), maar ben ondertussen alweer 3 jaar van school af en fulltime aan het werk dus het studentenleven ligt alweer even achter me... 
Ik ben benieuwd of er bokkers zijn die op “latere leeftijd” gekozen hebben voor een carrière in het onderwijs. Eigenlijk iedereen die ik ken van vroeger (die nu in het onderwijs zitten) is na de middelbare school of na het mbo doorgestroomd naar een docentenopleiding. Dit is gewoon zo’n reguliere hbo opleiding: fulltime en 4 jaar lang.
Nu heb ik al op een aantal momenten getwijfeld om die switch naar zo’n opleiding te maken, maar heb dit nooit gedaan. De reden: ik ben alweer aardig gesetteld, 3 jaar fulltime aan het werk, een koophuis en ik heb gewoon bepaalde vaste lasten. Nu kan ik zeker wel iets inleveren op maandelijkse kosten (ik begrijp dat een studie een investering is), maar met fulltime studeren en een paar uurtjes per week werken denk ik gewoon dat het lastig wordt om hier de kachel brandend te houden.
Ik ben heel benieuwd of er ervaringen zijn van bokkers die in een soortgelijke situatie als ik zaten. Een thuisstudie heb ik nog niet gevonden, lijkt me ook lastig aangezien stage natuurlijk erg belangrijk is. Hoe hebben jullie dit aangepakt? Alles met betrekking tot tips en ervaringen zijn welkom
Leeftijd van de medestudenten is niet waar ik me druk om maak, weet dat er zeker op het hbo veel verschil zit in leeftijd. Maar het is me gewoon meer dat het fulltime studeren me toch een te hoge drempel is omdat ik gewoon al redelijk “vast” (niet negatief) zit in mijn “volwassen” (
) leven.
. Hiervoor ook al een hbo opleiding gedaan en afgerond maar vond de beroepen minder leuk dan de opleiding hahaha
Zeker omdat voor de klas staan als beginnend docent veel energie vraagt, dan is ‘s avonds je lampje niet zo fel meer!!