen met, Om maar meteen met de deur in huis te vallen, bieden jullie ook opleidingen aan?

Binnen elke uren had ik een mail terug dat mijn mail door gezet is en dat zeer waarschijnlijk op gesprek mag komen.

Normaal zou ik dat nooit doen omdat ik waarschijnlijk toch een afwijzing zou krijgen maar ik dacht nee heb ik, ja kan ik krijgen.

Misschien gewoon een sollicitatie doen op een functie binnen het onderwijs met de vraag of er een opleidings mogelijkheid is.

Stephanie_86

Re: Welke baan past bij mij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-20 19:57

Bedankt allemaal ik ga eens informeren naar een bso locatie hier, en ik had geen idee dat een onderwijs assistent geen hbo nodig heeft.

En Melissa dat vind ik wel eng haha maar is wel een goede, nee heb je ja kan je krijgen!

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 19:59

En een 21+ toets dan? Is dat geen mogelijkheid om nog HBO te doen?

Geen idee hoe dat verder moet hoor :)

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 20:12

Op kort termijn: Fotografie/videografie van begrafenissen aangezien nu weinig mensen erbij mogen zijn?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 20:24

moonsparkle schreef:
Onderwijs assistent misschien? Weet niet wat de inkomsten zijn, wel dat je geen hbo nodig hebt en je dan in het basis onderwijs kunt werken.

Hier dacht ik ook meteen aan :j
Of bijvoorbeeld pedagogisch medewerker.

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 20:58

Met jouw vooropleiding zou je kunnen denken aan een deeltijd opleiding Pabo. Je staat dan al gelijk voor de klas. Kijk of je een school hebt in de buurt die daar voor openstaat. Het is dan een deeltijd opleiding van ongeveer 2,5 jaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 21:15

Je zou ook kunnen denken richting de gehandicaptenzorg, omdat het pedagogisch aspect daar ook naar voren komt. Aanvullende: de zorg moet je dan wel liggen.
In deze sector kan je prima zonder HBO aan de slag en zijn er ook verschillende BBL trajecten.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 21:17

XLeandrosX schreef:
Met jouw vooropleiding zou je kunnen denken aan een deeltijd opleiding Pabo. Je staat dan al gelijk voor de klas. Kijk of je een school hebt in de buurt die daar voor openstaat. Het is dan een deeltijd opleiding van ongeveer 2,5 jaar.

Dit klopt niet.
Deeltijd pabo in 2 jaar kan alleen met hbo vooropleiding.
Reguliere pabo kan alleen met mbo 4 als vooropleiding.

Horsie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 21:17

Lerares?

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 21:19

Aranel schreef:
XLeandrosX schreef:

Dit klopt niet.
Deeltijd pabo in 2 jaar kan alleen met hbo vooropleiding.
Reguliere pabo kan alleen met mbo 4 als vooropleiding.

Je zou een mbo 4 toets moeten doen maar dan zou het wel kunnen.

sauffi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 21:35

Op het mbo en nu op het hbo kom ik vaak docenten tegen die werkervaring hadden in het vak wat ze gaven. Denk aan iemand die bijvoorbeeld altijd als verkoper heeft gewerkt en nu les geeft in een Retail opleiding. Veel van deze docenten hebben zich omgeschoold en zijn deeltijd studies gaan doen om hun bevoegdheid in het lesgeven te halen. Van het vak zelf hebben ze dan al heel veel kennis. Ik weet niet precies hoe het in zn werk gaat maar misschien een idee voor jou om dan les te gaan geven binnen een beveiligers opleiding of opleiding tot bloemist oid.

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-20 15:21

iedereen onwijs bedankt boor de tips en ideeën, ik heb vanmorgen een goed gesprek gehad met iemand van ontdek de zorg en daar heb ik heel wat vragen beantwoord. Hun gaan mij helpen om een passende opleiding met baan te vinden.

ze gaan voor mij kijken of het mogelijk is met mijn achtergrond een functie in de boom van jeugdzorg te krijgen. Uiteraard met een passende opleiding