Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Anoeska schreef:Nou ja, je hoeft toch niet meteen leidinggevende te zijn om dit soort dingen op te lossen. Ik zou van mijn werknemers verwachten dat ze niet bij ieder wissewasje met mij hoeven te overleggen. En zeker in een sollicitatiegesprek zou ik wel verwachten dat een sollicitant er een goed verhaal bij heeft. Wat zou hij doen, en hoe zou hij het aanpakken.
Allemaal afhankelijk van de functie natuurlijk. Maar van de functies die jij noemt, verwacht ik dat ze kleine problemen zelfstandig kunnen oplossen. En daar in een sollicitatie ook uitleg over kunnen geven.

Relaxed schreef:Het is niet zozeer de test of jij met de perfecte oplossing komt, ze willen testen hoe je zoiets zou aanpakken. Klap je bijvoorbeeld dicht en barst je in stotteren uit geeft niet zo'n goede indruk bijvoorbeeld. Zeg je dat die mensen dan maar lekker een ander hotel moeten zoeken ook niet. Maar al het andere wat je aandraagt waarin je duidelijk laat zien dat je meedenkt in een oplossing is positief. Dat proberen ze met zo'n test een beetje in kaart te krijgen
Maar strikt genomen had ze wel gelijk. Silvia schreef:Relaxed schreef:Het is niet zozeer de test of jij met de perfecte oplossing komt, ze willen testen hoe je zoiets zou aanpakken. Klap je bijvoorbeeld dicht en barst je in stotteren uit geeft niet zo'n goede indruk bijvoorbeeld. Zeg je dat die mensen dan maar lekker een ander hotel moeten zoeken ook niet. Maar al het andere wat je aandraagt waarin je duidelijk laat zien dat je meedenkt in een oplossing is positief. Dat proberen ze met zo'n test een beetje in kaart te krijgen
Een van de kandidaten gaf aan dat in de vacaturetekst stond dat offertes samen met de accountmanager werden opgesteld en dat de accountmanager de fout (geen drank) had moeten zien. Dat was niet het gewenste antwoord.Maar strikt genomen had ze wel gelijk.
Silvia schreef:Relaxed schreef:Het is niet zozeer de test of jij met de perfecte oplossing komt, ze willen testen hoe je zoiets zou aanpakken. Klap je bijvoorbeeld dicht en barst je in stotteren uit geeft niet zo'n goede indruk bijvoorbeeld. Zeg je dat die mensen dan maar lekker een ander hotel moeten zoeken ook niet. Maar al het andere wat je aandraagt waarin je duidelijk laat zien dat je meedenkt in een oplossing is positief. Dat proberen ze met zo'n test een beetje in kaart te krijgen
Een van de kandidaten gaf aan dat in de vacaturetekst stond dat offertes samen met de accountmanager werden opgesteld en dat de accountmanager de fout (geen drank) had moeten zien. Dat was niet het gewenste antwoord.Maar strikt genomen had ze wel gelijk.
Zulke dingen gebeuren nou eenmaal en zijn echt niet moeilijk op te lossen. Daar zou je geen toestemming of goedkeuring voor nodig moeten hebben als je zelfstandig en zelfzeker genoeg bent.Relaxed schreef:Silvia schreef:
Haha idd, maar het is een beetje een bijdehand antwoord op een sollicitatiegesprek denk ik

Yasmine schreef:Ik ben account manager en als ik een assistent had en die moest mij vragen hoe hij/zij het moet oplossen als ze iets op een offerte vergeten zijn... Laat maar, hoorZulke dingen gebeuren nou eenmaal en zijn echt niet moeilijk op te lossen. Daar zou je geen toestemming of goedkeuring voor nodig moeten hebben als je zelfstandig en zelfzeker genoeg bent.
Wat hierboven gezegd wordt, als manager hoef ik niet voor ieder wissewasje gevraagd worden. Als account manager (en assistent) maak je tientallen offertes per dag op en fouten gebeuren nou eenmaal.

daffodil schreef:Misschien moet ik nog een keer kijken, het concept is wel grappig. Maar mijn ervaring met gesprekken is toch ook echt dat je met enige regelmaat tegenover mensen zit die geen flauw benul hebben waar ze mee bezig zijn. Voor mij was dat altijd een reden om aan te geven om ze te bedanken voor het gesprek maar dat ik afzag van de verdere procedure.
En dat wordt raar gevonden....wantj e moet onderhand op je knieen om een baan te krijgen en daar ben ik het zo niet mee eens. Als het niet passend is vanaf mijn kant heeft het toch geen nut om verder te gaan?
Dus ik bedankte voor de eer, gingen ze smeken of ik toch niet alsjeblieft op gesprek wou daar, heb m'n poot stijf gehouden, thanks but no thanks