Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
maessie schreef:Word de zondagnacht niet gewoon bij de maandag gerekend? Dus een week later?
Marocje schreef:Betaal je meer belasting?
Mijn vriend had eerst een contract van 40 uur, werkte ook weekenden. Nu een contract van 32 uur , zelfde bedrijf ed alleen contract uren dus naar beneden: nu houdt ie maandelijks meer over.
Kijk eens goed naar je verschillende loonstrookjes en ga vergelijken.
Loeky01 schreef:Is het niet zo dat je het van de week daarvoor gehad hebt? Mijn vriend kreeg duidelijk meer loon als hij 6 dagen werkte via het uitzendbureau. Ik zou ze even bellen, want 5 ploegen is zwaar dus staat dus logisch ook compensatie tegenover. Het zou volgende week moeten compenseren in ieder geval.
raket schreef:Vaak wordt onregelmatigheid een maand later pas betaald.
Dus bij het salaris van februari krijg ik mijn onregelmatigheid van januari. Ik werk ook onregelmatig de ene week 6 dagen soms de week erna 2. Ik krijg betaald naar mijn contacturen.
Even je loonstrook nakijken of even contact opnemen met het uitzendbureau.
OleJon schreef:Dorus schreef:Ook van het uitzendbureau hoor je een loonstrook te krijgen.
Heb ik ook wel en staat 48 uur op en het bedrag
lrm schreef:Wat je bij veel uitzendbureau's kan doen is de overuren (alles boven de 40) laten reserveren. De week dat je minder als 40 hebt zal je dan die reserveringen uit kunnen laten betalen.
Dan krijg je in de week van 3 dagen 32 uur uitbetaald.
vind het nogal een verschil.