6 dagen in de week, minder loon.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

OleJon

6 dagen in de week, minder loon.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-20 12:07

Ik werk nu sinds een paar weken via uitzendburo in 5 ploegendiensten. Dan komt het voor, dat je bepaalde weken meer of minder uren hebt. Omdat het rooster steeds verschuift. afgelopen week had ik 6 dagen in 1 week. dinsdag en woensdag vroege dienst-donderdag en vrijdag late dienst- en zaterdag en zondag nachtdienst. maar het loon viel mij gister vies tegen.
ik had hiervoor een vaste baan van 40 uur in 2 ploegen diensten. toen leek mij 5 ploegen wel wat door meer vrije tijd. en had gedacht door de hogere uurloon en ploegenpercentage dat ik ongeveer even veel zou verdienen maar valt erg tegen. de ploegenpercentage is 32%. iemand ervaringen mee?

maessie

Re: 6 dagen in de week, minder loon.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 12:12

Word de zondagnacht niet gewoon bij de maandag gerekend? Dus een week later?

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 12:19

Betaal je meer belasting?

Mijn vriend had eerst een contract van 40 uur, werkte ook weekenden. Nu een contract van 32 uur , zelfde bedrijf ed alleen contract uren dus naar beneden: nu houdt ie maandelijks meer over.

Kijk eens goed naar je verschillende loonstrookjes en ga vergelijken.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-20 12:19

maessie schreef:
Word de zondagnacht niet gewoon bij de maandag gerekend? Dus een week later?

ik heb een app van het uitzendburo waar ik de uren in moet vullen. dat gaat per week. als ik het de maandags invul, komt het niet overeen met het kloksysteem. was mischien wel beter geweest, ik moet nu vrijdag weer beginnen heb van de week maar 3 dagen.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 12:26

Ok, dan zal het idd met de belastingen hebben uit te staan. Ik werk 24uur, en krijg in verhouding net zoveel uitbetaald als wanneer ik zo'n 28uur zou werken omdat ik dan meer belasting betaal.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-20 12:33

Marocje schreef:
Betaal je meer belasting?

Mijn vriend had eerst een contract van 40 uur, werkte ook weekenden. Nu een contract van 32 uur , zelfde bedrijf ed alleen contract uren dus naar beneden: nu houdt ie maandelijks meer over.

Kijk eens goed naar je verschillende loonstrookjes en ga vergelijken.

ja denk ook dat het daar van komt zal eens kijken bedankt voor de tip.

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 20:02

Is het niet zo dat je het van de week daarvoor gehad hebt? Mijn vriend kreeg duidelijk meer loon als hij 6 dagen werkte via het uitzendbureau. Ik zou ze even bellen, want 5 ploegen is zwaar dus staat dus logisch ook compensatie tegenover. Het zou volgende week moeten compenseren in ieder geval.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 20:10

Het zou ook kunnen zijn dat ze een gemiddeld loon uitbetalen, waardoor je in weken met 3 dagen hetzelfde loon hebt als in een week met 6 dagen. Kijk dus even goed op je specificatie.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 20:14

Vaak wordt onregelmatigheid een maand later pas betaald.
Dus bij het salaris van februari krijg ik mijn onregelmatigheid van januari. Ik werk ook onregelmatig de ene week 6 dagen soms de week erna 2. Ik krijg betaald naar mijn contacturen.
Even je loonstrook nakijken of even contact opnemen met het uitzendbureau.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-20 21:17

Loeky01 schreef:
Is het niet zo dat je het van de week daarvoor gehad hebt? Mijn vriend kreeg duidelijk meer loon als hij 6 dagen werkte via het uitzendbureau. Ik zou ze even bellen, want 5 ploegen is zwaar dus staat dus logisch ook compensatie tegenover. Het zou volgende week moeten compenseren in ieder geval.

Jammer genoeg niet op de loonstrook staat het ook.
Ik had met een week van 4 dagen, inclusief toeslagen 420 euro.
En met de week van 6 dagen 529 euro.
Dan zou ik met 2 dagen extra werken maar dik 100 euro meer hebben

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-20 21:18

Lalidan schreef:
Het zou ook kunnen zijn dat ze een gemiddeld loon uitbetalen, waardoor je in weken met 3 dagen hetzelfde loon hebt als in een week met 6 dagen. Kijk dus even goed op je specificatie.

Krijg het loon per week omdat het eerst via uitzendbureau is maar zou mooi zijn.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 21:24

Maar je kan toch op je loonstrook zien wat ze wel en niet betaald hebben? Wij kunnen van alles bedenken, jij kan hier van alles roepen, maar je weet wat er in je contract staat qua loon en je kan zien wat er uitbetaald word op je loonstrook, dus je zou gewoon moeten kunnen zien hoe het zit. Als dat te ingewikkeld is, pak je papieren en ga naar iemand toe waarvan je denkt dat diegene het wel snapt. Of bel/mail je uitzendbureau en vraag of ze het je uit willen leggen. Dan wéét je het, in plaats dat je allerhande mogelijkheden hebt.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-20 21:32

raket schreef:
Vaak wordt onregelmatigheid een maand later pas betaald.
Dus bij het salaris van februari krijg ik mijn onregelmatigheid van januari. Ik werk ook onregelmatig de ene week 6 dagen soms de week erna 2. Ik krijg betaald naar mijn contacturen.
Even je loonstrook nakijken of even contact opnemen met het uitzendbureau.

Ik krijg het loon per week en heb contact met uitzendburo gehad en komt inderdaad door de belasting.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-20 22:14

[quote="Lalidan"]Maar je kan toch op je loonstrook zien wat ze wel en niet betaald hebben? Wij kunnen van alles bedenken, jij kan hier van alles roepen, maar je weet wat er in je contract staat qua loon en je kan zien wat er uitbetaald word op je loonstrook, dus je zou gewoon moeten kunnen zien hoe het zit. Als dat te ingewikkeld is, pak je papieren en ga naar iemand toe waarvan je denkt dat diegene het wel snapt. Of bel/mail je uitzendbureau en vraag of ze het je uit willen leggen. Dan wéét je het, in plaats dat je allerhande mogelijkheden hebt.[/quote

Ik heb geen contract ben net via uitzendbureau begonnen en ben hier niet zo in thuis.heb 19 jaar bij dezelfde baas gewerkt. Had om mij ook niet gehoeven. hier ook niet zelf voor gekozen. Stel alleen maar een vraag.
Laatst bijgewerkt door OleJon op 26-02-20 22:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 22:16

Ook van het uitzendbureau hoor je een loonstrook te krijgen.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-20 22:20

Dorus schreef:

Heb ik ook wel en staat 48 uur op en het bedrag

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 22:42

Ik heb 3,5 jaar de flexibele schil geregeld voor een grote zuivelonderneming in de 5 ploegen. Alles boven de 40 u wordt gezien als overwerk en dus extra belast. Vandaar dat je onderaan de streep minder over houdt.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 22:52

OleJon schreef:
Dorus schreef:

Heb ik ook wel en staat 48 uur op en het bedrag

Daar zal vast nog meer op staan. Over wat voor dingen ze hebben ingehouden. Als je dat vergelijkt met je loonstrook van de vorige week wordt je wellicht iets wijzer.

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 23:06

Wat je bij veel uitzendbureau's kan doen is de overuren (alles boven de 40) laten reserveren. De week dat je minder als 40 hebt zal je dan die reserveringen uit kunnen laten betalen.

Dan krijg je in de week van 3 dagen 32 uur uitbetaald.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-20 13:14

lrm schreef:
Wat je bij veel uitzendbureau's kan doen is de overuren (alles boven de 40) laten reserveren. De week dat je minder als 40 hebt zal je dan die reserveringen uit kunnen laten betalen.

Dan krijg je in de week van 3 dagen 32 uur uitbetaald.

Dank je voor de tip
Zal het met het uitzendbureau overleggen

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 02:18

Toen ik via randstad werkte kon ik kiezen voor 4 wekelijkse betaling. Misschien kan dat bij jou ook ? Want dan kom je op gemiddeld 33,6 uur per week.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-20 00:36

Babsiej schreef:
Toen ik via randstad werkte kon ik kiezen voor 4 wekelijkse betaling. Misschien kan dat bij jou ook ? Want dan kom je op gemiddeld 33,6 uur per week.

Dit gaat inderdaad ook om randstad maar die man zei dat ze dat niet meer deden

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-20 19:57

Ik heb contact met randstad gehad, 4 weekse betaling willen ze niet doen. En hij was ook niet voor om de 6de dag uit te betalen in een week met 3 dagen. Moest dan maar contact opnemen met het bedrijf zelf en overleggen met die vrouw van personeel zaken. Heb een bruto salaris van 2175 euro maar heb nu na 4 weken gewerkt 1740 netto gekregen :\ vind het nogal een verschil.